Brød

Hvor store biter begynte dere med?
Som en lillefingernegl eller større liksom?!
Jeg er også livredd for at han skal sette i halsen nemlig så har ikke turt enda ;)
Jeg begynte først med litt myke biter i mosen så han skulle blir vant til det :) så gav jeg først bananlapper, for de er jo myke! Delte de bare i fire og gav han i hånden. Grønnsakene har jeg dampet supermyke og gitt i staver på størrelse med en voksenfinger. Da kan de bare tygge av passende bit selv! Her spytter han ut om biten blir for stor eller han har for mye mat i munnen. Så de løser det som oftest selv! Men jeg var også livredd :o

Hvor store biter begynte dere med?
Som en lillefingernegl eller større liksom?!
Jeg er også livredd for at han skal sette i halsen nemlig så har ikke turt enda ;)

Jeg gav henne en hel brødskive som hun gnager på jeg. Blir biten for stor, så spytter hun det ut igjen:D

Anbefaler gruppen; hjemmelaget babymat på Facebook, mange fine oppskrifter og mye informasjon hvis man skal lage mat selv :-D Bakte mitt første brød i går som lillegutt (6,5mnd) fikk smake i dag, og han var storfornøyd! Litt stolt! :-)
Bakte du det eltefrie brødet til Oda? Lyst til å prøve på det selv :) ble
Det enkelt å spise for lillegutt? Har så lyst til å lage hjemmelagd leverpostei også, så kanskje jeg prøver ut begge deler på en gang!

Back
Topp