Brudd på taushetsplikt

Du skrev vel endel om deg selv i presentasjonstråden, er du sikker på at det ikke kan komme fra forumet eller noe?
 
Skjønner godt at det høre merkelig ut. Det syns selv jeg. Men xen forklarte nøyaktig hvordan ho fortalte han det. Legesenteret er ikke så langt unna mitt. Jeg vet at ho har samme fastlege som meg. Og for alt jeg vet kan det hende hun har vikariert der også.
Hvordan ho har fått greie på det aner jeg ikke. Om ho har fått innsyn direkte i mine papirer eller om ho har fått høre det fra noen ho kjenner på mitt legesenter. Uansett, er det ikke greit.
Vi hadde ikke fortalt det til noen enda, da dette kom ut. Kun legesenteret da jeg ringte for å bestille timen. Bare noen dager etter kom dette ut. Xen hadde ringt å kjeftet opp søstra si, for at hun hadde sagt det videre etter at han fortalte ho det. Fordi at kilden hans risikerte mye.

Fy fader! Hun fortjener en ordentlig lærepenge! Du får melde fra til fylkesmannen. Hvis ikke de gjør noe så ville jeg tatt kontakt med hennes leder og fortalt hva som har skjedd. Men hvis hun har fått høre det av noen på ditt legesenter så er det jo flere her som trenger en smekk..
Håper bare ikke det blir dårlig stemning mellom deg og eksen da.
 
Du må kontakte fylkesmannen- men da må du også være helt sikker på at hun har brutt taushetsregelen :) sånn skal det ikke være!!
 
Vi hadde oss en ganske ekkel opplevelse med det å skulle fortelle nyheten selv.

Vi ønsket ikke at noen skulle vite noe som helst før det hadde gått 12 uker og jeg hadde fått vært hos legen på første kontrolltime.

Plutselig får jeg telefon fra en klassekamerat som lurer på om ryktene stemmer. Om jeg er gravid. Jeg måtte ta en spansk en og si at. Det hadde ikke jeg hørt noe om og lurte på hvor i all verden ho hadde dette ifra.
Det kunne ho fortelle at ho hadde hørt fra søstra til min eks.
Jeg tok tak i eksen en dag, da han leverte vårt felles barn etter samvær. Og konfronterte han med dette og forklarte han alvoret med å spre rykter han ikke har undersøkt om faktisk stemmer. Og jeg fikk presset ut av ham hvor ryktene kom ifra.
Jo, det viste seg at de kom ifra en person som jobber som helsesekretær på ett annet legesenter enn det jeg har. Ho er da sammen med bestevennen til xen. Og hadde tydeligvis ringt han pg fortalt han nyheten like etter at jeg bestillte første legetime på mitt legesenter.
Jeg skjønner ikke hvordan det går ann. Jeg kjenner på både sinne, frustrasjon og usikkerhet. Sinne og frustrasjon over at vi ikke fikk fortelle nyheten til våre venner og vår familie først. Over at ho brøyt taushetsplikten og over at han spredde det videre. Og usikkerhet over det å tro det er trygt å gå til legen.
Håper virkelig du melder fra om dette. Ring legesenteret det hendte på og forklar deg og spør hvordan du melder det videre.
 
Jeg er helt rystet! Jeg jobber selv med pasienter og vet mye om bekjente, men ALDRI om jeg forteller slikt videre! Det har hun ingenting med i det hele tatt! Du må ta det videre, for om hun sprer det om deg, gjør hun det lett med andre..
 
Åfy da vet jeg ikke hvordan jeg skulle reagert faktisk men meldt ifra hadde jeg helt klart gjort[emoji15] dette syns jeg var ille!
 
Hvordan går det med denne saken? Har du hørt noe mer/fått tilbakemelding fra legen din?
 
Back
Topp