Bruker du tøybind og/eller menskopp? :)

Synes den så svær ut selv brettet, jeg da. [emoji848]
Men så brukte jeg gule/blå tamponger før fødsel denne gang også, da. Mulig det blir noe annet når menstruasjonen kommer tilbake, og jeg evt blør i mengde tilsvarende tampong grønn pluss pluss [emoji849]
Mulig jeg bare undervurderer glufsa litt.

Jeg antar at penisen til partneren din er større enn en tampong, og den klarer jo å føde et barn, så det er plass til en menskopp. ;)
Jeg bruker de minste tampongene, og får fint plass til koppen min. Den blir ganske liten brettet, og både den og skjeden er glatt og tøyelige. Utbrettet sitter koppen i et naturlig hulrom i skjeden, så du kjenner den ikke om den er i riktig str. :)

Det som er så fint med koppen er at det ikke gjør noe om du blør lite, eller ikke noe for den saks skyld, i motsetning med tampong. :)
 
Jeg antar at penisen til partneren din er større enn en tampong, og den klarer jo å føde et barn, så det er plass til en menskopp. ;)
Jeg bruker de minste tampongene, og får fint plass til koppen min. Den blir ganske liten brettet, og både den og skjeden er glatt og tøyelige. Utbrettet sitter koppen i et naturlig hulrom i skjeden, så du kjenner den ikke om den er i riktig str. :)

Det som er så fint med koppen er at det ikke gjør noe om du blør lite, eller ikke noe for den saks skyld, i motsetning med tampong. :)

Men man går jo ikke rundt med en penis eller et barn på vei ut hele dagen da[emoji849][emoji15]
 
Men man går jo ikke rundt med en penis eller et barn på vei ut hele dagen da[emoji849][emoji15]

Haha, nei, og man går ikke og tar koppen ut eller inn hele dagen heller. ;)
Poenget var at skjeden er tøyelig. ;)
 
Haha, nei, og man går ikke og tar koppen ut eller inn hele dagen heller. ;)
Poenget var at skjeden er tøyelig. ;)

Hehe nei skjønte det, men var det første hormonelle meg kom til å tenke på og se for meg ([emoji15]) når jeg leste så måtte jo kommentere[emoji23]

Men ja, den er tøyelig, så kan ikke se noen sånne problemer med hverken menskopp eller tampong[emoji5][emoji85]
 
Hehe nei skjønte det, men var det første hormonelle meg kom til å tenke på og se for meg ([emoji15]) når jeg leste så måtte jo kommentere[emoji23]

Men ja, den er tøyelig, så kan ikke se noen sånne problemer med hverken menskopp eller tampong[emoji5][emoji85]

Men det kan jammen føles sånn mot slutten av svangerskapet. :p
 
Pleier å bruke tamponger, men vurderer menskopp.. Jeg har satt inn spiral og håpte egentlig å miste mensen, men det ser dårlig ut gitt. har hørt at man ikke bør bruke menskopp når man har spiral, fordi koppen kan lage vakuim som trekker ut spiralen. Noen som vet om det stemmer?

Har brukt menskopp og hatt spiral. Går fint. Unntatt den ene gangen jeg klarte å dra i den stroppen fra spiralen som stikker ut og dro ut hele greia. Lærte meg å være mer forsiktig. Går fint.
 
Til dere som bruker menskopp: hvordan gjør dere det om dere er ute en hel dag og må bruke offentlige toaletter som typisk har fellesvasker i stedet for vask i hver bås?

Har ikke prøvd verken menskopp eller tøybind enda i allfall. Her gikk det i tampong da jeg mensen :p

Prøver å finne et handikaptoalett. Men på jobb må jeg tømme menskoppen og sette den inn igjen uten å skylle, tørke fingrene godt på papir og så gå ut til fellesvasken og vaske hender. Litt styr, men det går.
 
Har brukt menskopp og hatt spiral. Går fint. Unntatt den ene gangen jeg klarte å dra i den stroppen fra spiralen som stikker ut og dro ut hele greia. Lærte meg å være mer forsiktig. Går fint.
Oj.. jeg bare kjenner trådene fra spiralen, klarer ikke å dra i de. Blir nok menskopp her også
 
Jeg antar at penisen til partneren din er større enn en tampong, og den klarer jo å føde et barn, så det er plass til en menskopp. ;)
Jeg bruker de minste tampongene, og får fint plass til koppen min. Den blir ganske liten brettet, og både den og skjeden er glatt og tøyelige. Utbrettet sitter koppen i et naturlig hulrom i skjeden, så du kjenner den ikke om den er i riktig str. :)

Det som er så fint med koppen er at det ikke gjør noe om du blør lite, eller ikke noe for den saks skyld, i motsetning med tampong. :)
Joda, og jeg antar at den ikke virker så uoverkommelig når jeg bare blir blodvåt nedentil [emoji28] Men synes likevel den virker vel svær ift tamponger, også blir den jo mer butt ift peniser og tamponger (som er gjerne avrundet i kanta [emoji28][emoji28]), så foreløpig synes jeg den ser skikkelig skummel ut.
 
Til dere som synes det virker skummelt; femtenåringen min elsker sin!
 
Joda, og jeg antar at den ikke virker så uoverkommelig når jeg bare blir blodvåt nedentil [emoji28] Men synes likevel den virker vel svær ift tamponger, også blir den jo mer butt ift peniser og tamponger (som er gjerne avrundet i kanta [emoji28][emoji28]), så foreløpig synes jeg den ser skikkelig skummel ut.


Tro meg, det er så mye lettere å få den inn enn du tror, og du vil oppdage det om du prøver. ;)
Og det er god plass til den. :)

Og bare for å "oppklare," var det altså skjeden jeg mente at klarte å føde, og ikke din partners penis. :D :D
 
Tro meg, det er så mye lettere å få den inn enn du tror, og du vil oppdage det om du prøver. ;)
Og det er god plass til den. :)

Og bare for å "oppklare," var det altså skjeden jeg mente at klarte å føde, og ikke din partners penis. :D :D
Lett å misforstå der [emoji23][emoji23]
Så mye som partner sutrer over en liten forkjølelse, er jeg jaggu glad han ikke føder ut av penis gitt... [emoji28]
 
Går i vanlige bind her :)
 
Til dere som synes det virker skummelt; femtenåringen min elsker sin!
Så utrolig flott at hun bruker menskopp! Det er jo mye sunnere for kroppen, og det er jo ikke noe særlig å begynne "menskarrieren" men alle de problemene som tampong kan føre med seg. :)
(Ikke at man ikke kan bruke det ved behov altså.)
 
Jeg holder meg til vanlige bind. Har ikke prøvd menskopp å tror jeg venter litt til med å prøve.
 
Back
Topp