Bruker dere virkelig solfaktor 50 på helt vanlige unger??

Man får jo farge selv om man bruker solfaktor 50. Jeg bruker det noen ganger selv, men blir da brun fordi.

Men jeg bruker 30 på jenta mi. 50 om vi er i syden.

Og vi bruker bare 30 de første dagene i solen, så trapper vi ned til lavere faktor når huden har begynt å få farge.

Vi har tre vanlige unger som blir smurt med Cosmica sin faktor 30. Ingen skadelige stoffer, mer enn god nok beskyttelse, både her i kalde nord og på tur til sydligere strøk.

Rita Lind skrev:
Med far som jobber i kreftforeningen bruker vi ALDRI så høy solfaktor - og grunnet
kjemikaliene i disse kremene som faktisk trigger hudKREFT!! 

Holder oss til faktor 20 hvis nødvendig, ellers bruker vi lett tøy og oppholder oss ikke i solen midt på dagen. 

Godt at du opplyser!! - Forøvrig trodde jeg etter å ha fått informasjon på apoteket i fjor, at man ikke skal gå høyere en faktor 30..

Nei, har aldri brukt faktor 50 på gutten min (selv ikke sommeren han var spedbarn) nettopp fordi jeg har hørt at kremer med så høy faktor ikke er bra for hud og kropp. Maks faktor 30 og han har aldri vært solbrent. Selv ikke på ferie i Sør-Italia i fjor. Har sterk og god hud som blir gyldenbrun kjapt. Bruker stort sett alltid lavere enn faktor 30 på ham, kun i begynnelsen av sesongen han er oppe i 20-30. Deretter rundt 15, som holder mer enn nok for ham og hans hud. Smør tykt nok lag og ofte nok er viktigere!

Her i huset har vi brukt faktor 50 når vi er i syden om sommeren :)
Norsk sommer her hjemme holder vi oss til faktor 30.

Selv fjernet en ondartet føflekk,så jeg er NAZI på dette med solkrem og beskyttelse.
Hvorfor risikere noe som helst?
Man sparer de små for mye med god smøring og høy faktor.

Føflekk/hudkreft,pigment flekker,tidlig rynker. . .

smører med 50 nå når hun er liten ihvertfall, for å beskytte best mulig.
jeg tenkte det samme som deg, med de på apoteket sa at hun er jo et barn å trenger ikke å bli brun så da er det greit å beskytte :)

Sorland skrev:
Lurer bare på hva du definerer som "vanlige unger"?

Her bruker vi 30, eller 20 om de ikke er 30 igjen.

sign!  Brukte ikke engang 50 når jeg var i Australia og jobbet i bhg!  der bruker de kun 30 og det holder!

Her bruker vi alltid 30, 25 eller 20. Har vi 50 så bruker jeg det også (både på snuppa og meg selv). Alltid 50 i syden. Og datteren min blir knallbrun med 50.

Ja, det gjør jeg!

Nei, ikke her i Norge!! Bruker max 25 her hjemme, og han har aldri blitt solbrent til selv om han er hvit i huden og har rødt hår. Men kommer til å bruke 50 i syden, ja!! Reagerer selv om barn må bruke 50 på sommeren her.

Solfaktorstyrken har ingenting å si p åom man blir brun eller ikke. Det er bare beskyttelse mot farlige UV stråler. Her blir ihvertfall snuppa mi brun, selv når vi har smurt med både 50 og 30. :)

men faren ved å bruke for høy faktor er som jeg skrev over og la ut link om,er at kroppen ikke får nok hjelp av sola til å kunne produsere vitaminer(feks D.vit) Er skremmende mange som har D.vitamin mangel her i landet,meg selv inkludert og jeg har alltid smurt meg med høy faktor,men har gått ned litt nå.
D.vitamin mangel kan også føre til mange alvorlige sykdommer,så man kan jo si det er livsviktig.Derfor ikke bra å stenge sola helt ute.
Bruk lavere faktor,men kanskje smøre litt oftere? 15-20i solfaktor skal holde i massevis her i landet om man ikke har spesielle grunner som hudsykdommer etc.

Var på apoteket å handla ny solkrem i går faktisk. Da hadde de kun faktor 50 eller 20 igjen. Kjøpte 20. Syns 50 er mye her hjemme. Smører heller ofte:)

Bruker faktor 30. Begge blir fort solbrente, og jeg er i tillegg gravid nå.. 

Kommer til å smøre henne med 50, for hun er såpass liten.. Jeg blir brent uansett hvilken faktor og hvor ofte jeg smører meg, så frem til jeg vet hvordan hun takler solen så er jeg føre var! 

Kommer til å smøre henne med 50, for hun er såpass liten.. Jeg blir brent uansett hvilken faktor og hvor ofte jeg smører meg, så frem til jeg vet hvordan hun takler solen så er jeg føre var! 

Back
Topp