Brakk foten i barnehagen * langt*

Storm

Gift med forumet
I går da jeg kom å hentet gutten min i bhagen, så skrek han ustoppelig, og hadde da skreket i rundt 10-15min.
Personalet sa dem hadde hatt av han buksen å sjekket, men kunne ikke se noe.
Han skrek hele veien hjem, og da jeg skulle prøve sette han ned i gangen så skrek han helt hysterisk[:(]
Skjønte noe var skjedd da jeg hentet han, for han pleier ikke skrike sann.
jeg kledde av han å sjekket foten, han var hoven, men ikke så mye.. og han skrek veldig når jeg tok på kneepartiet.
det ble lege, for så vidre til sykehuset og røngten.
Etter mye venting fikk vi vite at skinnbeinet var knekt. (han beskrev det som en våt kvist som man brekker begge veier, den brekker ikke av, men blir flisete i begge ender) det ble gips og enda mer skriking.. og etter nesten 4 timer på sykehuset fikk vi dra hjem.
Episoden hadde skjedd uten voksnes tilsyn, og jeg ble forklart at han hadde satt foten fast i "noe" og en større jente hadde dratt han opp.. * etter det ortopeden sa så skulle det visst litt til for at skinnbeinet brekker, er visst veldig sterkt*

Jeg trenger litt råd om hvordan jeg skal gå frem.
Jeg er ikke helt fortrolig med at det ikke var noen voksne tilstedet oppe på loftet der ungene hadde lekt.
skal det skrives ut noe skademelding, og er jeg slem ber jeg om en samtale med styret ang dette?

Stakkars liten - ikke rart han skrek da stakkar.

Du får ringe og be om et møte med lederen for barnehagen, for å høre om situasjonen, og få avklart det med at barna får leke uten tilsyn - er det noen grunn til at det ikke var noen tilstede, eller var de bare distrahert/opptatt med andre barn for eksempel? Dette høres jo ut som en skade som kunne skjedd uansett, så det er vel ikke noe poeng å gi dem "skylda" for det

Uffamei dette var ikke bra!
Du er ikke slem nei,burde ta dette opp med styrer synes jeg ,håper de får veldig dårlig samvittighet for dette....
Stakkar gutten din,god bedring!

ORIGINAL: Lady m/ Baby

Personalet skal fylle ut en skademelding på dette!

Hadde ikke nølt med å ringe styrer og fortelle om dette, uhell kan skje, men kanskje de må vurdere å endre litt på rutinene sina ang det å følge med barna og forhindre at noe slik skjer igjen uten voksnes tilsyn!

Signerer...
Stakkras gulle ditt, uff[:o] Go bedringsklemmer til dere...

ååååååååååååååååååååååååååå jeg hadde definitivt tatt det hele opp ja. når legen i tillegg sier d skal mye til..

stakkars stakkars mamma hjertet ditt, og stakkars stakkars lille gutten din

Nei helt klart, jeg er ikke ute etter å legge skylden på dem.. slikt kan da skje.
Eneste jeg ikke syns noe om er at dem har sendt han opp på loftet sammen med eldre barn, og der oppe er det visst skjelden noen voksne. han er 2 år og er på småbarnsavd.
snakket med dem nå i morrest, og hun som var på vakt i går skulle snakke med jenta som kom med han.
også er det vel lurt dem sikrer evnt den plassen han satt foten fast, slik at det ikke skjer med andre barn.

det hadde skjedd 10-15 min før jeg hentet han.
dem satt med han på fanget å trøstet han, og hadde sjekket foten uten å finne noe.
sint kan jeg ikke bli, slikt kan skje, men jeg får jo fryktelig vondt av meg når jeg har en som sitter med gips og har det veldig vondt[&o]

Takk for alle go' bedringsønsker og klemmer.. varmer[:)]

Å- det skjærte i hjertet mitt når jeg leste dette. Stakkars lille vennen![:(] Tenk så vondt !!!!

Syns du skal be om møte og gå gjennom hendelsen en gang til ( i tilfelle det feks er avvik i forklaringen ?)
Det er klart at uhell kan skje og dette kunne jo ha skjedd mens han var hjemme oxo- dessverre skader barn seg i lek[:(] Men bruk litt tid på saken sammens med BH slik at du kan få fred og begynne å sende han med god magefølelse tilbake til BH. Det er veldig viktig at dine spmål blir besvart slik at du slipper å være redd for at han er utrygg der.
Hvor gammel er denne lille soldaten da? Har han kanskje sagt noe om hva som skjedde?

Jeg syns så synd i dere begge: han fordi det må ha gjort så vondt og deg fordi du lider masse du oxo! Vær stolt over styrken din.

ORIGINAL: Unne

Å- det skjærte i hjertet mitt når jeg leste dette. Stakkars lille vennen![:(] Tenk så vondt !!!!

Syns du skal be om møte og gå gjennom hendelsen en gang til ( i tilfelle det feks er avvik i forklaringen ?)
Det er klart at uhell kan skje og dette kunne jo ha skjedd mens han var hjemme oxo- dessverre skader barn seg i lek[:(] Men bruk litt tid på saken sammens med BH slik at du kan få fred og begynne å sende han med god magefølelse tilbake til BH. Det er veldig viktig at dine spmål blir besvart slik at du slipper å være redd for at han er utrygg der.
Hvor gammel er denne lille soldaten da? Har han kanskje sagt noe om hva som skjedde?

Jeg syns så synd i dere begge: han fordi det må ha gjort så vondt og deg fordi du lider masse du oxo! Vær stolt over styrken din.

Takk for fint svar[:)]
Føler meg litt satt ut på en måte, og ikke helt vet hva jeg skal spørre om.
men du la jo alt på gullfat for meg!
slike ting kan jo skje overalt, og jeg føler ingen behov for å vare sint eller noe på dem. vil bare vite hva som skjedde. få klarhet i alt.
han har ikke sagt så mye, han er 2 år gammel, å eneste han sier er ont i foten, og mamma ta bort* liker ikke gipsen*
tusentakk for varme ord og oppmuntring![:)]

Hadde ikke nølt med å ringe styrer og fortelle om dette, uhell kan skje, men kanskje de må vurdere å endre litt på rutinene sina ang det å følge med barna og forhindre at noe slik skjer igjen uten voksnes tilsyn!

Er merkelig at barna har vært på et loft helt alene,dette hadde jeg blitt kjempe sint for aå jeg signerer denne!

Huff, fikk vondt inni meg jeg nå..[X(]

Klart slikt kan jo skje, og bhg klarer ikke stort sett å holde kontroll på alle barn.
Men spør om en samtale med dem, og si at du har noen ubesvarte spm, du kommer ikke for å legge skyld, men vil gjerne vite.
Der vondere å sitte å ikke vite noe.

Mange god bedrings klemmer til gullgutten din..[:D]

ORIGINAL: _WannabeTari_

uff, stakkars gutten din[:(]
[&o]

syns det er rart at dem latt barn være alene å leke på loftete.. det er ikke alle voksne på barnehagene som er like flink til å følge med.....

ORIGINAL: _WannabeTari_

uff, stakkars gutten din[:(]

Stakkars lille gutten din [:(] Jeg blir helt kvalm av å tenke på de smertene som han må ha hatt... Og jeg sender all min sympati til deg som mamma!!
Klart at uhell kan skje i barnehagen,men det jeg reagerer på her er at barna tydeligivs har oppholdt seg på ett sted som ikke er tilrettelagt for barn. Som legen sa til dere,det skal ganske mye til for at skinnbeinet brekker og da antar jeg at sønnen din har satt fast beinet sitt veldig hardt. Joda,jeg er for at barna skal få utfolde seg og mener heller ikke at de voksne skal sitte oppå de hele tiden,men dette gjelder for de største av barna som tross alt klarer å ta vare på seg selv rimelig greit,ikke en liten gutt på 2 år! Så det hadde jeg tatt opp med styreren,samtidig som jeg hadde forklart at det er litt vanskelig for meg å skulle sende han tilbake i barnehagen igjen og klare å stole på at sønnen min er trygg, og at det er vanskelig å vite om det som han får lov til å være med av ting, er forsvarlig for en på hans alder.

ORIGINAL: suki

God bedring til gutten din! [:)]

Lurte på dette med skademelding jeg. Er det noe en må få fra forsikringsselskapet sitt (barneforsikring), eller skal barnehagens forsikring dekke noe av utgiftene evt?
Kan barnet komme tilbake til b.hagen med gipsen fortsatt på, eller bør benet være helt bra igjen før han kan dra tilbake? Og hva med foreldrenes fravær fra jobb når barnet er sykt mere enn noen få dager?

Ble mye spørsmål dette, men har jo ikke erfaring. Noen som vet? 

Gode spørsmål dette!!
takk så mye.[:)]

ORIGINAL: ToveMora31

Signerer...
Stakkras gulle ditt, uff[:o] Go bedringsklemmer til dere...

ORIGINAL: mammantilbebisensin

Uffamei dette var ikke bra!
Du er ikke slem nei,burde ta dette opp med styrer synes jeg ,håper de får veldig dårlig samvittighet for dette....
Stakkar gutten din,god bedring!

Back
Topp