Bortforklaringer for omverden

Plomme

Forumet er livet
Himmelbarn
Oktoberskattene 2015
Er det bare meg som nesten føler det som en tvungen lek? Jeg finner på unnskyldninger, og forklaringer for omverden for ting jeg gjør/ikke gjør pga graviditeten men like godt kunne vært pga ingenting.

Har noen av dere gode tips til bortforklaringer på ting, eller komiske forsøk på det?

På fredag skal jeg på jobbfest. Vet ikke om de reagerer på at jeg ikke drikker, det er første gangen jeg skal på fest med de. Så må komme på en lur unnskyldning ;-) evt bare si at jeg er veldig forsiktig med alkohol. Som fordåvidt er sant :-)

Huff, det er ingen enkel sak å bortforklare seg. Unnskyldning for å ikke drikke kan være at du går på antibiotika og helst ikke vil drikke pga. kuren. Mat er kanskje værre, spørs hvor godt vedkommende kjenner deg.. men du kan si at du ikke liker det, eller at det ikke frister. Spis noe annet i stede om du har mulighet! :)

Jeg klarer det ikke jeg.... Omtrent alle vet det allerede :P Men jeg er ellers god på hemmeligheter altså!! :D

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er så big deal å holde det hemmelig jeg.. Er jo ingen skam å miste, og er man dårlig og kvalm er det mye bedre å si hvorfor enn å finne på masse teite unnskyldinger og prøve å late som ingenting. Jeg synes det bare er en teit og unødvendig tradisjon som sier at man ikke skal røpe noe før etter 3 mnd. ;)

Man kan jo feks si at man rett og slett ikke har lyst på alkohol i dag? Eller at man skal gjøre noe tidlig morgenen etter og ikke gidder å være fyllesyk og trøtt da? Den unnskyldningen med antibiotika er det vel ingen som tror på lengre? Forskning sier jo at det ikke er noe problem å drikke litt under antibiotikakur, eneste problemet er at alkohol er mer vanndrivende slik at det antibiotikaen kan skilles ut fortere om jeg ikke husker feil.

Mange har mista tidligere og det er stor nedtur å fortelle at det har gått feil vei nok en gang. Også er det jo litt spennende å se hvor lenge man kan holde hemmeligheten for seg selv :)

Vi har fortalt til familie og venner, men vil vente med å fortelle på jobben så lenge formen holder seg. Tenker at om jeg mister er det godt å snakke med venner og familie :-)

Man kan jo feks si at man rett og slett ikke har lyst på alkohol i dag? Eller at man skal gjøre noe tidlig morgenen etter og ikke gidder å være fyllesyk og trøtt da? Den unnskyldningen med antibiotika er det vel ingen som tror på lengre? Forskning sier jo at det ikke er noe problem å drikke litt under antibiotikakur, eneste problemet er at alkohol er mer vanndrivende slik at det antibiotikaen kan skilles ut fortere om jeg ikke husker feil.

Mange har mista tidligere og det er stor nedtur å fortelle at det har gått feil vei nok en gang. Også er det jo litt spennende å se hvor lenge man kan holde hemmeligheten for seg selv :)

Jeg gikk faktisk på antibiotika rett dør jeg ble gravid så det var en god unnskyldning! Noen er mer sensitive for legemidler enn andre så greit å unngå unødvendig belastning for kroppen sier nå jeg. Det er veldig vanlig å bli uggen i magen an antibiotika og DET er en god grunn til å ikke drikke ;)

Ang å ikke fortelle at man er gravid:
Vi er alle ulike og forskjellige i fht hvordan vi takler følelser. Enig i over at det er veldig sårt om man har prøvd lenge og/eller hatt sa. Fint å slippe kommentarer. Samme grunn til at mange med feks kreft (ja jeg vet det er en litt annen sak) bruker parykk antar jeg. Om det skulle skje noe kan man bli svært ute av seg og fint å slippe å måtte si ifra til alle at det ikke gikk... For noen kan dette være mange mange ganger ila et år.
Andre igjen synes det er koselig å ha en hemmelighet med bare kjæresten sin for en stund :)

En forklaring på at du ikke kan drikke på jobbfesten kan være at du må kjøre!

Ellers så synes jeg det må være opp til hver enkelt om man vil fortelle det tidlig eller ikke!

Jeg skal på fest neste helg, og da blir det forspill ilag med nærmeste familie. Har planer om å ha ei spritflaska med vann som jeg "skjenker" skjenker meg med. Planen er å dra ut, og da skal jeg innom det stedet vi skal ila uka og prate med hun som serverer om at jeg skal ha alkoholfritt :)

Jeg skal på fest neste helg, og da blir det forspill ilag med nærmeste familie. Har planer om å ha ei spritflaska med vann som jeg "skjenker" skjenker meg med. Planen er å dra ut, og da skal jeg innom det stedet vi skal ila uka og prate med hun som serverer om at jeg skal ha alkoholfritt :)

Mye jobb! Men snart trenger du ikke det lenger :)

Heheh, høres deilig ut. Type sprit som du skal blande ut? Høres ikke godt ut med vann+blandevann :p

Her blander folk saft med vann og sprit, så skal muligens bruke denne måten bare med vann ;)

Aha! Jeg er ikke så glad i drinker, men folk husker sikkert ikke det.

Har ikke funnet øl uten både gluten og alkohol enda. Kravstor :p

På fredag skal jeg på jobbfest. Vet ikke om de reagerer på at jeg ikke drikker, det er første gangen jeg skal på fest med de. Så må komme på en lur unnskyldning ;-) evt bare si at jeg er veldig forsiktig med alkohol. Som fordåvidt er sant :)
Hva med alkoholfritt?
Vi skulle i bryllup, og kun alkohol ble servert.
Hadde med eget alkoholfritt som vi satt på bordet vårt. Ingen reagerte. Kan evt bytte på en annen vinlapp på flasken også...

Hva med alkoholfritt?
Vi skulle i bryllup, og kun alkohol ble servert.
Hadde med eget alkoholfritt som vi satt på bordet vårt. Ingen reagerte. Kan evt bytte på en annen vinlapp på flasken også...

Alkohol er et sensitivt tema for noen pga tidligere overforbruk. Så folk burde ha vert til å ikke spørre så mye.

Alkohol er et sensitivt tema for noen pga tidligere overforbruk. Så folk burde ha vert til å ikke spørre så mye.
Helt enig. Uavhengig om man er gravid eller ikke burde ikke folk konnentere at man ikke drikker!
Men jeg har selv opplevd at folk har spurt meg hvorfor jeg ikke drikker om det er fest, og når vi skulle i bryllup hvor det kun ble servert alkohol (litt rart egentlig!!!), da passet det for meg å ta med alkoholfritt. Ville ikke "kuppe" bryllupsdagen med vår nyhet om barn, så da slapp vi iallfall spørsmål.

Helt enig. Uavhengig om man er gravid eller ikke burde ikke folk konnentere at man ikke drikker!
Men jeg har selv opplevd at folk har spurt meg hvorfor jeg ikke drikker om det er fest, og når vi skulle i bryllup hvor det kun ble servert alkohol (litt rart egentlig!!!), da passet det for meg å ta med alkoholfritt. Ville ikke "kuppe" bryllupsdagen med vår nyhet om barn, så da slapp vi iallfall spørsmål.

For oss var det planlagt så troppa ned alkoholkonsumet lang tid i forveien. Så det var ikke noen som reagerte forrige jobbmiddag :)

Jeg får litt lyst til å si at jeg revurderer forholdet mitt til alkohol e.l.. Frekt å spørre! Har kommet meg unna med "Er så sliten." så langt da.

Back
Topp