Bortskjemt bebis...

ORIGINAL: Maybs

ORIGINAL: mami3

ORIGINAL: Tuttlings

Her begynner han å små-sutre uten grunn, og noen ganger "klø" seg i øynene, og blir smal og litt rød rundt øynene. Og selvfølgelig gjesping. Da vet jeg han er trøtt.

sån er det her og..

Samme her også...

Her også, i tillegg til at snakkingen får en litt mer amper tone. Hehe [:D]

ORIGINAL: Madre Mia

Slapp av, det er UMULIG å skjemme bort så små barn! Ludvig hadde en periode der han fint sovnet i vogna helt av seg selv, men den siste uka har han hylskreket mellom 15 og 30 minutter før han plustselig sovner på et lite blunk. Og selvfølgelig lar jeg ham ikke ligge og skrike seg i søvn alene! Jeg bære eller holder ham til han slapper av/sovner, og er helt sikker på at dette bare er en liten periode. Han har akkurat blitt forkjøla også, så det kan jo ha vært grunnen... Tillit og trygghet er det viktigste for de som er så små, oppdragelsen kommer senere! 

Må bare si at Ludvig sovna helt av seg selv i vogna i dag etter frokost! Forkjølelsen begynner å gå over nå, så da var alt som før igjen!

ORIGINAL: MaritParit

ORIGINAL: Madre Mia

Slapp av, det er UMULIG å skjemme bort så små barn! Ludvig hadde en periode der han fint sovnet i vogna helt av seg selv, men den siste uka har han hylskreket mellom 15 og 30 minutter før han plustselig sovner på et lite blunk. Og selvfølgelig lar jeg ham ikke ligge og skrike seg i søvn alene! Jeg bære eller holder ham til han slapper av/sovner, og er helt sikker på at dette bare er en liten periode. Han har akkurat blitt forkjøla også, så det kan jo ha vært grunnen... Tillit og trygghet er det viktigste for de som er så små, oppdragelsen kommer senere! 

Jeg er så utrolig glad for at det er akseptert (vet ikke hvilket annet ord jeg skal bruke) å kose/bære/roe babyene i stedet for at "nei, babyer skal ikke dulles med, de sovner etter å ha skreket 30 minutter..." liksom.
Er så deilig å se hvor trygg og avslappet Mathilda er i armene/inntil meg og pappaen hennes. Rett og slett tilfredsstillende å se at hun roer seg når hun kommer inntil oss :)
Ahhh, er så ubeskrivelig godt å ha henne!

Ja det er godt at det finnes forskere som forstod at såkalte "skrikemetoder" ikke kunne være bra for hverken barna eller foreldrene! Det er en grunn til at vi får vondt inni oss når babyen vår skriker; det er instinkter det der! Da jeg gikk på skolen skrev jeg og ei annen i klassen semesteroppgave om samspill mellom voksne og småbarn (0-3 år), og fant fort ut at det fins INGEN seriøse fagfolk som mener noe annet. Bare fortell det til folk som kommer med "gode" råd...!

Back
Topp