Brev til sjefen...

ToPåVei

Betatt av forumet
Jeg har sagt opp jobben, og er ferdig der om 3 uker. Jeg er sykmeldt fra jobben, og får ikke lov til å komme tilbake til den jobben av legen. Jeg har mye på hjertet til sjefen, og kjenner det gnager meg opp innvendig. Jeg går rundt og tenker på det hele tiden. Hun er en dårlig sjef som ikke behandler sine ansatte likt. Det er så mye utnytting og forskjellsbehandling fra henne. Hun har ikke så mye empati og forståelse. Jeg satte meg ned i stad og skrev ned alt jeg følte og tenkte til henne i et brev. Det lettet veldig på trykket.

Men det jeg lurer på: Skal jeg gi brevet til henne så hun får lese hva jeg føler? Eller skal jeg bare slette det igjen, og gå videre? Jeg skal aldri jobbe der igjen, og ønsker ikke å ha noe mer med den jobben å gjøre. Men burde jeg si i fra på vegne av mine kollegaer? Det er ingen som tørr å si fra.

Ble langt dette, men takk for at du leste[:)] 

Det kommer an på hvilken bransje du jobber i.

En jeg kjenner fortalte ledelsen der han jobbet nøyaktig hva han syntes om dem da han sluttet, og han har ALDRI fått en jobb i den bransjen siden.  Dette er nå over 20 år siden, og han får fremdeles ikke den type jobber.

På grunn av dette holdt jeg rett og slett kjeft om min sjefs dårlige oppførsel mot de ansatte da jeg sluttet et sted jeg jobbet tidligere... Heldigvis for meg fikk denne sjefen sparken av eierne etterhvert da de innså at han var en dårlig leder, som ikke kunne behandle ansatte, ei heller drive stedet - det var på vei mot konkurs..

ORIGINAL: ActionPaction

du har jo ikke noe å tape på å seende det, så hvorfor ikke

Bare jobbmuligheter i samme bransje senere...

spørs vel om du skal bruke henne som referanse eller ikke. Tror ikke du kommer til å oppnå noe for kollegene dine ved å levere det itl henne, så d må i såfall være fdor at du selv føler for å lette på trykket i forhold til henne

Ville kanskje sagt no på en mild måte?
Eller gitt et anonymt brev *pingle* til de som er over hu igjen[8|]
Dt er jo ikke riktig at hu ska behandle folk som dritt sjøl om dem jobber for hu[:'(]

hvertfall lykke til[;)]

ORIGINAL: Dollface™

Det kommer an på hvilken bransje du jobber i.

En jeg kjenner fortalte ledelsen der han jobbet nøyaktig hva han syntes om dem da han sluttet, og han har ALDRI fått en jobb i den bransjen siden.  Dette er nå over 20 år siden, og han får fremdeles ikke den type jobber.

På grunn av dette holdt jeg rett og slett kjeft om min sjefs dårlige oppførsel mot de ansatte da jeg sluttet et sted jeg jobbet tidligere... Heldigvis for meg fikk denne sjefen sparken av eierne etterhvert da de innså at han var en dårlig leder, som ikke kunne behandle ansatte, ei heller drive stedet - det var på vei mot konkurs..

Det er ingen fare her. Er sykehjem jeg jobber på. Og jeg skal aldri jobbe med det igjen.

ORIGINAL: m@rit

har dere verneombud? jeg ville kanskje luftet saken med verneombudet. de er utnevnt for å ta seg av de ansatte...
jeg tror ikke du oppnår så mye med å gå til sjefen selv. hva vil hun gjøre liksom? hun vil nok ikke ta det til seg, men kanskje bare bli verre...

Jeg har snakket med ei kollega som var verneombud hos oss, og hun har selv problemer med sjefen. Vet ikke hvor mye hun har tatt opp med sjefen. Hun er selv sykemeldt.

ORIGINAL: *Celina*

Dersom det er grunn til at en ikke skal få jobb i samme bransje etterpå så er det jo helt på tryne. En sjef må da kunne tåle tilbakemeldinger, både positive og negative uten å gjøre sånn. Kan en ikke det så har en ingenting i en leder stilling å gjøre.!!!

Vel.. sånn er det i enkelte bransjer.. Gjør man rette folka sure, så får man aldri jobb der igjen...

Dersom det er grunn til at en ikke skal få jobb i samme bransje etterpå så er det jo helt på tryne. En sjef må da kunne tåle tilbakemeldinger, både positive og negative uten å gjøre sånn. Kan en ikke det så har en ingenting i en leder stilling å gjøre.!!!

Hun har egentlig ingenting i den lederstillingen å gjøre. Hun fikk den stillingen på en merkelig måte for en del år siden. Jeg husker ikke akkurat nå hva det var, men det var mye drit i forbindelse med det.

Vel.. sånn er det i enkelte bransjer.. Gjør man rette folka sure, så får man aldri jobb der igjen...

Det er da sikkert en grunn til at en sier opp og ikke vil jobbe der lenger. så jeg hadde ikke problemer med å gi beskjed der jeg jobba for noen år siden.

Helt greit det.. den jeg snakker om ble urettmessig oppsagt, pga personlige anliggender, og derfor sa han hva han mente om det.  Han angrer bittert på dette nå - og føler han heller bare burde ha bitt det i seg.. Han har utdannelsen til å jobbe i den bransjen, men får nå ikke jobber der.  Ikke nødvendigvis på samme plassen, men andre steder i samme bransje.  Rykter spres fort i høye stillinger.

signerer denne[;)]

Bit det i deg- kan sikkert føles godt å si noe, men i det lange løp fører som regel ikke dette noe godt med seg. Gå med hodet hevet og ikke ned på hennes nivå. Du er skal jo ikke tilbake dit

ORIGINAL: BlueDolphine

Jeg har sagt opp jobben, og er ferdig der om 3 uker. Jeg er sykmeldt fra jobben, og får ikke lov til å komme tilbake til den jobben av legen. Jeg har mye på hjertet til sjefen, og kjenner det gnager meg opp innvendig. Jeg går rundt og tenker på det hele tiden. Hun er en dårlig sjef som ikke behandler sine ansatte likt. Det er så mye utnytting og forskjellsbehandling fra henne. Hun har ikke så mye empati og forståelse. Jeg satte meg ned i stad og skrev ned alt jeg følte og tenkte til henne i et brev. Det lettet veldig på trykket.

Men det jeg lurer på: Skal jeg gi brevet til henne så hun får lese hva jeg føler? Eller skal jeg bare slette det igjen, og gå videre? Jeg skal aldri jobbe der igjen, og ønsker ikke å ha noe mer med den jobben å gjøre. Men burde jeg si i fra på vegne av mine kollegaer? Det er ingen som tørr å si fra.

Ble langt dette, men takk for at du leste[:)] 

Ble litt forvirra her et øyeblikk, for jeg kunne ikke huske å ha sendt en oppsigelse :-) Bare for å illustrere at det du skrev kunne like gjerne vært skrevet av meg. Kunne også godt tenke meg å fortelle sjefen et par ting. Men det er jo det - hva har du igjen for det? Og hvis du uansett ikke skal tilbake i hverken den eller tilsvarende jobb, så har det jo ikke så mye for seg... Nå har du fått skrevet det ned, og ut av systemet. Print ut brevet og kast det i søpla, eller brenn det, så er du ferdig med den saken.

Eller lykke til med hva du enn måtte finne på [:D]

Jeg har faktisk prøvd å snakke med henne om mistrivsel på jobben flere ganger når jeg tenker meg om, men hun hører ikke etter. Så da tenker jeg at det ikke faktisk ikke nytter å si noe mer. Hun er ikke interessert i å høre det tydeligvis.Men det var deilig å få skrevet det ned. Og jeg printer det gjerne ut og brenner det[:D][8D][:@]

LEVER DET!!!!!!!!!!

må også spørre..du jobber ikke samme sted som meg da?[:D] jobber på esso.. hehe.. hørtes nemlig ut som sjefen min du snakker om[;)]

ORIGINAL: *LiseT*

Syntes du skal sende det.

Jeg sente ett sånn brev til en sjef jeg hadde før. Skrev bl.a at jeg heller ville jobbet som slaven til Hitler enn å jobbe for den sjefen jeg hadde.

Oj hvordan gikk det da???

ORIGINAL: liki

ORIGINAL: *LiseT*

Syntes du skal sende det.

Jeg sente ett sånn brev til en sjef jeg hadde før. Skrev bl.a at jeg heller ville jobbet som slaven til Hitler enn å jobbe for den sjefen jeg hadde.

Oj hvordan gikk det da???

Ja, det lurer jeg på også[:)]

ORIGINAL: Laisa

Jeg ville IKKE gitt sjefen brevet, men sagt det direkte til denne personen på sluttintervju. Hvis du ikke har et sånt så tror jeg at jeg ville droppet....det er nå min mening [:)]

Har ikke sluttintervju, men hun ønsket å ha en samtale med meg til uka for å høre hvordan det gikk bare. Hun har aldri fulgt meg opp når jeg har vært sykmeldt før, ikke når jeg gikk gravid engang med skikkelig bekkenplager! Så hvorfor begynne nå[&:] Vet ikke helt om jeg gidder å dra dit på den samtalen... Har litt lyst til å fortelle henne det jeg har skrevet i brevet da, men jeg får tenke på det. Ender med at jeg går grinendes derifra[:'(]

Jeg skrev et brev til en sjef en gang men valgteå ikke levere det. Har ikke angret et sekund! Så lenge du skal slutte synes jeg du også bør la være å levere det. Hvis de andre ikke sier i fra, har de det kansjecikke så ille likevel?

viss det er saklig det som står i brevet....så ser jeg ikke noe galt i å levere det...men er det bare dritt kasting så hadde jeg brent det og tatt det muntlig.....(for da er det lettere å ta seg sammen...litt[:)]jeg vet ikke...vanskelig å sette seg inn i akkurat DIN situasjo....gjør det du føler er riktig for deg!

Back
Topp