Brødskive

Jeg begynte med brødskive når de var ca 8mnder :) blir sikkert samme med henne her og :)
 
Har gitt allerede! 1 uke til han blir 6 mnd :)
 
Har også begynt så smått. Små biter, og med leverpostei eller smør. Stor stas her! Hun er 5,5 mnd.
 
Det har jeg også lurt på, kjøpte inn brød og leverpostei idag. Så tenkte p prøve så smått. Ikke den som er mest glad i grøt:)
 
Gir bare smuler nesten, småsmå biter. Hun tygger og smatter og koser seg.
 
Hun har fått smake småbiter av mine skiver et par uker allerede;) men ikke store biter enda:)
 
Bare husk og sjekk brødet for honning! Hadde aldri tenkt på det før ei venninne nevnte det. Hun så det ved en tilfeldighet, og fant ut at det er ganske mange brød med honning i :-/
 
Jeg gir brød til frokost, med vann. Hun pupper så mye om natta så hun er ikke supersulten uansett. Men dere som gir - regner dere det som eget måltid? Hvor mye spiser de av brødskiva da ca?

Her går det kanskje en kvart, eller helst litt mindre, får uten skorpe.
 
Jeg gir brød til frokost, med vann. Hun pupper så mye om natta så hun er ikke supersulten uansett. Men dere som gir - regner dere det som eget måltid? Hvor mye spiser de av brødskiva da ca?

Her går det kanskje en kvart, eller helst litt mindre, får uten skorpe.
Han får brød som måltid, men skjærer opp 3 små. Ene deler jeg i fire så får han spise selv, resten deler jeg opp i små biter med masse pålegg, og så mater jeg han. Mye havner på gulvet, så spiser vel 1-1,5 kanskje :) men uten skorper og ganske små skiver som sagt!
 
Ok. Vi har nettopp begynt med dette så det er kanskje for lite til å regnes som full frokost. Men hun får så mye hun vil da. Og er fornøyd.

Har gitt en skorpe eller resten av brødskiva i hånda men det har ikke vært noe suksess. Munnen blir for full eller hun setter i halsen. Går jo bra men hun synes ikke det er noe moro så da lar vi det være.
 
Tror det er veldig varierende :)
Det viktigste er vell at barnet klarer å spise det :)
 
Lillegutt fikk smake brødskive i dag, bare noen små biter. Det gikk veldig bra, og han likte det. Han blir 6 mnd om en uke :)

Han er godt vant med grøt, spiser nå grøt til lunsj og kvelds, og smaker på frukt eller grønnsaksmos i mellom.
 
Vi har også begynt å gi brødskive (snart 6 mnd). Små biter med leverpostei/prim er veldig populært. Kjekt å øve opp munnmotorikken. De brekker seg av og til litt i starten, men det går fint!
 
Har most brød sammen med kokt egg men det likte hun ikke. Skal prøve små biter med leverpostei på imorgen
 
Back
Topp