Brødskive

Soltina

Forelsket i forumet
Når kan man begynne å smatte på brødbit? Er så redd han skal sette noe i halsen. Han svelger middagen sin fint...

Februar -14 mamma <3

Her har jeg gitt brød i en måned nå, begynte da han var 6 mnd.. Pittesmå biter. Brakk seg mye i starten, men nå spiser han en halv skive uten problemer.

Jeg tenker på det samme... tør ikke gi... mitt verste mareritt er hvis hun setter maten i halsen :-( For øvrig må hun ha melkefritt brød uten store frø og det er ikke sååå lett å oppdrive. Så jeg tenker faktisk å vente til 8-10 mnd alder når man gradvis begynner å innføre melk igjen for å se om hun reagerer.

Er ikke noe problem. Mini her ville ha brød før han spiste noe særlig grøt. Grøten krevde mer tilvenning...

Jeg prøvde brød i små biter for et par uker siden. De verste brekningene! Hun ble jo helt sprutrød. Men må vel bare prøve igjen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Mi har spiset biter, blandt annet brød, siden hun var 4 mnd. Bitteliten bit i munnen og hun tygde og svelget som om hun aldri hadde gjort annet :D Men storebroren dyttet alt ut med tungen og brakk seg og greier. Han måtte ha all mat finmost og spiste ikke 8mnd glass før han var 10mnd og ikke brødbiter før nærmere 1 år. Hvis han svelger helt fint så prøv med en bittebitteliten bit.

Sent from my iPhone using BV Forum

Noen sier man skal skjære brødskivene i staver... men syns ikke det funker noe særlig.

Noen sier man skal skjære brødskivene i staver... men syns ikke det funker noe særlig.
Har prøvd det, er svært lite som kommer i munnen, blir bare moset i hendene hans :p og biter han av en bit er det som regel veldig mye større bit enn de jeg gir han, så da brekker han seg.

Har prøvd det, er svært lite som kommer i munnen, blir bare moset i hendene hans :p og biter han av en bit er det som regel veldig mye større bit enn de jeg gir han, så da brekker han seg.

Ja samme problem her... så jeg turte ikke gi noe mer. Eneste jeg tør å gi er de maisgreiene :P Men de smelter jo i munnen :)

Hun har fått brød til lunsj den siste uken nå. Hun er over 8mnd nå:pHun elsker det og spiser en hel skive!:) begynte forsiktig med små biter. Hadde på olje slik at det skulle være litt bløtere. Hun har brekt seg et par ganger når hun er litt ivrig. Men jeg er ikke redd, de er veldig flinke til å få det opp igjen:)

De første gangene dynket jeg brødet i mme for at det skulle være lettere for han, det glemte jeg å skrive :)

Det var ikke så dumt - å dynke brødskiva i noe :)

Jeg ga mini brød for første gang i dag, han slukte det :) Gikk kjempe bra, han tygget og svelgte det ned..

Redigret: Han er 7mnd..

Han har fått smake en stund, men innførte det fast til lunsj da han ble seks måneder. Spiser ei halv skive. Synes det var enklere å få han til å spise brød enn grøt. Han elsker det. Skjærer i små biter.

Kan man gi de brød før de har fått noen tenner?

Lillegutt 5/3-14 <3

Jenta vår reagerer ganske raskt med å brekke seg av små biter generelt. Tenkte at vi måtte prøve brødskive likevel og jammen gikk det rett ned! Hun synes det er kjempegodt :-)

Kan man gi de brød før de har fått noen tenner?

Lillegutt 5/3-14 <3
Ja.. Min har tenner, men han bruker jo ikke fortennene til å tygge brødet. Det tar han med gommene ;)

Har dere noe pålegg på eller bare brød?

Back
Topp