Bringebær vol.2 - født baby nr 2

Wow, her var det jo mye nytt siden jeg var innom! Gratulerer med dagen på etterskudd (17. Mai), og til gubben som hadde dag på selveste dagen! Og ja, tenk å ha Eurovision på en allerede festdag :D Eneste var at det var litt (veldig) tungt å holde seg våken til halv to etter en slik dag hehe.

Så mye spennende innkjøp! Godt med alt som er gjort. Hvilken madrass gikk du for til Moonboon?

Vi har hatt god nytte av vippestol (babybjørn kan brukes fra nyfødt). Og slik..ja, nå har jeg glemt hva det heter. Men man setter setet på Stokke tripp trapp stolen. Men vi har jo så mange barn, og mine hender trengs på fem plasser samtidig :knegg: Så kan jo være dere har andre behov.
Har også hatt god nytte av slik bilstolpose, nå har jo du termin litt sånn bob bob mtp temperatur. Alt etter hvordan du har opplevd ammingen, men multimam kompresser til brystene, jeg tenker også prøve slike..herregud, hjernen min fungerer ikke, men slike sølvkopper til brystknoppene. Jeg blir fryktelig sår første måneden..

Wow, her var det jo mye nytt siden jeg var innom! Gratulerer med dagen på etterskudd (17. Mai), og til gubben som hadde dag på selveste dagen! Og ja, tenk å ha Eurovision på en allerede festdag :D Eneste var at det var litt (veldig) tungt å holde seg våken til halv to etter en slik dag hehe.

Så mye spennende innkjøp! Godt med alt som er gjort. Hvilken madrass gikk du for til Moonboon?

Vi har hatt god nytte av vippestol (babybjørn kan brukes fra nyfødt). Og slik..ja, nå har jeg glemt hva det heter. Men man setter setet på Stokke tripp trapp stolen. Men vi har jo så mange barn, og mine hender trengs på fem plasser samtidig :knegg: Så kan jo være dere har andre behov.
Har også hatt god nytte av slik bilstolpose, nå har jo du termin litt sånn bob bob mtp temperatur. Alt etter hvordan du har opplevd ammingen, men multimam kompresser til brystene, jeg tenker også prøve slike..herregud, hjernen min fungerer ikke, men slike sølvkopper til brystknoppene. Jeg blir fryktelig sår første måneden..
Takktakk! Ble en fin dag! Selv om jeg var mør i beina etterpå :hilarious:

Vi gikk for hengevugge, da de jeg kjenner som har den er meget fornøyd med den! Minns at førstemann lå som en liten ball de første mnd, og HATA å ligge på flatt underlag (sov i sjal), så satser på at det funker med nestemann!

Vippestol har jeg aldri brukt! Mest fordi jeg aldri er lenge på et sted, så mye mer praktisk med sjal :hilarious: Men mulig samboer vil prøve, så da går vi for det også… kanskje!

Bilstolpose var lurt! Det brukte jeg ikke med førstemann, men det var tidenes varmeste sommer, og han har kronisk forhøyet kroppstemperatur (38 grader til vanlig), så han har omtrent aldri brukt ull eller flere lag på vinteren heller! Men mulig vi kjører på med det til høst-baby!

Amming gikk som en drøm sist! Ammet i 3,5 år uten en eneste komplikasjon, så vi satser på samme med nestemann! Ren og skjær vilje skal få meg til å amme lenge nå også :hilarious:

20+4

Da ble det bekreftet at det blir septemberbaby på oss (egentlig termin var jo 06.10) etter samtale med jordmor i dag… :Heartred

Har jo fått påvist placenta previatotalis, med veeeldig liten sannsynlighet for flytting, da den er festet på bakre veg, så da blir det PKS på oss rundt uke 36 :Heartred Har landet på det nå, så det går veldig fint! Skal på privat UL på tirsdag og få dem til å se litt mer grundig og føre inn i journal (de skrev alt for lite på journal fra OUL i følge jordmor, så hu skulle klage på det), så har vi jo UL i uke 32, så skulle jordmor se på muligheten for en UL før vi reiser på ferie :Heartred

Har som nevnt før ikke hatt noen blødninger eller komplikasjoner så langt i svangerskapet heldigvis, men har fått anbefalt å holde meg unna hard trening, løft, hopping, samleie, og ellers aktiviteter som kan påvirke området. Dette kun fordi jeg sa så bestemt at vi MÅ til Spania i sommer :hilarious: Hu hadde ikke anbefalt oss å holde oss unna penetrerende samleie hvis ikke… men det sier vi ikke til samboer! Så da blir det spennende med neste halvår og finne nye måter å kose på!! Ser ikke mørkt på det sånn egentlig (siden jeg kan oppnå orgasme på andre måter, og det var visstnok ikke så farlig), tror det er verst for han! Er jo også 80% sykmeldt, og fått klar beskjed om at jeg nok ikke kommer til å få jobbe noe mer før jeg går ut i permisjon… og blir jo faktisk en hel måned før!!! Keisersnittet blir planlagt mellom 5. og 12. september om det ikke er noen komplikasjoner! Det kjipeste med det er jo at det blir en mnd ekstra ulønna perm, men det må vi bare få til å gå! :Heartred

21+3

Der var det nesten gått en uke til gitt! Og denne uken har virkelig hormonella vært på plass… generelt dårlig stemning i heimen! Vi holder fortsatt på å bli vant til hus og alle ting det medfører, og jeg er fortsatt 80% sykmeldt… noe som betyr at jeg går mye hjemme, og da forventer plutselig samboer at jeg skal gjøre ALT hjemme… så jeg sier til han at jeg er ikke hjemme fordi jeg vil, jeg er hjemme fordi jeg må! Og da kan ikke han forvente at jeg gjør mer enn jeg pleier hjemme synes jeg. Jeg lager middag hver dag, tar oppvask og klesvask, følger opp guttungen på skole og aktiviteter (3 dager i uka)… det han gjør fast er å gå med gressklipperen…….. i går ble han irritert fordi jeg ikke hadde vaska over glassbordet ute… i regnet… når vi ikke hadde planer om å bruke det i nærmeste fremtid! Jeg klikka :hilarious: Endte bra altså, vi er venner igjen, men jeg blir så irritert når jeg bor sammen med en som aldri har hatt noe ansvar for husarbeid og nesten blir overrasket når jeg minner han på at han må rydde bort tallerken sin etter middag… altså det lærte jeg i barnehagen… rant over! Håper uka blir bedre! Har trua! :Heartred

22+0

Herlighet tiden går jo så fort! Teknisk sett er jeg fortsatt 21+6 fordi jeg ikke har lagt meg enda, men klokka er over midnatt, så da hopper vi til neste uke! :Heartred

Magen har blitt litt rundere i løpet av uka, og jeg har faktisk en innrømmelse å komme med! Vi skulle jo ikke vite kjønn denne gangen, fordi jeg syntes det bare ble stress forrige gang. Men så har jeg verdens fineste samboer som godtok det, så ser jeg at han har SÅ lyst til å vite!! Så vi inngikk et slags kompromiss og i bursdagsgave fikk han et kort med dato for UL, hvor vi fikk vite om det blir lillesøster eller lillebror :Heartred Vi har blitt enige om at det kun er vi to og storebror på 10 som skal vite det, og det er SÅ koselig å ha vår lille familiehemmelighet! På en måte vil jeg rope det ut over alle vinder, men samtidig så er det så godt å bare kværne i vår lille boble og teste ut navn og kose oss med det! Det kan være vi kjenner at vi vil si det til slutt, men akkurat nå er vi enige om å la det være en overraskelse for alle rundt oss (inkludert her inne) frem til fødsel :Heartred

Ellers er formen stigende ifht at jeg sover bedre om nettene, samtidig som at ting blir tyngre, jeg har en del kynnere i løpet av dagen, puppene lekker, og føttene kjennes ut som om de er superhovne selv om det ikke ser sånn ut i det hele tatt… har gått til anskaffelse av støttestrømper, og vil anbefale strømpene fra color4care! De er så freshe i fargene, og veldig lett å ta på, samtidig som man får god kompresjon! Har kjøpt noen helt svarte par, pluss noen par i freshe farger for å livne opp en grå dag :cool:

Nå venter jeg bare på at tørketrommelen skal bli ferdig, så er det natta på hu her! Tudelu!

22+4

Tirsdager er en sånn fin dag nå når jeg går så høy prosent sykmeldt, fordi samboer har alltid fri tirsdager, så da får vi tiden bare vi to :Heartred I dag hadde han et lite kaffemøte i byen på morgenen, så tok vi en lunsj og titterunde på IKEA etterpå… den titterunden kom på 6000 kroner :hilarious: Men var en del småting vi trengte til huset, samt en kommode og to nattbord som jeg har siklet litt på, så var veldig verdt det! Snaaart tomt på overskuddskontoen etter leilighetssalg, men så lenge det brukes på møbler/inventar, så var det jo det pengene var ment til, så brukes med god samvittighet!

Ellers kjenner jeg så mye liv om dagen at det virkelig har gått opp for meg at det er noen der inne! Plutselig snur babyen seg og det kjennes ut som om magen min tar salto uten meg :hilarious: Samboer og 10-åringen både ser og kjenner bevegelse, og da er det lettere for dem å knytte bånd til lille også :Heartred

Men en ting må jeg altså klage på i dag også! Alt av behov kommer så INTENST brått på! BAM! Så sulten at jeg nesten svimer av! BAM! Så tørst at halsen skrumper sammen! BAM! Må så tisse at det kjennes som om blæra sprekker! BAM! Så trøtt at jeg sovner om jeg våger å blunke! Første trimester all over igjen jo :hilarious: Og de aller beste timene jeg sover på er mellom kl 8-11 på dagtid… natta er bare å glemme, så veldig fint at jeg stort sett jobber 12-14.30 om dagen (mandag, onsdag og torsdag), så får jeg de viktige timene på formiddagen! Denne uka er litt unntak, og det merkes! Søvn er så viktig altså! Vurderer å ta med meg gravidputa på alle utflukter vi skal nå neste ukene, men litt usikker på hvordan den fungerer i sovepose :cool: Får teste ut på forhånd!

Så stas å få ha en hemmelighet mtp hvem som gjemmer seg i magen :love7 Har dere begynt å tenke på navn?

Kan bli dyrt med tirsdag fri om det går 6000 kr hver gang :knegg::hilarious: neida. Men så godt å få litt tid sammen, og plundre og planlegge litt :Heartpink

Så stas å få ha en hemmelighet mtp hvem som gjemmer seg i magen :love7 Har dere begynt å tenke på navn?

Kan bli dyrt med tirsdag fri om det går 6000 kr hver gang :knegg::hilarious: neida. Men så godt å få litt tid sammen, og plundre og planlegge litt :Heartpink
Navn har vi eeegentlig klart, men synes det er sååå vanskelig!! Jeg er generelt litt sær på navn, så når jeg bestemmer meg så synes jeg det er veeeeeldig vanskelig å finne et annet… så må man jo få med andre parten på det navnet også :hilarious:

23+2

Pinsehelga har hittil vært relativt hektisk! Hu gravide her er helt mørbanka :hilarious: Føttene kjennes veldig hovne, men de ser ikke spesielt hovne ut… støttestrømper brukes nå daglig, mest fordi jeg ikke kjenner det like mye på kvelden om jeg har dem på.

Ellers har jeg kommet dit at jeg kanskje har lagt på meg litt mer enn det jeg burde… med førstemann gikk jeg opp 20 kg til sammen, og følte meg som en HVAL første månedene… til nå her jeg gått opp 10,7 kg og begynner å føle meg noe uvel i egen kropp… men så er jeg sulten HELE tiden… så dagene går i å spise, og ha dårlig samvittighet etterpå. Og i det store og det hele så spiser jeg sunt! Til frokost i dag for eksempel spiste jeg 2 grove brødskiver med et tynt lag Philadelphia light, skinke, salat, tomat, agurk og paprika, og 4 vannmelonbiter. Til middag spiste jeg en halv ristorante-pizza (fordi søndag i pinse-helga og jeg orka ikke rukne noe fra fryseren), og til lunsj spiste jeg to biter focaccia med salat, tomat, syltet rødløk, søt chilisaus og stekt spekeskinke, og en neve jordbær (var i bursdag). Nå har jeg lyst på ALT mulig! Fantaserer om burger, pasta, pølse… potetgull, godis, kake… spiser jeg for lite proteiner? Drikker bare vann eller sukkerfritt (fun light saft, sprite zero, eller koffeinfri cola zero), og sørger for å ha mye frukt og grønt i kjøleskap/fryser og er god på å småspise på det om jeg er fysen… Så får jeg jo ikke lov til å bevege meg noe særlig heller… så synes lårene og rumpa bare blir slappere og slappere, og føler ansiktet mitt eser… er det alderen, eller er det graviditeten? :hilarious: Blæ… sikkert helt normalt, men det tar over mye det å tenke på mat, og jeg er så redd for å havne i en dårlig syklus på det der.. tror jeg må ta det opp med jordmor, for frister å begynne å telle kalorier, og det er HVERTFALL en nedgående spiral for min del…

24+0

Ny uke, og endelig kommet til uke 24! Føler det er en av de største milepælene! Samboer ble født i uke 24, og han overlevde og vel så det, så vi har en litt spesiell feiring nå på mandag :Heartred

Akkurat nå har jeg sittet i buss i 5,5 timer fordi jeg er den heldige voksne som måtte bli med storebror på korpstur, da samboer måtte jobbe, og selv om turen i seg selv er veldig artig, så kjenner jeg at jeg ikke er helt laga for buss i min tilstand :hilarious: Fått hovne føtter på ordentlig, men har heldigvis på støttestrømper, og sørger for å strekke på beina ved hvert stopp :hello2 Vi laga også kjempefint niste i går, så har sittet og småspist moreller og jordbær hele turen, og gleder oss til middagsstopp snart, for vi har ordnet deilig pastasalat med kylling :Heartred Sparer både penger og kalorier :hilarious:

Ellers har bsrnevogna kommet, og den er sååååå fin! Gleder meg til trilleturer med den! Det venter også en pakke med gravidklær fra Bonprix på meg når jeg kommer hjem på søndag kveld, og er spent på om jeg har gått for riktig størrelser! Irriterer meg at nesten ingen butikker har gravidklær så man kan prøve på… livet blir så mye mer styr når man må returnere pga dårlig passform:cool:

25+1

Der gikk det en uke til gitt :hilarious: Ikke sånn alt for mye som har skjedd denne uka egentlig. Hadde kontroll hos jordmor på tirsdag, og alt så nå bra ut der. Lille i magen spreller og styrer, så vanskelig å finne hjertelyd fordi det bare ble sparka borti den greia hele tiden :cool:

Ellers har gutta i hus begynt sommerferien sin, og samboer er i skrivende øyeblikk ute for å klippe plen, og storebror sitter og gamer litt før vi skal ut på farten alle mann. Jeg gleder meg til en rolig ferie med nok planer og null stress! Rart det der, at jeg har like mye fritid nå som sykmeldt som det jeg hadde hatt om jeg var på ferie, men klarer like vel ikke å slappe av på samme måte, fordi jeg vet at det er kaos på jobb! Når jobben går i ferie (feriestengt 4 uker på sommeren), tror jeg at jeg kommer til å få til å slappe av mer og nyte dagene.

Det har allerede blitt født 2 bebiser i termingruppene jeg er i (her og på FB), ene i uke 26, og andre i uke 25, og foreløpig går det veldig bra med begge. Men vi har feiret hver dag siden 24+2, som er dagen da samboer ble født når han lå i magen til sin mamma… Det er noe med det å ha en ekstremprematur samboer som gjør at jeg er ekstra takknemlig for dagene som går :Heartred

Lever som normalt, men unngår løft, trening, stress og penetrerende samleie, så litt endring er det jo… Håper og krysser alt jeg har for at morkaka flytter seg så vi kan hoppe i høyet på sydentur i det minste :hilarious: Kjenner også at det er vanskeligere å holde seg aktiv når jeg er så bevisst på det hele tiden, men prøver å gå mest mulig, og tar heller gode pauser underveis!

25+3

Kjapp oppdatering mellom slaga! I dag har det vært en hektisk dag så langt! Startet dagen med legetime for å snakke om videre sykmelding, og ble enig med lege å fortsette med 80% frem til ferien egentlig skulle begynt, og ta 100% etter det, så jeg får tatt igjen hele ferien min på et senere tidspunkt :Heartred Arbeidsgiver tok det veldig fint, og skulle sende inn all informasjon som trengtes til NAV. Så godt å bare lande alt sånn så jeg faktisk kan slappe av og ikke ha dårlig samvittighet overfor familien! Da blir det uansett ferie, men ikke nødvendigvis akkurat nå! :happy:

Føler meg som DEN hvalrossen om dagen.. mest fordi det er så varmt, og ingen av klæra mine er behagelige nok i varmen… så har raida skapet til samboer, og koser meg i store tskjorter og joggebukser :cool:

25+6

I dag har jeg altså hatt så svimlende vondt i magen HELE dagen! Typisk luftsmerter! Du vet sånn du får når du har vært i sosiale lag en hel dag og hatt på trang bukse og holdt inn fisen hele dagen? Så når du endelig får av buksa så er det hardt og vondt og du får plutselig ikke ut fisen uansett hvor mye du prøver?? SÅNN har det vært i dag! Føler meg helt gåen! Ingenting hjelper, og føler kroppen min bare gav opp etter middag, så har ligget i sofaen med to puter mellom beina og syntes synd på meg selv! Lille i magen spreller som en fisk, så ikke noe bekymra der, men altså skal faktisk ta meg en Paracet og legge meg!

Så har en av de eldste i familien til samboer vært uheldig og falt og brukket armen, og ligger nå innlagt på sykehuset. Hun får ikke lov til å dra hjem, og flytter inn på gamlehjem når hun er frisk nok til det… men ååååh som hu nekter! Måtte TVINGES i ambulanse, og blir sint bare noen NEVNER noe annet enn å dra hjem… men hun klarer ikke ta vare på seg selv lenger… vi var på besøk her om dagen, og det var avføring rundt doen og på gulvet på badet som hun ikke fikk tilby vaske bort, hun får ikke til å vaske seg ordentlig, og ikke får hun til å gå ut, så vi bekymrer oss jo hele tiden! Nå håper vi de får overtalt henne til å få litt hjelp, og at det roer seg litt fremover :Heartred

26+4

Da har vi inntatt sommerferie alle mann! Samboer og guttungen skal ikke på jobb/skolebussen før 18. august, og jeg blir hjemme til permisjonen begynner :Heartred Det gir rom for mange fine sommerstunder! Sånn rendt bortsett fra at vi bor midt i landet og det ikke akkurat er sommervær… 9 grader, vind og regn har vi i dag… 1. juli :rolleyes:

Så er det det evige dilemmaet med skjerm vs ikke skjerm i ferien. Jeg er i utgangspunktet imot at storebror skal sitte på pad/tv/konsoll hele dagen, men samtidig så har jeg skikkelig behov for litt alenetid og hvile i løpet av dagen, for jeg sover jo ikke akkurat bra på natta… så da er det enten å aktivisere storebror og bli utladet selv, eller ta vare på meg selv men ende med at han sitter på skjerm store deler av dagen… vi reiser bort til helga, og skal på ulike ting i løpet av sommeren, så blir jo mange naturlige pauser, men kjenner like vel på det at det er så enkelt å ty til skjerm når man selv ikke er helt i slag… så kjenner jeg på at jo eldre han blir, jo vanskeligere er det å henge med på interessene til storebror… nå i det siste for eksempel så er han helt fiksert av et spill, og lærer seg ALT om det og leser seg opp på nett, ser videoer osv… og jeg finnes ikke interessert! Han kan snakke hull i hodet på meg om det, men det bare går inn ene øret og ut det andre på meg fordi jeg ikke skjønner det, og synes det er teit :hilarious: Samboer er mer gamer, så han henger heldigvis med, men nå kjenner jeg at jeg får vondt i hodet bare jeg skriver om det… #dårligmorfølelse

Heldigvis er jeg god på mye annet! Gro frem baby for eksempel! Naturtalent på det jeg! :cool::angelic:

26+6

Magen vokser, og har begynt å nærme meg en sånn ukomfortabel fase der jeg ikke kan se meg i speilet omtrent uten å se en valk eller bollekinn… MEN vettu hva! Sånn er det bare! Har gått opp over 10 kg, og er ikke syltynn i utgangspunktet, så venter egentlig bare på at jordmor/lege skal kommentere… hu sa «ja her var det typisk jentelaget ja» sist hun lyttet på hjertet, og da lå jeg så magen bare fløt utover, men hu sa det liksom ikke på en nedlatende måte heller, bare en observasjon liksom! Viktigste er jo at lille har det bra, og hu har det bra når mora får noe å tygge på tydeligvis :hilarious: I dag har jeg spist to brødskiver med skinkeost og en porsjon vannmelon til frokost, en liten bolle honnikorn til lunsj, taco til middag, og biffsnadder fra lokale restauranten til kvelds :angelic::hilarious::cool: Tror jeg spiser for lite på formiddagen, så må kroppen kompensere resten av dagen! Tror jeg må få i meg litt mer proteiner fra morgenen av, så holder kroppen litt lenger, og får ikke knekken i 19-20 tiden! Mål for morgendagen! Vi reiser til Legoland på lørdag, så tviler på at det blir kjempe-sunne måltider de neste dagene, men det er det man gjør i hverdagen og lengden som teller, så har trua!

27+3

Hei og hopp fra Danmark! Vi har hatt to laaaange reisedager (til sammen 17.5 timer i bil/båt), og så langt en helt fantastisk dag i fornøyelsespark :Heartred Formen er overraskende god! Ble styggdårlig på båten i går, men i dag har vi gått i 9 timer i strekk, og ikke hoven i føttene en gang!!! Lover godt for resten av graviditeten! 13 uker igjen, og på en måte føles det ut som en evighet, og på en annen måte kjennes det som om det bare er noen timer til vi får se lille frøet! :Heartred

Når vi snakker om baby, så har vi et lite dilemma i heimen! Vi har hatt to navn på topp en stund nå, som storebror har vært med på uten å rikke et øyelokk engang.. men så kom jeg og samboeren opp med et navn som er NAVNET!! Ingen over, ingen ved siden! Men storebror hater det :arghh: Eller, hater er kanskje å ta i, men han huffer seg hver gang vi prøver ut favorittnavnet, og sier «eller *et av de andre navnene* isteden»… hva gjør vi? Venner han til det? Går for et av de andre navna? Det er ikke et veldig uvanlig navn, men storebror har null forhold til navnet og kjenner heller ingen som heter det, så vi skjønner liksom ikke hvorfor han motsetter seg navnet så veldig… Heldigvis litt tid på å finne ut av det, men trengte å lufte litt kjenner jeg :Heartred

28+0

Endelig er det sommervær!!! Vi kom hjem fra Legoland til DEN sola :Heartred Og godt er det, for til nå har vi såvidt bikket 10 grader og hatt øs pøs regnvær siden oktober i fjor (føles det ut som)… i dag har vi hele 26 grader og strålende sol, og eneste jeg har å klage på er føttene som begynner å hovne lettere! Merket det her en dag hvor jeg plutselig ikke hadde følelse i tærne fordi støttestrømpene strammet litt mye… blir spennende å se nå i varmen som er meldt om det blir bedre eller verre!

Ellers er formen god! Konstant sulten, men synes magen er så fin og rund og stor at jeg ikke bryr meg om resten! I dag var det ei dame som fikk helt sjokk når jeg sa jeg fortsatt hadde over 10 uker igjen :hilarious: Men hu sa det på en veldig fin måte da, så tok meg ikke nær av det!

9 dager til storebror reiser en uke på ferie til faren sin på Østlandet, og jeg og samboer får en liten baby-moon bare han og jeg :Heartred Vi skal ingen steder, men godt å bare få gjort ting i vårt tempo en liten uke, sove lenge uten dårlig samvittighet, og gjøre voksenting når vi vil! Så er det faktisk bare 2 uker til neste UL! Da både jordmor og lege har sommerferie, så har vi booket en privat svangerskapskontroll som inkluderer ultralyd (2D+3D), så blir spennende å se hvordan det står til med baby, OG om morkaka har tatt til vettet og flyttet på seg! Krysser fingrene!

28+6

Sitter i skrivende stund på do og bommelommer (går lenge mellom hver gang om dagen, så litt milepæl i seg selv bare det!)… litt for å komme bort fra kaoset som er fullt hus! :cool: Vi har nemlig besøk fra Østlandet, den ene uka i sommer vi har nyyyydelig vær! Og det er SÅ herlig! Jeg elsker når gradestokken viser 30+, da er jeg i mitt ess!!! Vi har vært på stranda i dag, 3 voksne og 4 unger, og kosa oss skikkelig! Magen fikk kjent på kaldt vann, og baby var ikke veldig fornøyd helt først, men kjente raskt at det var foretrukket med litt kaldt vann fremfor å purke i sola :cool:

Ungene har badet i sprederen når vi kom hjem igjen, og nå er tacoen fortært, og alle sitter på hver sin skjerm og kobler av! Her i huset har vi fri skjerm, da storebror har diagnose som profiterer på å få koble ut med det han liker best (som akkurat nå er videoer om arkitektur på YouTube…). Det blir like vel god tid til leik, utetid, bading og kos :Heartred Leggetid for alle ungene om en liten time, og da tror jeg søren meg de voksne kaster inn håndkledet og kjører senga vi også! Ikke nødvendigvis soving, men total avslapning med en film eller serie eller noe :hello2

Sprøtt å tenke på at om bare en liten uke er jeg på 30-tallet på gravid-uker! Gleder meg til siste innspurt, og håper formen holder seg så godt som den er nå!

29+0

Ny uke, nye muligheter! Eller..? I dag har jeg ekstremt vondt i hodet, og sov faktisk hele 10 timer i natt og er nesten mer sliten enn når jeg la meg. Er sliten av folk rundt meg HELE tiden, og ligger for øyeblikket i et mørkt rom og prøver å få ned pulsen. Gikk på butikken alene for litt ro, men endte opp med å måtte ringe samboer så han kunne hente meg fordi jeg ble så ekstremt svimmel!, og tårene bare spratt helt uten at jeg fikk til å kontrollere det. Lurer på om jeg fikk et mini panikkanfall i varmen, så får jeg i tillegg dårlig samvittighet og føler meg som en elendig vert…

Bare noen dager igjen til det er bare meg og samboer helt alene i en hel uke, og håper vi bare slapper helt av den uka, og ikke føler vi må finne på noe hele tiden… det vil ikke jeg i alle fall!

Huffda, hørtes ikke kjekt ut! Du får ta symptomene på alvor, det ER slitsomt med besøk og. Og ens egne behov blir kanskje satt litt til siden..

Men å trekke seg litt unna høres lurt ut!

Back
Topp