Bringebærbladkapsler

Tittetitt

Glad i forumet
Julibarna2014
Jeg ble anbefalt bringebærbladkapsler som fødselsforberedende. Noen som har erfaring med disse eller har tenkt til å bruke det?

de skal man være veldig forsiktig med. Du bør ikke begynne å ta de før helt på slutten. Jeg tok det sist gang.. Vet ikke helt om det hadde noe virkning da :P

Hvem har du fått det anbefalt av? Gravide bør vel egentlig ikke ta noe helsekost med mindre det er anbefalt av lege/jordmor.

Jeg brukte det forrige gang, (jeg valgte Tè'en) Og kommer definitivt til å bruke det denne gangen også. Jeg begynte 10 dager før termin. 2-3 kopper om dagen:-)

Lurt å vente til hvertfall uke 37 tror jeg. Tok det sist, og poenget med de er jo at livmora skal trekke seg kjapt sammen igjen etter fødsel er det ikke? Min ville ikke trekke seg sammen, og jeg mistet masse blod. Så kom meg ikke før lenge etter fødeselen, pga blodmangel.. Skal ikke ta disse denne gangen..

Fødselen var kjempe kjapp, og ikke et lite rift engang. Vet ikke om det var pga dem..

Jeg startet i uke 34 sist, og min livmor startet og trekke seg sammen nesten med det samme. Skal ta det denne gangen å:)

Nei, vil ikke leke med naturen.

BlackBeauty skrev:
Hvem har du fått det anbefalt av? Gravide bør vel egentlig ikke ta noe helsekost med mindre det er anbefalt av lege/jordmor.

Jeg fikk det anbefalt av yogainstruktøren her på bv. Hun sa at det fungerte fint som fødselsforberedende. Men hun sa det på grunnlag av seg selv:)

Ai ai.... skeptisk..... 

har fått ganske streng beskjed her om å ikke ta det før uke 37 vertfall .. Kan legge til at eg ikke tok sist og måtte sy to pyntesting(rivnet ikke)

Jeg tok bringebærkapsler sist, denne gangen tror jeg også jeg vil spe på med te. man skal ikke ta dem før uke 37 fordi det kan starte fødselen ... men det tror jeg er overtro. Tror ikke disse bladene kan starte en fødsel eller på magisk vis helbrede en livmor, men de kan nok i stor grad hjelpe på prosessen. Det sies at bladene har en avslappende virkning på glatt muskulatur og motvirker kramper. Videre skal videre bruk av bladene etter fødsel bedre melkeproduksjonen og hjelpe livmoren å trekke seg sammen lettere. 

I mange andre land brukes bringebærbladte til å lette feks menstruasjonssmerter. 

Jeg tror at bringebærblad er for fødselshjelp som tranebær er mot uvi. Det hjelper litt på situasjonen og kan stanse en begynnende uvi, men ikke helbrede en flammende betent situasjon. 

Kjøpes mye billigere over nett forresten; http://www.iherb.com/Nature-s-Way-Red-Raspberry-Leaves-100-Capsules/2019?at=0 er så billig at du ikke trenger å bekymre deg for toll osv. 

jeg brukte disse pillene sist gang, og jeg tror jeg klarte meg like bra, med eller uten noe slikt... ergo: dette var noe skikkelig mumbo jumbo! jeg ble i hvertfall ikke hellig overbevist... skulle lete etter de i skapet nå, for å se hva det stod bakpå, men de har vist havnet rett i søplekassa gitt!

for det første skal det hjelpe med å få livmoren til å modnes : nja, jeg fødte 2 uker før termin, men dte tror jeg har heeeelt andre grunner for.

for det andre: det skulle få livmoren til å "yte bedre" under en fødsel: pøh! det er og forblir jævlig å føde! og tilslutt trengte jeg drypp for å få fortgang på det.. pågrunn av livmoras rier dabba av...

også skulle det hjelpe på melkeproduksjon: pøh!! jeg slet i 2 uker med å få melk, og slet fortsatt i 7 måneder etterpå med å gi han nok... aldri mer om jeg lar noen henge i puppen min fra 18-23.00 på kvelden fordi jeg ikke produserte nok på kvelden! og gutten var sulten! nå blir det mme på kvelden hvis jeg fortsatt ikke har nok melk.

gudskjelov har jeg vært med før, for første gangs mor er forferdelig frustrende og slitsomt!

jenter, ikke sløs pengene deres på dette.. bedre da å bruke pengene på noe som gir en godt mot og bedrer helsen deres med effekt! :D

Dere som har brukt det, og sier at det funket på dere: Det kan hende at det var helt tilfeldig at fødselen deres startet tidlig, eller at den gikk fint :) Kan hende det hadde gått like bra uten..

bare sånn for the record, det funket ikke for meg, enda jeg begynte tidligere enn uke 37 :P, men jeg hadde en goood modning allerede 38 uker, altså på vei til å bli utflatet og en liten åpning (1 cm) men jeg gikk allikevel til 40 uker, hvor jeg ble igangsatt... 

Unnimamma91 skrev:
Dere som har brukt det, og sier at det funket på dere: Det kan hende at det var helt tilfeldig at fødselen deres startet tidlig, eller at den gikk fint :) Kan hende det hadde gått like bra uten..

Jeg kjøpte Tè'en på vei i fra legen da jeg var blitt undersøkt hvor lenge jeg kom til å gå. Og der var ingen tegn på at jeg skulle få henne til termin. :-) Jordmødrene spurte meg også hva i all verden jeg hadde gjort.. Så hver enkelt får tro hva de vil :-) Ut kommer de til slutt uansett ;-)

Back
Topp