Bortskjemt bebis...

Gabriela

Forumet er livet
David er 7 uker og allerede bortskjemt[:-][:-][:-]

Den siste uka når han skal ha sine daglige lurer så nekter han å sove uten at jeg må gå og vugge han i søvn... han kan hyyyyyyyyyyyyyyyyyyylgrine og jeg klarer selvsagt ikke å høre på at han har det sååååå grusomt....

det er gaaanske travelt ja[&:][&:][&:][&:][&:][&:]
hvordan er deres bebiser når de skal sove på dagen???

Her gjenge det bedre og bedre kvar dag.. Ej legge berre Dennis i vogn bagen ut på gangen og der sovna han sjøl med en koseklut over ansiktet ( for han vil då ikkje ha smukk)
Men bli han overtrøtte ekje det so lett da, då må det bæring til... [8D][;)]

ORIGINAL: Maybs

Her gjenge det bedre og bedre kvar dag.. Ej legge berre Dennis i vogn bagen ut på gangen og der sovna han sjøl med en koseklut over ansiktet ( for han vil då ikkje ha smukk)

Jepp, jeg har også funnet ut at det er alfa omega å legge henne ned for soving før hun blir overtrøtt. Så jeg følger litt med på klokka, har hun vært våken i halvannen time, prøver jeg å legge henne ned i senga og da faller hun ofte til ro selv heldigvis.

Prøv å legge David på dagtid mens han ennå virker rolig og fornøyd, kanskje han lettere faller til ro på egenhånd da?

har dokke vogna ut på gangen eller kun bagen????

av og til så kan han sovne i vippestolen også, men da må jeg vugge den helt til han sovner..
og når han skal sovne så måååååååå han ligge i en spesiell stilling  inntil meg.... travelt...

ORIGINAL: Heather

Jepp, jeg har også funnet ut at det er alfa omega å legge henne ned for soving før hun blir overtrøtt. Så jeg følger litt med på klokka, har hun vært våken i halvannen time, prøver jeg å legge henne ned i senga og da faller hun ofte til ro selv heldigvis.

Prøv å legge David på dagtid mens han ennå virker rolig og fornøyd, kanskje han lettere faller til ro på egenhånd da?

hmm... har vel egentlig ikke vært noe flink med å følge med på klokken.. har på en måte bare blitt vant til å vugge han når han begynne å vise trøtthetstegna sine... men skal prøve det neste gang..
her også er han våken i en halv anna time før d r tid for en lur[:)] også kanskje legge han ned i vugga si...

ORIGINAL: Gabriela

av og til så kan han sovne i vippestolen også, men da må jeg vugge den helt til han sovner..
og når han skal sovne så måååååååå han ligge i en spesiell stilling  inntil meg.... travelt...

Ej he kombivogn, so ej he med berre bagen ut i gangen... Der e det litt kjølig og lite lyder... Ekje nokke særlig å måtte gå å bære... Blir fort sliten i hendene.. Men sikkert lurt å prøve å legge na før han blir for trøtte...
Fram i tid so e det iallefall kjekkast at dei greie å sovne sjøl...

ORIGINAL: Gabriela

Ej he kombivogn, so ej he med berre bagen ut i gangen... Der e det litt kjølig og lite lyder... Ekje nokke særlig å måtte gå å bære... Blir fort sliten i hendene.. Men sikkert lurt å prøve å legge na før han blir for trøtte...
Fram i tid so e det iallefall kjekkast at dei greie å sovne sjøl...

skal ta å prøve bagen også... e har å gjør med en litn stabeist som vet ka han vil[:D][:D][:D]

Slapp av, det er UMULIG å skjemme bort så små barn! Ludvig hadde en periode der han fint sovnet i vogna helt av seg selv, men den siste uka har han hylskreket mellom 15 og 30 minutter før han plustselig sovner på et lite blunk. Og selvfølgelig lar jeg ham ikke ligge og skrike seg i søvn alene! Jeg bære eller holder ham til han slapper av/sovner, og er helt sikker på at dette bare er en liten periode. Han har akkurat blitt forkjøla også, så det kan jo ha vært grunnen... Tillit og trygghet er det viktigste for de som er så små, oppdragelsen kommer senere! 

Sånn var malin også.
men plutselig sluttet det!

Kanskje det går litt i perioder?!?

kommer seg nok snart skal du se [;)]

Egentlig akkurat det samme her, og blir han først overtrøtt så er hylgrining og så er det akkurat som at han ikke vil sove, og da er det bæring og bæring og atter bæring. 
Så her gjelder det å slenge noen blikk hvis han ligger på babygymen eller følge med etter tegn hvis vi leker med han og så å løfte han opp fra gymmen/ roe helt ned når han begynner å bli trøtt og legge han i vugga, og hvis vi da har perfekt timing og er helt rolig med han så sovner han allerede på veien bort til vugga[;)]

sant som det sies et barn kan ikke bli bortskjemt..jeg liker å bruke ord som vane i stede..jeg hadde det veldig tøft med det første barne mitt..lot hu sove i min seng jeg fra hu var født..tenk for en kos da[:)] meeeen..tenkte ikke på at det kunne bli ett problem senere..fikk henne ikke til å sove i egen seng før hu var 2 år..akuratt det var litt frustrerende..di blir ikke bortskjemt,men di kan fort bli vane med en ting...og di kan også bare ha perioder[:)]

vi har også en bortskjemt bebis - det er ikke ment negativt, men som du sier mami3 - hun har kanskje blitt for vant til å bli holdt... vi har samme problem som mange her - hun klarer ikke å finne roen selv, og blir dermed overtrøtt... dermed må det bysses og holdes, og d går veldig sjelden å legge henne fra oss... da våkner hun - enten med en gang eller 5 min etterpå.

jeg skjønner at det beste for henne er jo hvis hun kan sovne selv, i vogn eller seng, for hvis hun da halvvåkner, så er hun på det stedet hun sovnet, og skjønner at det er trygt å sove videre. hvis hun sovnet i armene mine, og halvvåkner i bagen, så syns hun kanskje det er litt skummelt. MEN å få det til er jo ikke lett... har også merket som flere nevner at det er best å prøve å få henne til å sovne før hun blir overtrøtt, men det er absolutt ikke så lett å skjønne alltid + noen ganger blir jeg også bekymra for at hun er sulten og ikke trøtt... så det er absolutt ikke lett. fikk et tips om å legge noe over øynene hennes sånn at hun ikke får sett så mye rundt seg og blir overstimulert, og det har jeg klart et par ganger... men da sammen med smukk og hun må være rolig...

men kom gjerne med flere tips folkens [:)]

for oss er nok ikke dette bare en fase, for det har på en måte bare blitt verre og verre. før var det nok å holde henne, nå må hun holdes på en bestemt måte. dette er nå litt "bortskjemt", og jeg tror vi må på en eller annen måte venne henne av med å bli holdt. men hvordan skal vi gjøre dette uten altfor mye skrik og gråt? vi vil jo gi henne trygghet, men samtidig er det umulig å holde henne dagen lang. får jo gjort svært lite annet.

ikke lett det der..men prøv å se etter tegn på at hun er trøtt..jeg vil si at har hun vært våken i 2 timer så er det påtide med en liten blund på øynene..og legg hu i vogga eller i vogna våken..tilby mat først sefølgelig så vet du hat hun er mett..ha tutten i nærheten og vogg vogga eller vogna til hu sovner av seg selv..det er jo bare å prøve alt og finne ut hva som fungere for dere..jeg bare slutta å holde alex i armene,er han trøtt så la jeg han i vogga og vugga til han sovna..nå sovner han uten at jeg vogger vogga..lykke til[:)]

Tror jeg har en Veldig snill og rolig gutt[:)] Her legger jeg han bare litt bestemt ned når jeg ser han er trøtt( før han blir overtrøtt). Legger teppet eller dyna godt rundt ansiktet hans, eller oppå kinnet, og gir han smokken. Han er selvfølgelig mett og har ren bleie på. Da sovner han stort sett med en gang[:)] Noen ganger holder jeg han bare litt i handa eller stryker han over håret, da detter øynene igjen med en gang[:)] Vi har også faste tider som han sover på: Kl 12 på dagen, og kl 22 på kvelden. Stort sett en ettermidagslur også.
Prøv å lag rutiner, og ha faste tider, så kanskje det går bedre Gabriela. Bare et tips - det fungerer i så fall her. Jeg går ikke rundt å bysser og bærer på han( på lang sikt tror jeg det kan være slitsomt for deg/ dere at han får den vanen), jeg legger han ned selvom han er lysvåken. Han sovner av seg selv fordet. Lykke til!

hmm. masse gode tips og ideer her[:)][:)]

som dere sier så går det seg nok til med tiden.. han r jo kun 7 uker enda!
blir bare litt rådvill til tider....

ORIGINAL: Tuttlings

Tror jeg har en Veldig snill og rolig gutt[:)] Her legger jeg han bare litt bestemt ned når jeg ser han er trøtt( før han blir overtrøtt). Legger teppet eller dyna godt rundt ansiktet hans, eller oppå kinnet, og gir han smokken. Han er selvfølgelig mett og har ren bleie på. Da sovner han stort sett med en gang[:)] Noen ganger holder jeg han bare litt i handa eller stryker han over håret, da detter øynene igjen med en gang[:)] Vi har også faste tider som han sover på: Kl 12 på dagen, og kl 22 på kvelden. Stort sett en ettermidagslur også.
Prøv å lag rutiner, og ha faste tider, så kanskje det går bedre Gabriela. Bare et tips - det fungerer i så fall her. Jeg går ikke rundt å bysser og bærer på han( på lang sikt tror jeg det kan være slitsomt for deg/ dere at han får den vanen), jeg legger han ned selvom han er lysvåken. Han sovner av seg selv fordet. Lykke til!

veldig viktig med rutiner, noe jeg har hatt med prinsessa mi siden hun var nyfødt, og det har jeg igjen så mye for nå[:D]  signerer på det meste i innlegget ditt her[:D]

ORIGINAL: LilleMag

Har de forresten noen tretthetstegn bortsett fra at de blir smale i øynene? kanskje lettere å se etter flere tegn..
føler meg helt uvitende[8D]

ja.. signerer denne.... plutselig så er david kjempetrøtt og jeg ser jo ikke når han begynner å bli trøtt...
ingen gjesping eller tretthetstegn.. så vidt som jeg kan se[8|][8|]

Her begynner han å små-sutre uten grunn, og noen ganger "klø" seg i øynene, og blir smal og litt rød rundt øynene. Og selvfølgelig gjesping. Da vet jeg han er trøtt.

Her begynner han å små-sutre uten grunn, og noen ganger "klø" seg i øynene, og blir smal og litt rød rundt øynene. Og selvfølgelig gjesping. Da vet jeg han er trøtt.

sån er det her og..

ORIGINAL: mami3

sån er det her og..

Samme her også...

Back
Topp