Brødmat

Godemine

Gift med forumet
Junibarna 2015
Har noen begynt med brødmat? Med eller uten pålegg? Merker han her begynner å bli litt lei grøt, men veldig interessert i og glad i det lille han har smakt av brød :)

Her får lillegutt brød med leverpostei :p Han elsker det! Kan fint spise 2/3 brødskive hvis han er sulten :) ikke merka noe problem med magen eller lignende.

Har prøvd kavring men ikke vanlig brød. Puppen er ennå best så det er ikke så mye vi har fått I henne foreløpig.

Har gitt henne noen få brødbiter med leverpostei. Hun virker å like det, men bruker veeeeldig lang tid på hver smule, så er ikke mye hun får i seg før hun blir lei :P

Vi gir litt polarbrød innimellom. Uten pålegg. Jeg vil gjerne ha tips til smørepålegg som ikke er leverpostei, siden han ikke liker det så godt enda. :) Senere skal jeg nok begynne med mer grovt brød også. :)

Han har fått litt brødskalker med og uten leverpostei når vi spiser middag, så han også har noe å tygge på. Han er 7 måneder i morgen.

Begynte når han var 7 mnd. Bløter det i mme, er så redd han skal sette i halsen. Første uken var det uten pålegg, etterpå har vi prøvd leverpostei, prim, most avokado og most banan. Liker alt:)

Vi gir litt polarbrød innimellom. Uten pålegg. Jeg vil gjerne ha tips til smørepålegg som ikke er leverpostei, siden han ikke liker det så godt enda. :) Senere skal jeg nok begynne med mer grovt brød også. :)

Vi brukte Tartex smørepålegg til sønnen vår, og tenkte å kjøpe det inn til lillesøster også, men ikke begynt med brød helt enda. Det er vegetar posteier med ulike smaker. Milde og fine :) Finnes som regel på alle matvarebutikker.

Jenny har fått litt brød, og det er topp som avveksling fra grøt. Gir små biter med mye pålegg, og det går fint.

Så langt har hun fått med leverpostei, bare smør og såvidt litt makrell i tomat (med lite av tomatsausen). Kan også ha på most avokado og banan.

Har babyene deres fått tenner, eller spiser de brød uten? :-)

Brød med leverpostei gnafser hun lykkelig på. En annen hit er smilende eggeplomme som pålegg. Helt uproblematisk å spise brød uten tenner, men spiser bare hjemmebakt, smuldrer kanskje litt lettere enn butikkbakt

Har prøvd litt brød med leverpostei. Til tross for 8 tenner, så tygger han ikke brødet ennå, han bare suger på det. Da ender det bare opp som en stor klump i ganen og så brekker han seg til jeg pirker ut igjen brødet:p Men men, det er jo tilvenning som med alt annet, så vi får ta tiden til hjelp. I dag svelget han noe av det i alle fall:)

Frøkna mi skjønner ikke hvordan fast føde fungerer enda :p Men gleder meg til den dagen vi skal begynne med brødmat :)

Back
Topp