Bruker du samboer/mannen din sitt visa kort?

Dunn

Forumet er livet
Vi gjør det. Samme hvem av oss som betaler liksom.

Men idag, da var jeg ute alene og skulle handle ved på plantasjoen.. og obs der kom reserveløsning [8D] Jeg tenkte, hva f*** gjør jeg nå.. Men hu dama på plantasjen sa det var greit, så lenge jeg skreiv hans navn og hu fikk en kontroll kode. [:D] [8|] 

Jeg bruker hans og han bruker mitt[:)]

Kommer helt an opp hvem av oss som har lommeboken med. Men vi har felleskort da. Altså to kort til samme konto. Og den kontoen står i hans navn, og er den vi bruker mest. Men jo - det hender vi bruker hverandres kort. 

ORIGINAL: *Månestråle*

Jeg har eget visa kort til kontoen til mannen,så det er en like stor selvfølge å bruke hans som mitt eget. Det er jo våre penger [8D]

men du har da ikke lov tell å skrive under med hans navn?? er ikke det forfalskning av underskrift da??

je låner kortet te samboeren når mitt eget er tomt......[&:]
men bare når je ska handle inn mat til fellesen ol da...

Eg bruker hannes og han bruker mitt alt etter som kem som har penger.

ORIGINAL: ostepoppen

men du har da ikke lov tell å skrive under med hans navn?? er ikke det forfalskning av underskrift da??

Nei, det er det da. Det er jo ikke lov, men egentlig har man jo ikke lov å gi visa koden sin til noen. Og hva gjør du da hvis du bruker hans kort? Du kan jo ikke signere med din signatur for det er hans kort?

Ja, vi har jo felles lån og hus så samme hvem som drar kortet.

Men hva gjør dere hvis det kommer reserveløsning?

ORIGINAL: Suzanne

ORIGINAL: Dunn

Nei, det er det da. Det er jo ikke lov, men egentlig har man jo ikke lov å gi visa koden sin til noen. Og hva gjør du da hvis du bruker hans kort? Du kan jo ikke signere med din signatur for det er hans kort?

Det gjør ikke noe det, men om eieren skulle ha anmeldt det, da hadde blitt et problem.
men så lenge eieren godtar bruken er det samme hva slags underskrift det er.

Ok, så jeg kunne signert med min signatur da?

Nå fikk jeg dårlig samvittighet, for jeg har jo tross alt gjort noe ulovlig.. [8|]

ORIGINAL: Suzanne

ORIGINAL: Dunn

Det gjør ikke noe det, men om eieren skulle ha anmeldt det, da hadde blitt et problem.
men så lenge eieren godtar bruken er det samme hva slags underskrift det er.

oki....

Akkurat det er litt morsomt at det blir spurt om.. for det var faktisk det første jeg fikk vite at min kjære samboer, koden til kortet hans.., men det var egentlig lenge før vi ble sammen da.. hihi... han skulle spandere en drikke på meg, men så kunne han bare betale med kort el noe sånnt.. hehe...

Men den diskusjonen hadde jeg med mine foreldre.. og de har vært gift i over 30 år.. de har aldri brukt hverandre sine kort, og mener at det er privat.. og de reagerte igrunn da jeg sa at vi har delt og brukt hverandre sine kort hele tiden vi... tror det er litt forskjell på generasjoner akkurat det.. morsomt.
[8|]

Back
Topp