Brødskive

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Veslegutt har enda ikke fått brødskive,men tenkte kanskje han skulle få smake...
Nå er jeg gjerne dum,men hvordan gir man det egentlig?:P
Hva kan man ha på skiven? Leverpostei bare?:P

Du kan ha det meste på brødskiva, men jeg ville ikke valgt noe med mye sukker i. Skjær opp i små biter, verre er det ikke :)

Gir dokke store bitar? Har berre turt smular hittil eg:p

Har ikke begynt å gi til lillegutt enda, men da vi begynte til storesøster så tror jeg vi gav ca. 1x1 cm biter. En må vel nesten bare prøve seg frem og se hva som funker.
Hun fikk også hele skalker som hun kunne holde selv og gnage på ;)

Når vi begynte å gi brød til søstrene, så begynte vi med bitte små biter..fram til dem forsto det å prøve å tygge.. da gikk vi over til ca 1 × 1 cm biter.. leverpostei er noe de fleste barn liker godt, og har vært det eneste jentene har likt til å begynne med.... men etterhvert likte de også skinkeost, kaviar, makrell i tomat og annet smørepålegg..

MEN litt riski med brødskiver, for når de først har begynt å like det godt, så kan det skje at dem vil ha det og ikke annen mat:P skjedd her hvertfall..haha..

Jah! Skalker og kavring er supert for de små nå! :D

Har ikke begynt å gi til lillegutt enda, men da vi begynte til storesøster så tror jeg vi gav ca. 1x1 cm biter. En må vel nesten bare prøve seg frem og se hva som funker.
Hun fikk også hele skalker som hun kunne holde selv og gnage på ;)

Aha:) Får prøve:D

Når vi begynte å gi brød til søstrene, så begynte vi med bitte små biter..fram til dem forsto det å prøve å tygge.. da gikk vi over til ca 1 × 1 cm biter.. leverpostei er noe de fleste barn liker godt, og har vært det eneste jentene har likt til å begynne med.... men etterhvert likte de også skinkeost, kaviar, makrell i tomat og annet smørepålegg..

MEN litt riski med brødskiver, for når de først har begynt å like det godt, så kan det skje at dem vil ha det og ikke annen mat:p skjedd her hvertfall..haha..

Jepp, tenker de må være veldig små nå. Ellers kan de sette lett i halsen:eek:
Kan jo vete brødskiven med vann også kanskje,hmm...Og gi med skje liksom:)

Forsiktig mes kavring :O Kjenner ei som ungen til fikk av en litt for stor bit og ungen holdt på og kveles!! :O

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Men dere, det saltet som de ikke skal ha, hvordan er det med det? Mye salt i leverpostei, er det ikke?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Men dere, det saltet som de ikke skal ha, hvordan er det med det? Mye salt i leverpostei, er det ikke?

Det skal ikke være noen fare, man skal kun smøre et veldig tynt lag :)

Jeg var på helsestasjon i dag og spurte når man kunne begynne med brød. Helsesøster sa at man kunne begynne fra 8 måneders alder. Hva er erfaringen og rådene dere har? :) Her går det i grøt og bittelitt middagsmat. Har lyst til å begynne mef litt frokost ;)

Forsiktig mes kavring :O Kjenner ei som ungen til fikk av en litt for stor bit og ungen holdt på og kveles!! :O

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Huff,så skummelt og ekkelt!!

Jeg var på helsestasjon i dag og spurte når man kunne begynne med brød. Helsesøster sa at man kunne begynne fra 8 måneders alder. Hva er erfaringen og rådene dere har? :) Her går det i grøt og bittelitt middagsmat. Har lyst til å begynne mef litt frokost ;)

Ok, kan gjerne høre selv på torsdagen når vi skal:)

Akkurat den beskjeden jeg også har fått fra helsesøster og helsestasjonslegen. :)

Back
Topp