19+4
Placenta previatotalis… Dagens utrykk! Fikk påvist forliggende morkake på OUL i dag, og ble satt opp på ny kontroll med UL i uke 32. Morkaken dekker hele åpningen, og flytter den seg ikke blir det keisersnitt i uke 36. Det ødelegger jo muligens alle planer for neste halvår, så jeg er litt smådeppa..! Fikk ingen spesielle forhåndsregler på sykehuset, heller ikke beskjed om å ta det noe med ro, men leser på nett om bekkenhvile og blødninger osv osv, så blir jo litt småstressa da! Baby har det tipp topp og vinket til oss, så han/hun er vi ikke bekymret for! Ingen blødninger så langt i svangerskapet, og har løftet tungt og hatt sengeaktiviteter for å si det sånn, så enn så lenge har vi jo ikke merket noe til det! Føler meg så teit og egoistisk som ble så skuffa over mulig keisersnitt, og at det er Spania-turen jeg tenker på først… grått hele formiddagen, for vi merka jordmødrene var litt stressa (var to innom).
Har time til fastlegen på fredag, og jordmor neste onsdag, så skal forhøre meg… Syden er ikke bare ferie for oss, det er muligens siste gang jeg får se min eneste gjenlevende besteforelder, som bor der og er sengeliggende. Finnes ikke redd for å føde i utlandet (kan språket, og de har ypperlig helsetilbud), men er flyturen på 4 timer som er risikoen om fødselen skulle begynne på veien… har en topp forsikring, så det ordner seg om vi ikke får reist, men jeg vil ikke gå glipp av mormor… vurderer å reise nå isteden, men det går ikke opp med skole/jobb til samboer..
Legger ved et bilde av friske og fine mini! Det er jo verdens fineste ting at alt er bra med lille!