Brødskive

Jepp, tenker de må være veldig små nå. Ellers kan de sette lett i halsen:eek:
Kan jo vete brødskiven med vann også kanskje,hmm...Og gi med skje liksom:)

Det går det også.. men har aldri trengt det her ;) men greit å starte forsiktig siden dem ikke er vandt med å tygge.. hos noen kommer det med engang, mens hos andre kan det ta lang tid før dem prøver.. og litt skummelt med for store biter om dem svelger de hele ja..

Forsiktig mes kavring :O Kjenner ei som ungen til fikk av en litt for stor bit og ungen holdt på og kveles!! :O

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ja man må passe godt på om dem har tenner hvertfall.. her har dem bare fått kavring når dem er under full oppsyn.. for det kan være skummelt om dem får knekt av en bit.. MEN de kavringene med fullkorn er mye hardere enn de vanlige.. og jeg syns de har vært tryggere å gi :)

Jeg var på helsestasjon i dag og spurte når man kunne begynne med brød. Helsesøster sa at man kunne begynne fra 8 måneders alder. Hva er erfaringen og rådene dere har? :) Her går det i grøt og bittelitt middagsmat. Har lyst til å begynne mef litt frokost ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg har ikke begynt med brød før dem har vært 8 mnd ;) man pleier å først gå over til grøt som frokost, så brød seinere..

Dere må huske at det er myyyye viktig næring i grøten til de små.. ikke like mye i brødet

Det går det også.. men har aldri trengt det her ;) men greit å starte forsiktig siden dem ikke er vandt med å tygge.. hos noen kommer det med engang, mens hos andre kan det ta lang tid før dem prøver.. og litt skummelt med for store biter om dem svelger de hele ja..

Ok, skjønner:)
Gav ikke brød i går likevel:P Nå skal jeg høre med hs først, skal der på fredagen;) Og sier dem 8mnd, så kan vi vente:D

Ok, skjønner:)
Gav ikke brød i går likevel:P Nå skal jeg høre med hs først, skal der på fredagen;) Og sier dem 8mnd, så kan vi vente:D

Ja greit å høre med dem :) mener vi også har blitt fortalt 8 mnd ;)

Ja greit å høre med dem :) mener vi også har blitt fortalt 8 mnd ;)

Mhm:) Så gjør vi gjerne ikke det samme, det som er rett for en bebis,trenger ikke være rett for neste. Noen er kresen,andre ikke etc etc:)

Mhm:) Så gjør vi gjerne ikke det samme, det som er rett for en bebis,trenger ikke være rett for neste. Noen er kresen,andre ikke etc etc:)

Ja det er stor forskjell på barn til barn.. hehe og hvertfall når det kommer til mat:eek::P

Her har hun fått smake noen smuler fra brødskiva mi når jeg selv spiser! Hun digger det :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Spurte også HS om brød, på 6mnd kontroll i går. Ho meinte at det var heilt OK frå 6mnd alder. Så eg begynte i dag. Og det var jo kjempepopulært!! Leverpostei falt skikkelig i smak :-D

Jeg har ikke begynt med brød før dem har vært 8 mnd ;) man pleier å først gå over til grøt som frokost, så brød seinere..

Dere må huske at det er myyyye viktig næring i grøten til de små.. ikke like mye i brødet

Aha. Da begynner vi kanskje snart med litt grøt til frokost. Men det er ikke for mye med tre grøtmåltider ila dagen? :)

Spurte også HS om brød, på 6mnd kontroll i går. Ho meinte at det var heilt OK frå 6mnd alder. Så eg begynte i dag. Og det var jo kjempepopulært!! Leverpostei falt skikkelig i smak :-D

Tydeligvis litt ulik oppfatning hos disse helsesøstrene ;) Så gøy at det falt i smak. Gleder meg til å gi frøkna en smakebit :D Jeg har ikke helt bestemt meg for når jeg skal begynne å gi ennå ;)

Aha. Da begynner vi kanskje snart med litt grøt til frokost. Men det er ikke for mye med tre grøtmåltider ila dagen? :)

Nei, for før dem evt begynner med brød, så er det veldig vanlig at dem har 3 grøtmåltider og et middagsmåltid ;) så etterhvert bytte ut ett med brød.. mener det også har vært sånn med de to andre ungene mine :)

Men selvfølgelig, smaksprøver av det meste, er bare kjempe bra ;) hehe

Her fikk lillegutt sutte litt på en skalk i dag og det var veldig poppis, men han har jo to tenner så er viktig å være på vakt ;) Kommer ikke til å gjøre noen fast greie ut av det enda, men en liten smaksprøve i ny og ne.

Helesøstrene gir mange forskjellige råd på dette området virker det som. Har ikke snakket med hs om det nå, men da storesøster var så liten mente hs at 6 mndr var greit :) Har en annen nå, så kan være hun mener noe helt annet :P

Enda en ny en fra helsesøster, du kan gjøre som du vil med brød:p haha!

Kanskje dumt spørsmål, men hvordan brød bruker dere?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg prøvde brødskive i går, ikke så stor suksess :P Han gyser og brekker seg ;) Kavringen skjønte han ikke noe av....

Back
Topp