Bort med babykiloene

Vegasus

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Snøkrystallene2021❄️
Februarbarna 2023
Hei!

Jeg gikk opp ca 30 kg i graviditeten. Mye fordi jeg spiste dårligere og beveget meg mindre enn jeg pleier, men noe også bare fordi jeg var gravid.
Nå, ca én mnd etter fødsel har jeg gått ned 15 av de, og så har jeg gått opp et par kg igjen.
Så jeg har sånn ca 10-15 kg jeg vil ned. Jeg vil ikke henge meg så altfor mye opp i tallet, fordi jeg gjerne vil øke muskelmassen og da blir målvekten plutselig en annen. :-)

Planen min er å spise sunnere, trene/være aktiv hver dag. Jeg vil prøve å loggføre her hva jeg spiser gjennom en dag og hvor mye aktivitet jeg har fått til gjennom dagen.
Og så var det dette med gjennomføringsevne da.. jeg har en tendens til å begynne på sånne ting som det her og så sklir det ut og går i glemmeboken, og så er det tilbake til gamle vaner. Men jeg prøver likevel :D

Vekt pr 26.02.21: 91,3 kg
BMI: 27.5

Vil bare legge til at jeg forventer absolutt ikke at kroppen skal være tilbake til normalen så raskt etter fødsel, jeg ønsker bare ikke å drøye noe lenger med å komme i gang med en sunn livsstil :-)

I dag har jeg spist 2 skiver grovbrød med spekeskinke, en porsjon havregrøt med kefir, cottage cheese, cashewnøtter og bær, en banan, og til middag fiskeboller i hvit saus med terteskjell, reker, gulrot og erter. Og så har jeg dyttet i meg 130 g sjokolade da :rolleyes:

Jeg har gått ca 6 km tur med vogn og hunder, og utført et lett treningsprogram for de første ukene etter fødsel fra boka «frisk graviditet». :)

I dag har jeg gått 16.040 skritt. :-)

Frokost: 2 skiver grovbrød med majones og spekeskinke. Drakk et glass appelsinjuice til.
Lunsj: Havregrøt med kefir, cottage cheese, cashenøtter, blåbær og bringebær
Middag: Indrefilet av elg med fløtegratinerte poteter, sjampinjong, stekt løk, bacon, rosenkål og saus. Drakk et glass appelsinjuice til

Snacks: Én eneste bit after eight faktisk!

Og så har jeg drukket nesten 3 liter vann i dag :-)

I dag har det ikke vært lett å lage seg sunn mat eller være veldig aktiv. Baby har vært urolig i dag, og jeg får knapt lagt han ned. Han sover i bilen når vi kjører så har kjørt litt rundt i dag da. :p

Til frokost ble det havregrøt med cashewnøtter, cottage cheese, kefir, blåbær, bringebær og kanel og kardemomme.
Lunsjen i dag ble en banan og 4 stk freia påskeegg :shy:
Til middag spiste jeg scampiwok med stekt ris til.
Så får vi se om det blir noe kveldsmat eller ikke.

Så langt har jeg gått hele 3.000 skritt i dag :oops::shy:

Dagen i dag understreker hvor mye kosthold og aktivitet gjennom dagen har å si for søtsuget på kvelden. Lite aktivitet og ikke veldig bra kosthold i dag gjør at jeg nå sitter her med tidenes søtsug. Hadde ikke baby ligget og sovet på meg hadde jeg nok kastet meg over sjokoladen i kjøleskapet for lengst!

Røk på en stripe med melkesjokolade. Og så ble det en og en halv skive grovbrød med leverpostei til kveldsmat.

Ny dag, nye muligheter!

Frokost: Havregrøt med kefir og cottage cheese. Toppet med bringebær, blåbær, kanel og kardemomme :happy:
BDDAB31E-46D8-4F56-8D94-70DAACE1FCE1.jpeg

I dag har jeg fått gått en del i det fine været! Først trilletur med ei venninne, og så ut på ny trilletur med mannen og hundene.
Jeg spiste lunsj på café med venninna mi, da ble det en baguette med reker og en caffe latte, og så spanderte hun en skillingsbolle på meg.
I tillegg har jeg spist to striper med melkesjokolade etter jeg kom hjem. :rolleyes:
Nå sover baby, så da skal jeg begynne på middagen.
I dag blir det kylling tandoori med nanbrød til middag. :)
Antall skritt så langt i dag: 9837

Jeg endte på 12130 skritt. :-)
Det ble fortært nok en stripe med sjokolade iløpet av kvelden. :shy:

Dagens frokost:

6B5A814E-D531-4DF1-8C84-6B07CB3DFCFB.jpeg

I dag viste vekta 91,1 kg

Velvel, så ble ikke dette den sunneste dagen heller.
Gikk tur med venninne, hun spanderte lunsj. Det ble en fin baguette med ost og skinke.
Så ville mannen på senteret for å kjøpe seg en teknisk duppedings han ønsker seg, og jeg trengte nye BH’er, så da ble det en dobbel cheeseburger meny på Burger King til middag. Burger King er bare ikke verdt kaloriene synes jeg.. :wtf: Så nå husker jeg hvorfor det er lenge siden sist jeg spiste der.

Antall skritt: 13468

Last edited:
God dag!

Frokosten i dag ble igjen den samme havregrøten. Har fått litt dilla på den, så fortsetter nok med det fremover. :rolleyes:
Lunsj ble to skiver grovbrød med majones og haugpølse, samt et glass appelsinjuice.

Nå skal jeg ut i finværet og gå tur med vogna og hunder. Har skikkelig skikkelig lyst på sjokolade, håper turen kan døyve suget litt :rolleyes:

Ovnsbakt ørret med litt potet, agurksalat og rømmesaus (lettrømme, sitronsaft, salt og pepper) til middag i dag. :-)

Turen døyvet ikke sjokoladesuget, det ble en liten stripe sjokolade altså :-)

Da lander jeg på litt over 9000 skritt i dag. Og litt mer sjokolade. Jaja, godt jeg ikke stresser med å gå ned enda :-)

Hei!

Jeg gikk opp ca 30 kg i graviditeten. Mye fordi jeg spiste dårligere og beveget meg mindre enn jeg pleier, men noe også bare fordi jeg var gravid.
Nå, ca én mnd etter fødsel har jeg gått ned 15 av de, og så har jeg gått opp et par kg igjen.
Så jeg har sånn ca 10-15 kg jeg vil ned. Jeg vil ikke henge meg så altfor mye opp i tallet, fordi jeg gjerne vil øke muskelmassen og da blir målvekten plutselig en annen. :)

Planen min er å spise sunnere, trene/være aktiv hver dag. Jeg vil prøve å loggføre her hva jeg spiser gjennom en dag og hvor mye aktivitet jeg har fått til gjennom dagen.
Og så var det dette med gjennomføringsevne da.. jeg har en tendens til å begynne på sånne ting som det her og så sklir det ut og går i glemmeboken, og så er det tilbake til gamle vaner. Men jeg prøver likevel :D

Vekt pr 26.02.21: 91,3 kg
BMI: 27.5

Vil bare legge til at jeg forventer absolutt ikke at kroppen skal være tilbake til normalen så raskt etter fødsel, jeg ønsker bare ikke å drøye noe lenger med å komme i gang med en sunn livsstil :)
Heier på deg! :dance018
Og så inspirerte du meg til å lage egen dagbok her, så får vi se om det fører til mirakler. :smiley-ashamed004

God dag!

I dag ble frokosten slik: En skive grovbrød med litt smør og en skive ridderost, en skive grovbrød med litt majones og to skiver trønderfår, et glass appelsinjuice og en kopp kaffe med en liten dæsj lettmelk.

Solen skinner, det er strålende vær! Baby har akkurat sovnet, lurer på om jeg skal ta han med ut på en trilletur nå alene, og så skal vi ut på tur igjen litt senere i dag når mannen er tilbake fra skogen med hundene. Vi er heldigvis glad i å være ute og i aktivitet.

Jeg vurderer å pumpe litt melk og ha stående til baby så jeg kan prøve meg på en joggetur enten senere i dag, eller i morgen. Det er skikkelig dritt å jogge i starten før kondisen er på plass, men fyyy så deilig det er når man først har kommet i gang og ser progresjon! Jeg kjenner meg veldig klar for å komme i gang med litt jogging nå. :happy:

Vært ute i 3 timer i dag! Har gått 10388 skritt så langt i dag. Gått i noen skikkelige bakker med barnevogns så jeg har kjent det godt i beina, utrolig deilig å kjenne at jeg får brukt kroppen litt mer igjen. Har en lang vei å gå før kondisjonen og styrken er tilbake igjen til før-graviditets-form, da svangerskapet ble preget av mye stillesitting pga bekkenløsning. Men jeg har hele året på meg på å få inn gode rutiner på trening!

037AF53D-9D43-49AF-98E8-664EADD638E2.jpeg

Matdagen ble så som så i dag. :p

Lunsj ble en pecanwiener og en iskaffe.

Så snacket jeg en stripe sjokolade, en punchebolle og en banan.

Middag ble 3 stk tacolefser med elgkjøtt, rømme, salsa, agurk, løk og tomat. Og to glass frokostjuice.

Og så spiste jeg to stk biter belgisk sjokolade.

Jeg har drukket ca 3,2 liter vann i dag. Elsker heldigvis vann! :rolleyes:

Takk for inspirasjon! :D nå har jeg også opprettet dagbok her inne, og sammen skal vi klare dette! :) jeg heier på deg! ❤️

Back
Topp