Bortforklaringer for omverden

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er så big deal å holde det hemmelig jeg.. Er jo ingen skam å miste, og er man dårlig og kvalm er det mye bedre å si hvorfor enn å finne på masse teite unnskyldinger og prøve å late som ingenting. Jeg synes det bare er en teit og unødvendig tradisjon som sier at man ikke skal røpe noe før etter 3 mnd. ;)
For min del så har det med ventetiden å gjøre.. Den blir så lang om alle vet det.. Syns også det er litt koslig og kunne dele hemmeligheten med de jeg ønsker å inkludere tidlig i første omgang.. For straks det blir ett tema og mange vet, blir det mye fokus på det å snakk om det. Så jeg for min del foretrekker å dele med de nærmeste først,og at d blir min ting å si videre, ikke rykte:-)

Jeg får litt lyst til å si at jeg revurderer forholdet mitt til alkohol e.l.. Frekt å spørre! Har kommet meg unna med "Er så sliten." så langt da.
Haha jeg har kjøpt inn alkoholfrivin for å unngå alle sp.mål... Men har også tatt den at jeg er så trøtt/sliten at tar jeg noen glass vin nå så sovner jeg:-P det værste av alt er jo at d er sant.. Jeg er stup trøtt å sliten konstant!

For min del så har det med ventetiden å gjøre.. Den blir så lang om alle vet det.. Syns også det er litt koslig og kunne dele hemmeligheten med de jeg ønsker å inkludere tidlig i første omgang.. For straks det blir ett tema og mange vet, blir det mye fokus på det å snakk om det. Så jeg for min del foretrekker å dele med de nærmeste først,og at d blir min ting å si videre, ikke rykte:)

Joda, er fullt klar over at folk er forskjellige og at de fleste synes de bør holde det hemmelig til det har gått ca 3 mnd, men synes det er så rart at det er så mange tabuer rundt den første graviditetstida. Da jeg var gravid forrige gang blødde jeg i flere i uker i starten, og trodde jeg var den eneste i hele verden som opplevde dette. Etter å ha snakket med en del viste det seg at det er svært vanlig, men at det er noe man ikke snakker om. Eller å miste for den saks skyld, utrolig mange som opplever det uten å snakke om det. Og kvalme, ikke minst! Jeg er forferdelig dårlig og derfor sykmeldt akkurat nå, og gidder ikke finne på masse teite unnskyldninger. Når jeg kommer tilbake på jobb kommer jeg fortsatt ikke til å være helt i slaget, og jeg synes det er mye bedre at folk vet, enn å måtte vikle meg inn i unødvendige løgner. Det er ikke sånn at jeg kringkaster det på facebook akkurat, men de som har behov for å vite det får vite det. Mange er jo veldig åpne om alt mulig, og gud så mye folk legger ut på facebook, åpent for gudogenhver, men graviditet, dét er tabu dét! Selv om det ofte er den tida i livet man faktisk trenger litt støtte og sympati rundt seg, når trøttheten og kvalmen slår en helt ut i mange uker, eller om man er så uheldig å miste. Men, det er selvfølgelig helt opp til hver enkelt å bestemme hva som er riktig for seg. :)

Back
Topp