Bruker du menskopp?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
Nei, men er veldig nysgjerrig på den.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja. Storfornøyd!
Man føler seg mye renere, slipper masse ekkelt søppel og slipper å bytte tampong/bind hele tida. Og så trenger man ikke være redd for lekkasjer, de er trygge å sove med.. ++

- på app'n -

Ja, jeg brukte det en kort periode og var veldig fornøyd. Nå er jeg uten livmor og dermed har jeg heller ikke mensen lenger. HURRAAAAAAA! ;)

Ja, jeg brukte det en kort periode og var veldig fornøyd. Nå er jeg uten livmor og dermed har jeg heller ikke mensen lenger. HURRAAAAAAA! ;)
Litt annet tema, men opereres livmor ut gjennom magen? Kunne tenkt meg det, men etter ks vil jeg helst ikke ha noen ny op i magen.

Jeg prøvde det etter sterke anbefalninger fra entuisiastiske venninner. Funka greit den første timen eller så, og så beveget den seg og alt rant ut :( Fant ut at jeg måtte temmelig langt inn og justere greia på plass, og da var det ikke like behagelig, fordi den "tråden" stakk meg. Og så ble det plutselig mye mer styr hver gang, måtte liksom på utgraving hver gang, måtte stå på huk på badgulvet, kom ikke ordentlig til over do, og synes ikke det oppleves renere å måtte stappe hele handa inn enn å bare dytte en finger et lite stykke inn. Opplevde masse lekkasjer og egentlig ingen fordeler med greia, så jeg kasta den.

Litt annet tema, men opereres livmor ut gjennom magen? Kunne tenkt meg det, men etter ks vil jeg helst ikke ha noen ny op i magen.

Man opererer den oftest ut via laparaskopi (så sant man ikke har f.eks. enorme myomer som må ut) og dermed tre bittesmå snitt. Det største snittet er omtrent 4 cm langt, så det er ikke store saken sånn sett. Hadde ikke kviet meg for det selv om jeg hadde hatt ks tidligere. Måtte fjerne livmor grunnet store blødninger omtrent uten opphold (menssykluser på rundt 14 dager hele tiden...). Masse endometriose som var godt å bli kvitt. Angrer ikke ett sekund og dette er det lureste jeg kunne gjort. Eggstokker er igjen, så man kan kjenne EL dersom man har det (jeg har ikke det, så dermed ikke noe problem). :)

Jeg har brukt ladycup i et par år nå, og er storfornøyd :) Aldri hatt en eneste lekkasje heller. Kommer aldri til å gå tilbake til bind eller tamponger ihvertfall :)

Fikk den akkurat i postkassen fa jeg fikk vite jeg var gravid, så den ligger uåpnet i skapet gitt :p

Jeg prøvde det etter sterke anbefalninger fra entuisiastiske venninner. Funka greit den første timen eller så, og så beveget den seg og alt rant ut :( Fant ut at jeg måtte temmelig langt inn og justere greia på plass, og da var det ikke like behagelig, fordi den "tråden" stakk meg. Og så ble det plutselig mye mer styr hver gang, måtte liksom på utgraving hver gang, måtte stå på huk på badgulvet, kom ikke ordentlig til over do, og synes ikke det oppleves renere å måtte stappe hele handa inn enn å bare dytte en finger et lite stykke inn. Opplevde masse lekkasjer og egentlig ingen fordeler med greia, så jeg kasta den.

Så synd du har den erfaringa:(

Den tappen slm stikker ut kan du klippe av;) min er helt borte. Bare passe på at man ikke klipper for langt.
Min erfaring er at man trenger et par tre måneder på å tilvenne seg den. Etter det går det som en lek.
Jeg har vel brukt det i 5år nå og stor fornøyd:D

Så synd du har den erfaringa:(

Den tappen slm stikker ut kan du klippe av;) min er helt borte. Bare passe på at man ikke klipper for langt.
Min erfaring er at man trenger et par tre måneder på å tilvenne seg den. Etter det går det som en lek.
Jeg har vel brukt det i 5år nå og stor fornøyd:D
Jeg klipte den av nesten med en gang, men det angra jeg på da jeg måtta ha koppen så langt opp og inn, den måtte ligge nesten sidelengs for å dekke livmormunnen, og da stakk tråden rett inn i skjedeveggen :(

Uff, nei det synes jeg virker så ekkelt. Foretrekker vanlig bind og tamponger.

Nei har ikkje hørt så mye om det.. Vet ikkje om eg hade kunnat tenkt meg å prøve det heller .

Driver og lurer på hvilken type jeg skal ha. Ønsker meg sånn og tenker det vil spare oss for bind og ekle greier. Har nok med å huske å kjøpe bleier til ungene. :-P

hvordan funker dette egentlig da??? antar at det må tømmes og vaskes mange ganger om dagen???

Tror je holder meg til tamponger je :p

Back
Topp