Bruker571ove
Første møte med forumet
Faktor 50 er vel sunblock,noe som gjør at huden/kroppen ikke får puste=heteslag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei, har aldri brukt faktor 50 på gutten min (selv ikke sommeren han var spedbarn) nettopp fordi jeg har hørt at kremer med så høy faktor ikke er bra for hud og kropp. Maks faktor 30 og han har aldri vært solbrent. Selv ikke på ferie i Sør-Italia i fjor. Har sterk og god hud som blir gyldenbrun kjapt. Bruker stort sett alltid lavere enn faktor 30 på ham, kun i begynnelsen av sesongen han er oppe i 20-30. Deretter rundt 15, som holder mer enn nok for ham og hans hud. Smør tykt nok lag og ofte nok er viktigere!Knerten07 or 30 enn skrev:
har også lest/hørt at noen nå mener den store økningen av D vitamin mangel her i landet kan skyldes for mye solkrem/for høy faktor.Og ser man bivirkningene av d-vitamin mangle er heller ikke det bra. Men om det er enighet der ute ennå er vel tvilsomt,men kan faktisk være noe i det...**Moonlight** skrev:
http://www.kk.no/874516/solkrem-kan-gi-deg-vitaminmangel
Jeg smører begge mine med 50 til å begynne med, så går jeg ned til 30 og 20. Midt på dagen og på stranda smører jeg med 30 uansett, pga sterke UV-stråler.¤Woolfmother¤ skrev:
Mine barn blir knallbrune begge to. Spesielt hun eldste! Får farge med en gang også, selv nå! Og hun blir smurt med 50 ;)
Hun er kjempebrun allerede etter en halv uke med sol.
Dessuten så må jeg vel innrømme at jeg tar mer hensyn til faren for hundkref og kraftig forbrennelse enn at jeg tenker så mye på om ungene ikke blir brune... Jeg blir ikke brun (selv om jeg bruker solfaktor 10) og jeg har et bra liv fordi om jeg altså ;)
filledokka skrev:
Jeg smører begge mine med 50 til å begynne med, så går jeg ned til 30 og 20. Midt på dagen og på stranda smører jeg med 30 uansett, pga sterke UV-stråler.¤Woolfmother¤ skrev:
Mine barn blir knallbrune begge to. Spesielt hun eldste! Får farge med en gang også, selv nå! Og hun blir smurt med 50 ;)
Hun er kjempebrun allerede etter en halv uke med sol.
Dessuten så må jeg vel innrømme at jeg tar mer hensyn til faren for hundkref og kraftig forbrennelse enn at jeg tenker så mye på om ungene ikke blir brune... Jeg blir ikke brun (selv om jeg bruker solfaktor 10) og jeg har et bra liv fordi om jeg altså ;)
Solkrem med er heller ikke bra for huden, og jo høyere faktor jo mer usunn er den. 50 er sunblock og hindrer huden i å puste. Det er også flere kreftfremkallende middler i så høy faktor. Jeg bryr meg overhode ikke om ungene blir brune, men jeg vil ikke smøre de inn med for mye kjemikalier. Derfor smører jeg med max 20!
Vi bruker 30Aravis skrev:
Solkrem med er heller ikke bra for huden, og jo høyere faktor jo mer usunn er den. 50 er sunblock og hindrer huden i å puste. Det er også flere kreftfremkallende middler i så høy faktor. Jeg bryr meg overhode ikke om ungene blir brune, men jeg vil ikke smøre de inn med for mye kjemikalier. Derfor smører jeg med max 20!filledokka skrev:
snute skrev:
Solkrem med er heller ikke bra for huden, og jo høyere faktor jo mer usunn er den. 50 er sunblock og hindrer huden i å puste. Det er også flere kreftfremkallende middler i så høy faktor. Jeg bryr meg overhode ikke om ungene blir brune, men jeg vil ikke smøre de inn med for mye kjemikalier. Derfor smører jeg med max 20!filledokka skrev:
Hvor har du dette fra? Det finnes mange solkremer med lav faktor som er fulle av parabener, parfyme osv. På Grønn hverdag finnes det oversikt over dette. Og der er det også kremer med faktor 50 som ikke har disse stoffene i seg.
Labambie skrev:
Det synes jeg er ganske drøyt, og resultatet blir en kritthvit unge som ikke tåler sol...gutt09jente11 skrev:
Har 3 søskenbarn jeg som nå er ungdommer snart, og stakkars dem som aldri har fått sol på kroppen, og de gangene de har det har de vært smurt med solfaktor 50.. Synes det er drøyt altså, tror vel kroppen vår tåler litt sol også.. Spesielt her i Trøndelag..
Wow, hvor tar du det fra? Det må være topp 10 av det mest fjerne jeg har lest på BV. Noensinne. Gratulerer.