Bringebær vol.2 - født baby nr 2

Lykke til med husovertakelse, så fantastisk spennende altså!! Tiden går fort nå..

Så herlig å ha bestemt seg for vogn! Hvordan går det ellers med planleggingen av babyutstyr?
Tusen takk! Veeeldig spennende! :love017

Ellers arver vi babynest som har vært i familien til samboer :Heartred Og thats it! :hilarious: Vet jo ca hva vi trenger og vil ha, men har liksom ikke planlagt noe konkret. Har ikke kjøpt inn klær og andre tekstiler, har ikke noe til soveplassen (dog vi samsover, så trenger egentlig bare en sovepose), og har ikke tenkt på bilstol engang… er enten veldig avslappet, eller så har det faktisk ikke helt gått opp for meg enda… med førstemann var alt klart på denne tiden… til og med ny farge på babyrom som aldri ble brukt :hilarious:

17+2

Nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg glemmer at jeg er gravid/ikke kjenner meg spesielt gravid :hilarious: Det er jo positivt i forhold til at jeg ikke er kvalm og uggen osv, men på time hos jordmor på fredag så antydet hun at morkaka hadde flyttet seg litt frem, som også betyr mindre tydelige bevegelser… blæ! Håper den er lur og flytter seg litt tilbake igjen snart :cool: Morkaka altså!

Er ellers 100% sykmeldt pga lite søvn og plager med ledd (noe jeg kan ha utenom graviditet også), men utenom det så føler jeg meg egentlig ganske bra! :Heartred Skal skikkelig igang med flyttinga til uka, og ser faktisk frem til å ha huset fullt av familie og venner som vil hjelpe til fordi a mor ikke kan løfte tungt! :love017

Slenger med et bilde av magen fra i går!

Vedlegg

• IMG_8582.jpeg
    IMG_8582.jpeg
    295,1 KB · Visninger: 63
Så fantastisk flott du er :love7

Så kjekt det blir å få litt hjelp, godt å føle man har mennesker rundt en som vil en vel!

Bra du fikk en sykemelding, det kommer mange andre tider man kan jobbe på :)

17+5

Nå sitter jeg på gulvet i nyhuset med et glass brus og venter på at straks 10-åringen skal bli ferdig med frokost så jeg får kjørt han på skolen! Vi har ikke fått på plass alt av møbler enda, men guttungen hadde sin første natt i nytt hus sammen med morfar og kona hans, derav gulvsitting! :cool: Dagene har vært så intense, men på en god måte liksom! I går etter middagen var slukt så kjente jeg MASSE deilig bevegelse i magen, og satt og gliste som en tulling :hilarious: Det bare MÅ bli sterkt nok for utvendige spark snart, eller så sprekker samboer!!

Planen for dagen er utpakking og flytting av kjøkken, før jeg skal på et telefonmøte i 12-tiden, og så øvelse før forestilling i ettermiddag/kveld. Så bærer det rett på flyplassen for å hente mamma… så det er et kjør frem til midnatt i natt! I morgen kommer storbilene og hengere for siste lassene, så blir det å vaske ut av leiligheten, og pakke ut i huset! Blir så godt å bare være ferdig! Ikke noe hvilehjem dette her, men er SÅ glad for at vi flytter nå, og ikke nærmere fødsel :Heartred

18+2

Ææ, der har det gått nesten en hel uke igjen siden sist jo! Eller, ikke en hel uke da, men lenge! Og det har vært mye flytte styr i mellomtiden! Vi ble faktisk ferdig med leiligheten på en dag, og er så og si ferdig med utpakking i huset :Heartred Så nå må vi bo oss litt inn, og håper vi er godt inngrodd til baby kommer i oktober :happy:

Det har vært skikkelig koselig med huset fullt, men nå kjenner jeg det blir godt å bli ferdig og sende hjem alle, og bare få nyte huset alene bare oss tre (og magen da). Og flyttinga har tatt litt energi… har hatt en del diskusjoner med samboer og vært litt sånn på nippet til «dette går til helvete» begge to… men jeg skylder på mine hormoner, og at han ikke er vant til fysisk arbeid overhodet, sammen med ekstremt tunge og hektiske dager over kort tid!

Sykmeldingen min er forlenget, og tror det blir godt å få være sykmeldt uten flyttinga oppi alt… Fordi det har virkelig ikke vært noe hvilehjem dette her! Og kjenner det i korsrygg og føtter, selv om jeg ikke har bært så mye, men styra fra morgen til kveld like vel, og sovet like dårlig som tidligere…

Mini i magen virker å ha det bra, og kjenner mer og mer liv inni der :Heartred Om 9 dager er det tid for OUL, og SOM vi gleder oss til å møte lille igjen! Håper bare vi klarer en UL til uten å få vite kjønn :cool:

18+5

Nå går dagene så i ett fordi jeg går hjemme, at jeg ikke ANER hvilken dag det er om dagen… i dag var det tid for å overrekke leiligheten til ny eier, og vi hadde avtalt klokka 14, men jeg trodde jo det var tirsdag i dag, så ble ringt av samboer 14.05 med spørsmål om hvor i all verden jeg var :hilarious: Heldigvis var jeg på butikken bare to minutter unna, så det ble greit til slutt!

Ellers har magen poppet skikkelig, og folk blir overrasket over at jeg ikke har termin før i overgangen september-oktober… litt kos med masse fine kommentarer om at magen er fin, men litt lei spørsmål om vi er sikre på at det ikke er to inni der… ja, gammeltante Olga (fiktivt navn, bare passa bra), vi hadde visst det om det var fler…

Fikk kjeft av fysioterapeuten i dag fordi hu tydelig så at jeg ikke hadde hørt på hu sist og gjort litt for mye i flytteprosessen :angel7 Men NÅ er det avslapning! Iallfall en dag eller to før man begynner forberedelser til familiebursdag for 10-åringen på søndag! Men svigers er gull og kommer med utstyr og hjelp og alt faller godt på plass! :D

Så godt å være både inne og ute nå!! Blir litt roligere tempo nå. Eller, utpakking kan jo ta litt tid, here under press med p klokke seg ut. Har dere hatt hjelp til utvasking av leiligheten?

Så heldig med så mye hjelp, det er virkelig gull verdt :Heartred

Så godt å være både inne og ute nå!! Blir litt roligere tempo nå. Eller, utpakking kan jo ta litt tid, here under press med p klokke seg ut. Har dere hatt hjelp til utvasking av leiligheten?

Så heldig med så mye hjelp, det er virkelig gull verdt :Heartred
Ja det er fantastisk! Vi er faktisk nesten ferdig utpakka! Hadde alt i greit system, så er bare tre sånne roteesker igjen… du vet alt sånt man tar vare på som egentlig ikke har noen plass men som man ikke vil kvitte seg med..

Verken jeg eller samboer har vasket en cm av leiligheten faktisk! :hilarious: Stemoren min vasket bad og vinduer på innsiden, svigermor vasket alt av skap og vegger, og mamma tok gulv, vinduer på utsiden, og de få stedene der taket hadde behov for en skrubb! Alt mens vi pakket ut i nyhuset! :Heartred Virkelig gull!

19+4

Placenta previatotalis… Dagens utrykk! Fikk påvist forliggende morkake på OUL i dag, og ble satt opp på ny kontroll med UL i uke 32. Morkaken dekker hele åpningen, og flytter den seg ikke blir det keisersnitt i uke 36. Det ødelegger jo muligens alle planer for neste halvår, så jeg er litt smådeppa..! Fikk ingen spesielle forhåndsregler på sykehuset, heller ikke beskjed om å ta det noe med ro, men leser på nett om bekkenhvile og blødninger osv osv, så blir jo litt småstressa da! Baby har det tipp topp og vinket til oss, så han/hun er vi ikke bekymret for! Ingen blødninger så langt i svangerskapet, og har løftet tungt og hatt sengeaktiviteter for å si det sånn, så enn så lenge har vi jo ikke merket noe til det! Føler meg så teit og egoistisk som ble så skuffa over mulig keisersnitt, og at det er Spania-turen jeg tenker på først… grått hele formiddagen, for vi merka jordmødrene var litt stressa (var to innom).

Har time til fastlegen på fredag, og jordmor neste onsdag, så skal forhøre meg… Syden er ikke bare ferie for oss, det er muligens siste gang jeg får se min eneste gjenlevende besteforelder, som bor der og er sengeliggende. Finnes ikke redd for å føde i utlandet (kan språket, og de har ypperlig helsetilbud), men er flyturen på 4 timer som er risikoen om fødselen skulle begynne på veien… har en topp forsikring, så det ordner seg om vi ikke får reist, men jeg vil ikke gå glipp av mormor… vurderer å reise nå isteden, men det går ikke opp med skole/jobb til samboer..

Legger ved et bilde av friske og fine mini! Det er jo verdens fineste ting at alt er bra med lille! :Heartred

Vedlegg

• IMG_8646.jpeg
    IMG_8646.jpeg
    951,1 KB · Visninger: 37
19+4

Placenta previatotalis… Dagens utrykk! Fikk påvist forliggende morkake på OUL i dag, og ble satt opp på ny kontroll med UL i uke 32. Morkaken dekker hele åpningen, og flytter den seg ikke blir det keisersnitt i uke 36. Det ødelegger jo muligens alle planer for neste halvår, så jeg er litt smådeppa..! Fikk ingen spesielle forhåndsregler på sykehuset, heller ikke beskjed om å ta det noe med ro, men leser på nett om bekkenhvile og blødninger osv osv, så blir jo litt småstressa da! Baby har det tipp topp og vinket til oss, så han/hun er vi ikke bekymret for! Ingen blødninger så langt i svangerskapet, og har løftet tungt og hatt sengeaktiviteter for å si det sånn, så enn så lenge har vi jo ikke merket noe til det! Føler meg så teit og egoistisk som ble så skuffa over mulig keisersnitt, og at det er Spania-turen jeg tenker på først… grått hele formiddagen, for vi merka jordmødrene var litt stressa (var to innom).

Har time til fastlegen på fredag, og jordmor neste onsdag, så skal forhøre meg… Syden er ikke bare ferie for oss, det er muligens siste gang jeg får se min eneste gjenlevende besteforelder, som bor der og er sengeliggende. Finnes ikke redd for å føde i utlandet (kan språket, og de har ypperlig helsetilbud), men er flyturen på 4 timer som er risikoen om fødselen skulle begynne på veien… har en topp forsikring, så det ordner seg om vi ikke får reist, men jeg vil ikke gå glipp av mormor… vurderer å reise nå isteden, men det går ikke opp med skole/jobb til samboer..

Legger ved et bilde av friske og fine mini! Det er jo verdens fineste ting at alt er bra med lille! :Heartred
Fikk du beskjed om at morkaken hadde feste foran eller bak? Ut fra hva som står på nettet er det 90% sjanse for at den flytter seg om festet er på framveggen :) Bare sånn oppi det hele :)

Lille vennen :Heartred De så ikke noe til morkaken på tidlig ultralyd? Når er det dere skal til Syden? Om du ønsker kan du jo betale for en ultralyd f.eks i uke 25, da får du kanskje en liten pekepinn på om den endrer plassering?

Min morkake lå også foran på OUL, men ikke totalt. På ny ul 23+6 hadde den flytta seg godt, ingen fare lenger her. Håper du får gode nyheter etterhvert ❤️ synes det var litt sent at de først sjekker i 32, hos meg satte de opp 28 (forrige ul var rutine pga resten som er vanskelig dette svangerskapet). Når er uke 32 for deg i forhold til ferien du skal på?

Fikk du beskjed om at morkaken hadde feste foran eller bak? Ut fra hva som står på nettet er det 90% sjanse for at den flytter seg om festet er på framveggen :) Bare sånn oppi det hele :)
Festet bak :bookworm: Landet litt nå, og blitt enig med samboer at vi reiser om det ikke er umiddelbar risiko i juli :Heartred Krysser fingrene for at den flytter seg nok til at risiko for blødning avtar iallfall!

Lille vennen :Heartred De så ikke noe til morkaken på tidlig ultralyd? Når er det dere skal til Syden? Om du ønsker kan du jo betale for en ultralyd f.eks i uke 25, da får du kanskje en liten pekepinn på om den endrer plassering?
På tidlig ultralyd så de ikke noe om den, men jordmor kommenterte at hu sleit litt med å finne hjertelyden fordi morkaka trolig var i veien i uke 17.

Vi reiser 30. juli - 13. august, godkjent av jordmor tidligere, så hjemme igjen i uke 32 ca. De sa ikke noe om det i dag heller, så satser på at det er et bra tegn! :Heartred Vi ble enige om å kjøre en privat UL et par uker før avreise! Forsikringa vår lar oss avbryte helt til 24 timer før avreise, så vi har god tid’

Min morkake lå også foran på OUL, men ikke totalt. På ny ul 23+6 hadde den flytta seg godt, ingen fare lenger her. Håper du får gode nyheter etterhvert ❤️ synes det var litt sent at de først sjekker i 32, hos meg satte de opp 28 (forrige ul var rutine pga resten som er vanskelig dette svangerskapet). Når er uke 32 for deg i forhold til ferien du skal på?
Uke 32 er når vi kommer tilbake fra ferie. De sa jeg fikk en kontroll da, og en i uke 36 (da med KS typ et par dager etterpå om det ikke er endring). De sa det blir KS senest uke 37+6 om det ikke er endring.

Uke 32 er når vi kommer tilbake fra ferie. De sa jeg fikk en kontroll da, og en i uke 36 (da med KS typ et par dager etterpå om det ikke er endring). De sa det blir KS senest uke 37+6 om det ikke er endring.
Kanskje spør om du heller kan få kontroll før du skal på ferie? Argumenter med at det kan gjøre det enklere å senke skuldrene eller i verste fall vite tingenes tilstand om ting fortsatt er uendret? Håper som sagt morkaken trekker seg unna i god tid ❤️

Kanskje spør om du heller kan få kontroll før du skal på ferie? Argumenter med at det kan gjøre det enklere å senke skuldrene eller i verste fall vite tingenes tilstand om ting fortsatt er uendret? Håper som sagt morkaken trekker seg unna i god tid ❤️
Skal høre med jordmor, hvis ikke tar vi det privat i god tid :happy: :Heartred Takk for støttende ord!

19+6

Enn at det veldig snart er ny uke! Og jeg er jo straks halvveis :eek:

I dag har jeg vært i samtale med arbeidsgiver ifht tilrettelegging på jobb, så skal jeg til legen i morgen. Det er faktisk bare 7 uker til jeg går ut i ferie, og ser ikke for meg å komme tilbake 100% innen den tid… skal prøve meg noen timer til uka, og kjenner jeg gruer meg litt allerede… ikke fordi jeg mistrives på jobb, men mer fordi jeg har så ekstremt lite energi, og er redd jeg brenner meg helt ut om jeg ikke klarer å ta det med ro… som legen sa, så skal jeg jo ha litt energi til tiden etter fødsel også! :Heartred

Ellers ser jeg plutselig spark fra utsiden!!! Kjente det to ganger utenpå i dag også, og samboer ville veldig gjerne kjenne han også, men tror det er litt for svakt for han enda.. jeg kjenner det jo både på innsiden og utsiden samtidig, så litt bedre forutsetning :cool:

Sitter for øyeblikket og ser på Eurovision, som er en skikkelig guilty pleasure for meg! Samboer så første delfinale med meg på tirsdag, men i dag har han rømt huset, så jeg koser meg alene med litt godis og dyne i sofaen! Hittil ingen klare favoritter i delfinale 2, men artig å se like vel! Gleder meg til finalen på lørdag! Beste avslutning på 17. mai! :hello2

20+0

Måtte visst inn en liten svipptur i dag også! Var på kjøpesenteret i sta (fordi hvem har vel ikke glemt noen småting dagen før 17. mai) for å kjøpe ny dressbukse til 10-åringen. Går målrettet inn på Cubus, og rett bort til ungdomsavdelingen. Plukker ut en bukse, får 10-åringen til å prøve på prøverommet, og går til kassen (fordi jeg på magisk vis traff perfekt på første buksa!). Etter at vi har betalt ser jeg at vi jo har litt tid til overs mens samboeren er på polet (han fyller år på selveste 17. mai, og skal feires litt på kvelden i morgen), så vi går på babyavdelingen for å titte litt :Heartred Da slår det meg: FY SØREN så glad jeg er for at jeg ikke vet kjønnet på mini inni magen! Det er så mye fint til de aller minste, men føler det meste er veldig kjønnsrettet og veldig lite nøytralt… Så blir jo til at jeg tvinger meg til å bare kjøpe det mest nødvendige (typ enkle bodyer og bukser og sokker og smekker og klorevotter osv osv), så sparer man faktisk litt penger i lengden! :cool:

Gru-gleder meg for øvrig til 17. mai… med barn med spesielle behov så behøver ikke dagen bli sånn superartig alltid, så vi kjører veldig lavterskel, og jobber etter 10-åringens premisser! Da blir det stort sett bra! :Heartred Det betyr jo at jeg går i barnetoget sammen med han (han er med i korpset), så blir joggesko på meg :cool: Det må være lov når man er gravid!

20+2

I dag syntes jeg litt synd på meg selv når jeg var ferdig på jobb… helt utrolig utslitt, og jeg var på jobb i 2,5 timer bare (jobber bare 20%, fordelt på 3 dager i uka - utelukkende kontor) :hilarious: Men! Jeg har gått inn for storinnkjøp i dag! Kjøpt/bestilt følgende:

• Moonboon - hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe den fordi den er så dyr, men fått litt spons fra familie, så ble drømmevugga på dagtid like vel!
  • Bedside crib - vi gikk for TiSsi Maxi, siden den går helt opp til 25 kg, og jeg lager av erfaring store unger (eldste veide 4260 ved fødsel, og bikka 9 kg på 4,5 mnd kontroll…). Samsov med første til han var 3++ så tar høyde for å måtte bruke senga en stund, og vi har bittelitt for myk madrass i senga vår til at den egner seg alene.
  • Stellesekk - gikk for Tinkafu sin i imitert skinn (brun), siden den er så klassisk og kan brukes av både meg og samboer også utenom babyperioden! Så husker jeg at jeg hata å bære stelleveske på skulderen steder vi ikke fikk med vogna!
  • Stellematte - gikk for Beemo Care Foam stellematte, siden den er så lett å holde ren, og litt mykere enn Leander sin.
Alt i alt veldig fornøyd med innkjøp! Vi mangler fortsatt vogn og babycall, og usikker på hva vi gjør med bilstol enda… jeg er VELDIG for å kjøpe ny, men vi har arvet en lite brukt babystol av svigerinna mi, og samboer er strålende fornøyd med det.. vurderer å kjøpe en til så vi har i begge bilene, og bruke den nyeste i min bil så den blir mest brukt! Det må da være et godt kompromiss?! Sikkert lurt å ha to uansett :cool:

Ellers har vi jo null klær, og heller ikke typ stelleartikler. MÅ ha gulpekluter og ammeinnlegg klart til fødsel, for erfaringsmessig er det omtrent bare det og bleier som brukes helt i starten! Har begynt å lekke litt nå og da også, så har tatt i bruk ull-innleggene mine (GODT brukt fra førstemann for 10 år siden) på natt :Heartred Noe mer jeg glemmer? Bæresjal har jeg en fin bunke med som er igjen fra 10-åringen, og skal brukes fra start! Har noen til k radaren, som jeg håper å få på plass før fødsel, men det er noen tusenlapper, så prioriteres ikke akkurat nå!

Back
Topp