Brev til føden.

Jeg skrev hva jeg ønsket for fødselen (smertelindring, stillinger, baby rett på brystet, pappa klippe navlestreng, vente til navlestrengen har pulsere ferdig osv) og ønsker for barseltiden (skal amme, ikke adskilles fra baby om ikke nødvendig, alltid få informasjon om baby dersom vi må skilles og at alle avgjørelser skal innom meg og ikke bare bestemmes av jm/barnepleier/lege). Jeg skrev også at jeg blir passiv når jeg har smerter/er redd/er sliten osv og jeg klarer ikke alltid formidle egne ønsker men at jeg trenger å bli aktivt spurt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har prøvd å si til han flere ganger nå at jeg er livredd men veldig lite respons å trøst å få.. jeg merker selv at jeg har vært veldig taus i det siste, tankene går i hundre, så her om dagen fikk jeg faktisk kjæft for at jeg var stille..

Uff :-/ Er kanskje ikke lett for han å vite hva han skal si eller gjøre. Det viktigste er kanskje å fortelle han hva du forventer av han. Og for guds skyld be om smertelindring hvis du trenger det! Du vet jo ikke hvordan det kommer til å bli :) Er ikke sikkert det er så ille som du tror. Folk har jo forskjellige opplevelse av smerten. Mamma fødte tre barn helt uproblematisk... kan ikke si det samme skjedde med meg. Men ingen vits i å grue seg :) Og smertelindring får man hvis man trenger det!! Lykke til :) :) :) Før du vet ordet av det så er det over og så sitter du der med verdens fineste lille baby <3 <3 <3

Har prøvd å si til han flere ganger nå at jeg er livredd men veldig lite respons å trøst å få.. jeg merker selv at jeg har vært veldig taus i det siste, tankene går i hundre, så her om dagen fikk jeg faktisk kjæft for at jeg var stille..

Synes du skal snakke med jordmor om redselen din. Det er ikke greit å være redd under fødselen. Jeg pakket det bare bort før fødsel, men hadde sterk angst under og taklet hele opplevelsen heller dårlig. Så jeg anbefaler på det sterkeste at du får formidlet hvordan du har det slik at du får hjelp under fødselen om du trenger det.

Jeg skrev hva jeg ønsket for fødselen (smertelindring, stillinger, baby rett på brystet, pappa klippe navlestreng, vente til navlestrengen har pulsere ferdig osv) og ønsker for barseltiden (skal amme, ikke adskilles fra baby om ikke nødvendig, alltid få informasjon om baby dersom vi må skilles og at alle avgjørelser skal innom meg og ikke bare bestemmes av jm/barnepleier/lege). Jeg skrev også at jeg blir passiv når jeg har smerter/er redd/er sliten osv og jeg klarer ikke alltid formidle egne ønsker men at jeg trenger å bli aktivt spurt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg klarte ikke å spørre jeg heller. Da jeg kom inn fikk jeg lystgass med en gang. Senere sa jordmor at nå skulle hun ringe etter epidural. Det var ikke et spørsmål engang. Veldig glad for at hun tok kontrollen! :)

Skreiv aldri brev eg. Og følte ikkje eg hadde behov heller. Men hadde eg ikkje kommunisert så bra med jordmora, så hadde det nok vore greitt å skrive ned litt tankar på førehand:-)

Skrev også at jeg ikke ville ha k-vitamin sprøyte, de pleier som oftest å gjøre det når de veier barnet uten å spørre deg.

Jeg skrev aldri noe brev, men jeg ble innkalt til et møte med ei jordmor på sykehuset ei lita stund før termin der vi skulle gå igjennom papirene. Dette var ting som f.eks sykdommer i familien, de forskjellige kontrollene jeg hadde vært på osv. Her fikk jeg også muligheten til å ta opp ting og spør om ting hvis det var noe jeg ville de skulle vite, eller om det var noe jeg lurte på :)

Var vel myntet på de som svarer med at de aldri har skrevet noe brev... Jaja. Hva hjelper det trådstarter. Irriterende når folk svarer på noe annet enn det det blir spurt om.
Sånn er det på forum;) Kanskje hun finner ut at hun ikke trenger å skrive fødebrev :)

Jeg klarte ikke å spørre jeg heller. Da jeg kom inn fikk jeg lystgass med en gang. Senere sa jordmor at nå skulle hun ringe etter epidural. Det var ikke et spørsmål engang. Veldig glad for at hun tok kontrollen! :)
Samme her! Hadde aldri spurt om epidural selv, men jm så jo at det var nødvendig. Hadde også SF så da er det vel anbefalt. Men ingen som fortalt meg det, så følte meg som den pingla... :confused:

Jeg skrev ikke brev men fortalte hva jeg tenkte å følte om fødselen når jeg kom dit :)

Skrev ikke noe brev, men har sett at det finnes en mal på det på nett et sted

Back
Topp