Bruker du refleks?

Needlepin

Februar 2014 sin Miss Ammetåke
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Som overskriften sier: bruker du refleks når du er ute og går i mørket?

Jeg blir stadig overrasket over hvor mange fotgjengere og syklister som ferdes i trafikken uten refleks -og gjerne med mørke klær! :o
De er jo umulige å se før det nesten er for sent!! Ikke bare et de vanskelige å se, men de trasker over veien uten å i det hele tatt se seg for. Skjønner de liksom ikke konsekvensen av å bli truffet av en bil?!?

Er du en av de som ikke bruker refleks, VÆR SÅ SNILL Å BRUK REFLEKS!

Ja! På begge sider av jakken og på sekk/veske. Har til og med fått meg et sånn led-bånd (eller hva slags det var) med sterkt rødt lys, kan også blinke. :)

Ja! På begge sider av jakken og på sekk/veske. Har til og med fått meg et sånn led-bånd (eller hva slags det var) med sterkt rødt lys, kan også blinke. :)

Lurte på om jeg skulle få tak i sånn lys til eldste som går på skolen. Han har jo refleksvest på seg og sekken er godt rustet med reflekser, men syns selv jeg lettere ser de i trafikken som har lys på seg. Hvor fikk du tak i det?

Ja,alltid! Både mannen, bonusbarnet, hundene og jeg. Skummelt hvor mange jeg ser først etter jeg har kjørt forbi!!

Ja,alltid! Både mannen, bonusbarnet, hundene og jeg. Skummelt hvor mange jeg ser først etter jeg har kjørt forbi!!

Så bra! :)
Ja det er kjempe skummelt! Her en morgen måtte jeg bråbremse for en fotgjenger som gikk over veien, iført svarte klær og hette på pga at det regnet -var ikke mye lett å se! :o

Lurte på om jeg skulle få tak i sånn lys til eldste som går på skolen. Han har jo refleksvest på seg og sekken er godt rustet med reflekser, men syns selv jeg lettere ser de i trafikken som har lys på seg. Hvor fikk du tak i det?
Kjøpt på Expert. Fikk den av sambo. :)

Bruker alltid refleks! Når jeg vet det blir mørkt før jeg kommer hjem tar jeg med meg refleks.

ja! å blir så sinna når jeg ser noen uten, jeg er den crazy dama som stopper å kjefter å smeller haha hormoner

Ja, både jeg, bikkja og barnevogna har refleks.

Har bånd med blinkende led-lys og hodelykt også, så vi skal vises godt i mørket, fra alle kanter.

Ja, bruker refleksvest. Og bruker refleksklistremerker på klær og utstyr.

Jeg må innrømme jeg har alltid brukt refleks når jeg er ute med dyrene eller rir/kjører, men aldri ellers ....før til jeg selv fikk førekortet DA BEGYNTE JEG Å BRUKE!

Jeg så da hvor lite folk er synlige i mørket. Så hesten har fått refleks på dekkene sine hunden har fått sitt og kattene har på seg refleks. Sydde på refleks på motorsykkeljakka til gubben også;P

Last edited:
Jeg må innrømme jeg har alltid brukt refleks når jeg er ute med dyrene eller rir/kjører, men aldri ellers ....før opp til jeg selv fikk førekortet DA BEGYNTE JEG Å BRUKE!

Skal helt ærlig innrømme at jeg ikke var særlig flink til å bruke refleks selv før jeg fikk førerkortet. Det var først da det gikk opp for meg hvor lite synlig man faktisk er i mørket!
I dag skal vi på refleksdemonstrasjon i regi av skolen. Det er organisert av trygg trafikk, og det er et supert tiltak!
Da får barna se og oppleve hvor uhyre viktig det er å bli sett i mørket!!

Ja, jeg bruker refleks :) samboer derimot................

Ingen i familien får gå ut uten refleks her hjemme. Jeg har ingen å miste.

Ja det gjør jeg. Men jeg har en teori: de som ikke kjører selv vet ikke hvor viktig reflex faktisk er :-) Jeg kjørte ikke bil før for inntil et år siden og jeg har blitt reflex-frelst først nå :-)

Ja! Må det, for da kan jeg kjefte på folk som ikke gjør det ;) At ikke folk skjønner hvor lite man ser mår man kjører bil altså..

Back
Topp