Brudekjole

For en nydelig baby-brudekjole ❤️
Hvor et den bestilt?
Tiffany Rose. Er vel en av de første treffene du får om du googler «wedding dress pregnant». De har masse penkjoler for gravide i tillegg til et utvalg av brudekjoler. Så om du trenger en kjole til dåp/bryllup/forloverkjole osv så har de mange pene kjoler der med plass til magen.
 
Åneiii...! Kjolen kom idag (veldig rask levering), men den passer ikke! Det er ikke bredden som er feil, kjolen er rett og slett for kort. Strikken som skal være under puppene er presset helt oppi puppene istedenfor, slik at jeg bare står og drar i den for å få den ned. Så kjipt! Jeg er jo 175cm høy, så jeg tenker at denne bare er designet med tanke på lavere damer som er kortere i overkroppen enn hva jeg er. Selve bredden var fin, men den presset altså alt for høyt opp. Det ble samme problem under armene, stoffet presser opp i armhulen. Ikke for trang liksom, bare for høyt oppe!

Jeg kontaktet kundeservice og spurte om en større størrelse også vil være lengre i overdelen. Gidder ikke sende i retur og begynne med ny runde toll og frakt om større størrelse bare er bredere og ikke lengre.

Så skuffet. Nå trodde og håpte jeg at brudekjolen skulle være i boks. Kjipt! Den ble jo alt for kort i skjørtet også. Etter målene på nettsiden burde skjørtet nådd ned til gulvet på meg (målene var fra under bryst til skjørtekant). Men sannsynligvis henger det sammen med at overdelen bare er for kort. Da kommer alt litt høyere opp...
 
Å nei, så kipt! Håper virkelig at det vil funke i en større størrelse. Har du evt muligheten til å ta en tur til en vanlig butikk og prøve?
 
Kjolen var utrulig fin, så kjempedumt den ikke passet :( men håper det løser seg for deg og finner en kjole som passer.
 
Å nei, så kipt! Håper virkelig at det vil funke i en større størrelse. Har du evt muligheten til å ta en tur til en vanlig butikk og prøve?
Fikk svar fra kundeservice nå. En større størrelse er kun en halv cm lengre i overdelen. Tviler på at det blir nok.
 
Så leit at den ikke passet! Jeg har ofte samme problem. Er 181 cm høy og lang i ryggen. Veldig ofte ting er for korte til overkroppen.

Hva gjør du nå, har du noen plan B?

Kan en skredder tilpasse noe? Jeg tenker du trenger litt mer stoff over skuldrene ?
 
Så leit at den ikke passet! Jeg har ofte samme problem. Er 181 cm høy og lang i ryggen. Veldig ofte ting er for korte til overkroppen.

Hva gjør du nå, har du noen plan B?

Kan en skredder tilpasse noe? Jeg tenker du trenger litt mer stoff over skuldrene ?
Trenger mer stoff over skuldrene, ja. Tviler på at det blir pent hos skredder, pga det var ikke noe ekstra å gå på av stoff i kjolen. Så da blir det annet stoff. Jeg sender den nok bare i retur.
Jeg tar med meg svigermor og drar til en bruktkjolebutikk imorgen. De selger brukte brudekjoler, til en ok pris (ikke billigste, men da får jeg prøvd de og kan ta med meg kjolen med en gang).
 
Jeg og svigermor hadde en suksessfull dag igår! Butikken hadde ikke mye inne i min «lave» prisklasse, men de fant frem en kjole som passet perfekt i snittet og utseende var akkurat slik jeg ønsket. Størrelsen var perfekt både i lengde og bredde. Snøring bak slik at jeg kan tilpasse etter magen om den vokser litt til + tilpasse etter middagen, hehe. Den er nydelig, og passet perfekt til både sko og slør som jeg alt har. Endelig fikk jeg litt flaks i brudekjolejakten! Og sparer penger på å slippe søm. Får se om jeg får lagt til bilde her etterhvert :D
 
52073FB9-4A4B-4C24-BA86-FBD296CC220E.jpeg 6FD5B4CD-0049-4199-B4B1-E65E747CB4E7.jpeg Fant bilder på nett nå! Pronovias, modell Jamaica. Kanskje litt vanskelig å se på disse bildene, men det er nydelig mønster i perler rundt livet. Hvite perler. Veldig delikat, og så likte jeg draperingene. Magen blir liksom gjemt godt vekk. Ikke at jeg skjemmes over magen, men ser liksom ikke gravid ut ennå. Ser bare ut som jeg er oppblåst. Så orker ikke noe stramt over. :p
 
Så lekker! :D
 
Den ser lekker ut :D
 
Så bra, må være deilig å endelig ha en skikkelig fin kjole på plass! :joyful:
 
Back
Topp