Bruker dere solkrem?

AG

Betatt av forumet
Spør av nysgjerrighet jeg... Har brukt solkrem med gode hensikter, og mini har gjerne kortermet og shorts om vi ikke er ute i sanden. Han kryper fremdeles... Men datteren til ei mor på jobb som er født i mai samme år. Får ikke solkrem for at moren har lest at men heller skal kle ut solen for å forhindre skadelige stoffer i klemmen. Hva tenker dere?
 
Jeg bruker solkrem på min. Vi har kjøpt en som ikke inneholder parabener, og er beregnet på sensitiv hud. Det blir jo forferdelig varmt for de små om de skulle måtte gå fult påkledd når det er så varmt som det er nå om dagen (30 grader hos oss igår). Pluss at vi har badebasseng ute som han får plaske i og lufte stumpen uten bleie, og da må vi smøre litt på utsatte områder for å ikke bli solbrent.
 
Vi har skjerma han endel fra sola, så solkrem er ikke brukt så mye hittil.

Skadelige stoffer finnes jo i alt. Og vi kjøper solkrem som heter Harmoni med solfaktor 30 som er uten dritt i. Jeg tenker det må være godkjent om en bruker solkrem som kommer godt ut i tester.

Men så lenge ungen hennes ikke blir solbrent, får litt sol (D-vitamin) og ikke kovner i varmen, så går det kanskje greit?
 
Bruker solkrem ja, og er virkelig ikke redd for å bruke det heller. Skadelige stoffer er det i så mye annet også :) Man kan ikke holde på å kle på ungen fullt opp med klær i denne varmen, da vil jo ungen bli altfor varm! Anbefaler å kjøpe solkremen på apoteket eller Forever Living sin solkrem(denne er ikke skadelig) og inneholder aloe vera og vitamin E :)
 
Heller solkrem enn solbrent og kokt tenker eg. Men bruker den hormonssjekk appen for å sjekke innholdet i solkremen. Men dei siste dagane har vi holdt oss ein del i skyggen/inne pga varmen (mest fordi eg er sprenggravid og ikkje orker varmen :p )
 
Ja, da er det flere som tenker som meg.. Har kjøpt uv badeklær til han også så kan vi variere litt når han plasker. Blir en del inne sitting her også, blir selv veldig susete i hodet av denne varmen. Spesielt at sygge ikke er lett å oppspore i perioder.
 
Vi bruker solkrem :) Kjøpte en av de som fikk best i test på forbrukerrådet sine sider. Prøver å holde henne unna den sterkeste sola midt på dagen :)
 
Vi bruker også solkrem :) Leste i fjor at man ikke skal bruke det på barn under 6 mnd, så gjør det med god samvittighet i år :) Bruker apotekets sin, og er veldig fornøyd med den!
 
Bruker solkrem, kan ikke holde henne inne hele dagen og ute har hun på seg minimalt med klær :)
 
Bruker i år, men brukte ikke i fjor. Da holdt jeg han i skyggen, men i år er han jo overalt. Bruker lette klær og dekker en del av kroppen med det. Da blir han faktisk mindre varm enn om vi tar av han alt av klær. Bruker også alltid solhatt. Men litt solkrem i ansiktet og armer og bein må han ha alikevel.
 
Bruker solkrem, selv om han har solhatt og langermet body. Umulig å dekke til hele ungen, og vil ikke at han skal bli rød. :)
 
Bruker solkrem ja! :)
 
Back
Topp