Brødskive

Har hatt leverpostei hittil. Han har fått smake makrell i tomat også. Min har tenner, men ja, ser ikke helt poenget med dem til brødskivetygging altså. Er jo begrensa hvor mye tygging som trengs til sånne små biter også.
 
Kan noen legge ut bilde av hvordan dere skjærer opp brødskiva? Så ser jeg hvor store bitene er...
 
Nikolai har fått brød i en mnd nå, elsker det :) fikk også beskjed om å innføre det fast til lunch i stedet for fruktmos (evt med frukt til tillegg) pga vektNEDGANG de siste ukene. ... Han er storfornøyd med det han :) tygger med gommene og vi veksler på å la han spise selv og å hjelpe han, blir en del gris :p
 
Og veldig tynne skiver..
 
Jeg tenker å vente til barnet er rundt åtte måneder. Da kan baby bevege tungen fra side til side og blande maten med spytt.
Redd han skal sette i halsen..
 
Jeg ga brød til min på 6,5 mnd i går. Hu spiste en halv skive!! Så nå skal jeg begynne å tilby brød. Dette var uten pålegg. Jeg smører med leverpostei om en uke eller to.
 
Dere som er redd de skal sette fast maten i halsen. Det kan skje etter 8 mnd og etter 10 mnd. Det er ekkelt, men noen ganger kan det hende at de spiser for fort eller ikke får til å svelge/tygge ordentlig. De må trene litt for å få det til, så gi smååå biter og ikke for mye på en gang. Greit å friske opp hukommelsen på hvordan man fjerner mat som sitter fast i halsen. Min første hadde noen episoder, men det gikk veldig fint.
 
Her starta vi med brød i staver eller biter da han var 6 mnd, ingen tenner enda men får i seg det meste. Han er veldig glad i å spise selv :)
 
Jeg tenker å vente til barnet er rundt åtte måneder. Da kan baby bevege tungen fra side til side og blande maten med spytt.
Redd han skal sette i halsen..

Det har min gjort siden vi innførte brød ved 6mnd.
Har brekt seg noen ganger, men husk at berekningsrefleksen deres er mye mer sensitiv enn vår nettopp for å lære dem det her med spising
 
Dere som er redd de skal sette fast maten i halsen. Det kan skje etter 8 mnd og etter 10 mnd. Det er ekkelt, men noen ganger kan det hende at de spiser for fort eller ikke får til å svelge/tygge ordentlig. De må trene litt for å få det til, så gi smååå biter og ikke for mye på en gang. Greit å friske opp hukommelsen på hvordan man fjerner mat som sitter fast i halsen. Min første hadde noen episoder, men det gikk veldig fint.

Ja man må vel bare øve på det. Jeg trodde man ikke skulle fiske etter ting i halsen?
 
Det har min gjort siden vi innførte brød ved 6mnd.
Har brekt seg noen ganger, men husk at berekningsrefleksen deres er mye mer sensitiv enn vår nettopp for å lære dem det her med spising

Her har jeg merket at det er verre når jeg putter maten inn i munnen hennes enn når hun tar og spiser den selv.
 
Her har jeg merket at det er verre når jeg putter maten inn i munnen hennes enn når hun tar og spiser den selv.

Her og, har han kontroll selv er han faktisk veldig god på å spise ; )
 
Her og, har han kontroll selv er han faktisk veldig god på å spise ; )

Problemet er bare at hun da bare leker med maten :p putter den ikke i munnen. Mer kult å slenge på gulvet :p men tar vel tid før hun skjønner greia :p
 
Problemet er bare at hun da bare leker med maten :p putter den ikke i munnen. Mer kult å slenge på gulvet :p men tar vel tid før hun skjønner greia :p


Haha, kjenner til den gitt. Er læring som alt annet, og vovven blir veldig glad for det som detter på golvet ;p
 
Ja man må vel bare øve på det. Jeg trodde man ikke skulle fiske etter ting i halsen?
Ja, øvelse gjør mester ;) Når jeg skrev hvordan man fjerner ting som sitter fast i halsen, mente jeg ikke å stappe fingeren ned da :p Da storesøster satt mat fast i halsen, har jeg bøyd hun litt forover og dunket på ryggen.
 
Ja, øvelse gjør mester ;) Når jeg skrev hvordan man fjerner ting som sitter fast i halsen, mente jeg ikke å stappe fingeren ned da :p Da storesøster satt mat fast i halsen, har jeg bøyd hun litt forover og dunket på ryggen.

Nei begynte å lure :D Har nemlig hørt at det skal man IKKE gjøre... vet ikke hvorfor?
 
Eg gir han litt brød til lunch. Har på fruktmos, leverpostei, prim eller smør. Nokon gongar brekke han seg, andre ikkje. Har lært meg å vera roleg uansett ;)
 
Eg gir han litt brød til lunch. Har på fruktmos, leverpostei, prim eller smør. Nokon gongar brekke han seg, andre ikkje. Har lært meg å vera roleg uansett ;)

Jeg er bare litt hysterisk :p
 
Back
Topp