vi har også en bortskjemt bebis - det er ikke ment negativt, men som du sier mami3 - hun har kanskje blitt for vant til å bli holdt... vi har samme problem som mange her - hun klarer ikke å finne roen selv, og blir dermed overtrøtt... dermed må det bysses og holdes, og d går veldig sjelden å legge henne fra oss... da våkner hun - enten med en gang eller 5 min etterpå.
jeg skjønner at det beste for henne er jo hvis hun kan sovne selv, i vogn eller seng, for hvis hun da halvvåkner, så er hun på det stedet hun sovnet, og skjønner at det er trygt å sove videre. hvis hun sovnet i armene mine, og halvvåkner i bagen, så syns hun kanskje det er litt skummelt. MEN å få det til er jo ikke lett... har også merket som flere nevner at det er best å prøve å få henne til å sovne før hun blir overtrøtt, men det er absolutt ikke så lett å skjønne alltid + noen ganger blir jeg også bekymra for at hun er sulten og ikke trøtt... så det er absolutt ikke lett. fikk et tips om å legge noe over øynene hennes sånn at hun ikke får sett så mye rundt seg og blir overstimulert, og det har jeg klart et par ganger... men da sammen med smukk og hun må være rolig...
men kom gjerne med flere tips folkens [:)]
for oss er nok ikke dette bare en fase, for det har på en måte bare blitt verre og verre. før var det nok å holde henne, nå må hun holdes på en bestemt måte. dette er nå litt "bortskjemt", og jeg tror vi må på en eller annen måte venne henne av med å bli holdt. men hvordan skal vi gjøre dette uten altfor mye skrik og gråt? vi vil jo gi henne trygghet, men samtidig er det umulig å holde henne dagen lang. får jo gjort svært lite annet.