Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei, men som nevnt kan man unngå å skape uvaner. Spesielt når det kommer til søvn. Det kan jo være greit å slippe å måtte bysse babyen i søvn hver gang. Finner de søvnen selv er jo det det aller beste.
Fra hvilken alder kan barna bli bortskjemte?
Hvor lenge regnes de som baby da?
Skulle du latt henne ligge å gråte da eller?Nei! Og jeg måtte virkelig ta meg sammen for ikke å bli høylytt sint på svigerfar da han stadig kommenterte at vi skjemte bort vår da to måneder gamle datter, fordi vi bar henne mye da hun slet med vondt i magen og sure oppstøt![]()
Du det har jeg tenkt litt på. Der vi bodde før mistrivdes jeg veldig, og ville ikke ut å gå turer alene. Dette resulterte i at lillemor ikke ble trillet i søvn. Jeg kunne legge henne ned og så sovnet hun av seg selv uten hjelp. Og hun har alltid vært enkel å legge, med unntak i perioder med f.eks. utviklingssprang. Kan det ha noe med at hun ikke ble vant til å bli trillet i søvn? Vi flyttet da hun var 4 måneder og kom aldri inn i en trilletur-rytme.Hvor lenge regnes de som baby da? Små barn kan jo være bortskjemte men jeg mener ikke at spedbarn/babyer kan være bortskjemte på lik måte..
At man kan være litt dum forelder å komme inn i uheldige rutiner som gjør at barnet blir vant til ting som vi EGNTLIG ikke ønsker er jo en ting, men bortskjemte blir liksom ikke rett navn likevel.
Med nr 1 trillet jeg for å få han til å sovne. Dette resulterte i at jeg måtte trille HELE tiden når han sov, for dersom jeg stoppet vogna eller gikk inn på butikk så våknet han med en gang! Dette gjorde at jeg aldri fikk hvilt mens han sov. Denne gangen har jeg derfor "bestemt" meg for at frøkna skal læres å sovne i vogna uten å bli trillet i søvn - også får jeg heller trille når hun har sovnetdet å venne nr 1 på å alltid bli trillet i søvn var altså litt dumt av meg men han var jo ikke bortskjemt fordi