Bruker du refleks?

Ingen får gå ut, uten refleks vest! Har ingen og miste!

Så sant!
Eldste har fått to vester på skolen, er kjempe flott at de har fokus på dette!
De er pålagt å ha vest på seg når de går til skolen, og de blir kontrollert

Er nettopp det jeg også holdt på å gjøre her en morgen! Ble så sinna at jeg heiv meg på fløyta.. Noen som tydeligvis ikke skjønner hvor vanskelige de er å se i mørket :o

For mange år sia skreiv eg ein status på Facebook at eg hadde kjørt ned 12 mennesker pga manko på refleks.
Fekk litt respons :P

Ja det gjør jeg. Men jeg har en teori: de som ikke kjører selv vet ikke hvor viktig reflex faktisk er :-) Jeg kjørte ikke bil før for inntil et år siden og jeg har blitt reflex-frelst først nå :-)

Det tror jeg du har ganske rett i!
Jeg var heller ikke klar over hvor vanskelig det er å se en fotgjenger i mørket før jeg fikk sertifikatet selv. Fikk en reality check da

For mange år sia skreiv eg ein status på Facebook at eg hadde kjørt ned 12 mennesker pga manko på refleks.
Fekk litt respons :P

Hahaha, ja da tror jeg nok du fikk litt respons! :p

Ikkje her hjemme,her bruker vi hodelykt, bor på en gård langt uti gokk, så er ikkje noe trafikk her... Men ellers andre steder, ja!

Ja, her brukes det refleks. Bruker refleksvest eller refleks jakken min (stalljakke), har reflekstrekk på kalesjen på vogna, refleksvest på hunden, bruker masse ulike reflekser på hest og vogn når jeg rir eller kjører og selvfølgelig blir ungene utstyrt med reflekser.

Skjønner ikke at folk tør ferdes ute uten reflekser. Men tror dessverre at det er mange som ikke er klar over hvor dårlig de synes i trafikken. Irriterer meg grønn over manglende refleksbruk.

Nei... Jeg skal skaffe så fort jeg er et sted som selger de gode gamle runde!

Jepp. Alle voksne, 3 åringen og hundene har refleks vest. Baby et i vognen godt utstyrt med reflekser

Bedre det enn at det skjer en ulykke pga mangel på vest ;p
Her er det så mange som ikke bruker noe refleks! Ser noen med også altså, men er fortsatt overrasket over hvor mange som dropper det!
Går an å være godt synlig uten sånn gul vest. Jeg velger klær med reflekser på, og forskjellige refleksbånd synes jo like bra som de refleksene på vesten. Finnes vester og bånd som ikke er sånn gule.

Går an å være godt synlig uten sånn gul vest. Jeg velger klær med reflekser på, og forskjellige refleksbånd synes jo like bra som de refleksene på vesten. Finnes vester og bånd som ikke er sånn gule.

Ja det er helt klart, det går fint an å være synlig uten gul vest (det finnes jo også vester som ikke er gule).
Mente bare at det er bedre med en sånn vest enn å gå uten noe

Ja jeg bruker, jentungen bruker, bikkja bruker og mannen bruker :D når jentunge enda lå.i vogna tredde jeg en XL refleks vest over hele vogna for 0 være sikker åå at jeg var synlig!

Jeg kan ikke fordra mennesker som ikke kan se å få på seg refleks, og likevel ikke skjønner hvordan de nesten klarer å bli påkjørt hver gang de beveger seg ute I trafikken etter mørket har tredde frem.

BRUK REFLEKS!!

Her om dagen holdt vi nesten åå å kjøre ned en dame på sykkel MIDT I veien!! Altså vi snakker midt på en bil vei og ikke en sånn vei som mangler fot gjenger felt! Men dama valgte å tre på seg sin mørke jakke sette seg på sykkelen og sykle I venstre fil midt på bil veien UTEN refleks når det var er flott breit gang og sykkel felt til høyre :o altså det var like før! Jeg håper dama ber sine bønner hver kveld fremover Sr hun fortsatt kan stå opp om morran!!!

Back
Topp