Brudd på taushetsplikt

Maylo88

Flørter med forumet
✨️Julestjernene2023✨️
Vi hadde oss en ganske ekkel opplevelse med det å skulle fortelle nyheten selv.

Vi ønsket ikke at noen skulle vite noe som helst før det hadde gått 12 uker og jeg hadde fått vært hos legen på første kontrolltime.

Plutselig får jeg telefon fra en klassekamerat som lurer på om ryktene stemmer. Om jeg er gravid. Jeg måtte ta en spansk en og si at. Det hadde ikke jeg hørt noe om og lurte på hvor i all verden ho hadde dette ifra.
Det kunne ho fortelle at ho hadde hørt fra søstra til min eks.
Jeg tok tak i eksen en dag, da han leverte vårt felles barn etter samvær. Og konfronterte han med dette og forklarte han alvoret med å spre rykter han ikke har undersøkt om faktisk stemmer. Og jeg fikk presset ut av ham hvor ryktene kom ifra.
Jo, det viste seg at de kom ifra en person som jobber som helsesekretær på ett annet legesenter enn det jeg har. Ho er da sammen med bestevennen til xen. Og hadde tydeligvis ringt han pg fortalt han nyheten like etter at jeg bestillte første legetime på mitt legesenter.
Jeg skjønner ikke hvordan det går ann. Jeg kjenner på både sinne, frustrasjon og usikkerhet. Sinne og frustrasjon over at vi ikke fikk fortelle nyheten til våre venner og vår familie først. Over at ho brøyt taushetsplikten og over at han spredde det videre. Og usikkerhet over det å tro det er trygt å gå til legen.
 
Oj.. Det er jo ikke lov i det hele tatt. Jeg ville meldt fra til ditt og hennes legekontor. Sant skal absolutt ikke hende.
 
  • Liker
Reactions: B
Meld fra! Det der er IKKE greit...
 
  • Liker
Reactions: B
Det der skal du melde fra om!
Det er ikke lov. Hun risikerer jobben ved å holde på sånn, og det bør hun gjøres oppmerksom på. Ta det opp med legen neste gang du er der.
 
Dette er svært alvorlig. Anmeld og se hvem flere som blir tatt med i dragsuget. Hun har ikke lov til å snoke i dine journaler heller.
 
Ikke greit [emoji35] Meld det!