Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det har jeg tenkt en del på også.Er spent på hvordan det blir når hans barn kommer, og man ikke skal forskjellsbehandle de.. det kan jo bli litt problematisk tenker jeg, fra hans side. At hans barn får mye mer oppmerksomhet fra han osv.
Hvor lenge har dere vært sammen? Nå når dere skal få felles barn så blir dere virkelig en enhet og da bør han jo ta en større del i datteren din liv. Tenker jeg... For som du sier så blir det dumt å behandle ungene veldig ulikt. Selv om med din unge så må du ha siste ordet!Jeg har ikke bonus barn, men her er det omvendt. Samboeren er bonus "far" .
Han har hele tiden sagt at det er litt vanskelig, mtp hvor grensa hans går med grensesetting for henne osv.. Han er liksom bare med på det som er "gøy". Jeg er den som henter og leverer i bhg. lager middag. Steller henne, leser for henne om kvelden osv.. Han tar henne av og til med seg alene ut på tur med han og hunden men ikke særlig mer enn det..
Er spent på hvordan det blir når hans barn kommer, og man ikke skal forskjellsbehandle de.. det kan jo bli litt problematisk tenker jeg, fra hans side. At hans barn får mye mer oppmerksomhet fra han osv.
Ja ikke sant, er naturlig at de vil føle mer kjærlighet for sine biologiske barn, om man kan si det på den måten.Det har jeg tenkt en del på også.
Han er jo snill med ungene mine og alt. Men han er ikke pappa. Den følelsen han får for denne babyen blir uansett mer spesiell enn den han har for mine barn, selv hvor glad han er i de. Tror jeg må være forberedt på det selv om vi skal gjøre vårt ytterste for at de skal behandles likt fra begge parter![]()
Hvor lenge har dere vært sammen? Nå når dere skal få felles barn så blir dere virkelig en enhet og da bør han jo ta en større del i datteren din liv. Tenker jeg... For som du sier så blir det dumt å behandle ungene veldig ulikt. Selv om med din unge så må du ha siste ordet!
For min del har jeg vært veldig opptatt av å ha en aktiv rolle i bonusdatteren min sin oppdragelse fordi den legger listen for resten av ungene. Hun kan tross alt ikke få være oppe så lenge hun vil f.eks. dersom de felles barna må legge seg tidlig, eller motsatt! ;-)
Tror det er lett for at far lener seg litt tilbake når det kommer inn en bonusforelder. Er tidvis sånn her også, men far og min samboer skjerper seg når jeg sier til han.Her fungerer det så som så... Jeg kom inn i livet til en treåring og steppet inn som mor 50% av tidenDessverre førte det til at pappaen lente seg en del tilbake og lot meg ta over litt for mye. Da hun var 5,5 år og vi fikk vårt felles barn så hadde jeg ikke nok energi til å gjøre alt selv med begge barna så da krevde jeg at pappaen også skulle bidra. Ble til at jeg sa at han i det minste måtte ta hun som jeg ikke er mor til. Ikke til å anbefale! Det har ført til at vi har tatt hvert vårt barn og redusert kvaliteten på våre forhold til det andre barnet...
Nå når barna er 9 og 3,5 år og vi venter denne babyen håper jeg at vi klarer å lære av erfaringene og gjøre det litt annerledes denne gangen ;-)
Når det gjelder forholdet til mammaen til hun eldste så har det vært helt ekstremt dårlig hele veien!! Skal ikke utdype noe mer her... Men vet at mange klarer å få til godt samarbeid for barnas del ;-)
Jeg har ingen bonusbarn selv, men er i en omvendt situasjon.
Jeg hadde altså barn fra før som min samboer nå er bonuspappa for.
Og det et nettopp det han er. En bonus. Det samme er den nye kjæresten til eksen.
Samarbeidet fungerer helt supert og jeg føler meg veldig heldig når situasjonen en gang ble som den ble.
Vi har barna halvparten hver og min eks, familien og kjæresten hans viser stor glede over den nye babyen som er på vei![]()
Jeg har ikke bonus barn, men her er det omvendt. Samboeren er bonus "far" .
Han har hele tiden sagt at det er litt vanskelig, mtp hvor grensa hans går med grensesetting for henne osv.. Han er liksom bare med på det som er "gøy". Jeg er den som henter og leverer i bhg. lager middag. Steller henne, leser for henne om kvelden osv.. Han tar henne av og til med seg alene ut på tur med han og hunden men ikke særlig mer enn det..
Er spent på hvordan det blir når hans barn kommer, og man ikke skal forskjellsbehandle de.. det kan jo bli litt problematisk tenker jeg, fra hans side. At hans barn får mye mer oppmerksomhet fra han osv.
Dere som selv må foreholde dere til en bonusforelder - hva føler dere om at det er en annen person som skal være bonusmor for deres barn da?Jeg er prøver å være interessert og være vennlig mot mor. Slik at vi alle kan vite litt hvordan barnet har det både når det er hos mor og hos far, men det er dessverre lite respons å få. :/ Så jeg aner ikke hva som skjer i livet til barnet store deler av tiden. Vanskelig å vite hva man skal gjøre...
Jeg ønsker å ha det beste mulige forholde til en evt bonusmamma, og det er fordi det er det beste for barnet og alle parter. Jeg hadde blitt skuffet om ikkje bonusmammaen ville tatt til seg barnet og deltatt på i livet utenfor hjemmets fire vegger. Men eg hadde jo ikkje kunnet bestemt at ho skulle vært mer involvert, men eg hadde alltid invitert og vært i møtekommende og hyggelig sånn at ho hadde følt at det er greit.
Og det er synd at ikkje det alltid er så lett når det kommer nye bonusforeldre inn i bildet, men man må prøve å gjøre en innsats tenker eg. Men eg har erfart at det er nok ikkje alle bonusmødre som syns det er så lett med en mor og far som samarbeider godt og har et nært forhold sjøl om vi er flyttet hver for oss.. Det er lett for at det kan oppstå sjalusi osv.. Så eg tenker at kommunikasjon og klare tydelige forventninger
Barnefar til vesla har samboer. Men helt ærlig, så klarer jeg ikke se på henne som en bonus mamma. Mest fordi han har henne bare annenhver helg, men også fordi hun har ett barn selv, og hakker bare ned på mitt barn. Ikke direkte, men måten hun sier ting på. " dere skal ikke utrede for adhd snart da?" "Er hun ikke litt for stor for bleie nå?" Bla bla bla, bare masse negativitet... har tatt det opp med faren, men han er en tøffel for henne ass.. sist jeg snakket med han så sa jeg at jeg var ikke komfortabel med å sende henne til han i hele tatt om hun skal være sånn, og spesielt ikke om hun er sånn mot henne. Jeg har spurt datteren min og hun sier hun liker dama hans osv.. men det sier hun om alle!Dere som selv må foreholde dere til en bonusforelder - hva føler dere om at det er en annen person som skal være bonusmor for deres barn da?Jeg er prøver å være interessert og være vennlig mot mor. Slik at vi alle kan vite litt hvordan barnet har det både når det er hos mor og hos far, men det er dessverre lite respons å få. :/ Så jeg aner ikke hva som skjer i livet til barnet store deler av tiden. Vanskelig å vite hva man skal gjøre...
Vi har lik fordeling som deg/dere med annenhver helg, men det er fordi det ikke lar seg gjøre annerledes.Barnefar til vesla har samboer. Men helt ærlig, så klarer jeg ikke se på henne som en bonus mamma. Mest fordi han har henne bare annenhver helg, men også fordi hun har ett barn selv, og hakker bare ned på mitt barn. Ikke direkte, men måten hun sier ting på. " dere skal ikke utrede for adhd snart da?" "Er hun ikke litt for stor for bleie nå?" Bla bla bla, bare masse negativitet... har tatt det opp med faren, men han er en tøffel for henne ass.. sist jeg snakket med han så sa jeg at jeg var ikke komfortabel med å sende henne til han i hele tatt om hun skal være sånn, og spesielt ikke om hun er sånn mot henne. Jeg har spurt datteren min og hun sier hun liker dama hans osv.. men det sier hun om alle!
Syns det er vanskelig :/
Også litt merkelig at samboeren min som er bonus far ser datteren min mer enn det hennes egen far gjør. Har prøvd å få til 50/50 deling nå som hun er blitt så stor, men han prioriter alt annet før henne..
Eneste grunn til at jeg skulle blitt sjalu i en sånn situasjon ville vært om jeg følte meg ekskludert. Føler nok mor forsøker å ekskludere litt ved å si at hun synes enkelte ting kun er for ekte foreldre. Heldigvis har jeg en fin samboer som ønsker å ha med meg og sier i fra... Likevel ønsker jo jeg å kunne ha en god tone der man kan dele ting som skjer alle sammen. Dessverre virker det ønske ensidig.Jeg ønsker å ha det beste mulige forholde til en evt bonusmamma, og det er fordi det er det beste for barnet og alle parter. Jeg hadde blitt skuffet om ikkje bonusmammaen ville tatt til seg barnet og deltatt på i livet utenfor hjemmets fire vegger. Men eg hadde jo ikkje kunnet bestemt at ho skulle vært mer involvert, men eg hadde alltid invitert og vært i møtekommende og hyggelig sånn at ho hadde følt at det er greit.
Og det er synd at ikkje det alltid er så lett når det kommer nye bonusforeldre inn i bildet, men man må prøve å gjøre en innsats tenker eg. Men eg har erfart at det er nok ikkje alle bonusmødre som syns det er så lett med en mor og far som samarbeider godt og har et nært forhold sjøl om vi er flyttet hver for oss.. Det er lett for at det kan oppstå sjalusi osv.. Så eg tenker at kommunikasjon og klare tydelige forventninger
Eneste grunn til at jeg skulle blitt sjalu i en sånn situasjon ville vært om jeg følte meg ekskludert. Føler nok mor forsøker å ekskludere litt ved å si at hun synes enkelte ting kun er for ekte foreldre. Heldigvis har jeg en fin samboer som ønsker å ha med meg og sier i fra... Likevel ønsker jo jeg å kunne ha en god tone der man kan dele ting som skjer alle sammen. Dessverre virker det ønske ensidig.
Huff, det er ikke noe jeg ønsker heller. Men når situasjonen er sånn, må man jo gjøre det beste for barnetJeg tror det absolutt viktigste i en sånn situasjon, uansett hvem man er, så må man kunne se ting fra alles side!
Da jeg ble stemor gledet jeg meg veldig over å få en morsrolle! Men har hele tiden forsøkt å sette meg inn i situasjonen til den egentlige moren som plutselig på en måte måtte dele sin datter. Nå som jeg faktisk er mor selv så gir bare tanken meg magevondt og pusteproblemer![]()
Fikk som sagt et supert forhold til jenta med en gang!! Men da hun spurte om å få kalle meg mamma så sa jeg nei, kun av respekt for hennes mor...
Min rolle er ikke å være mor for et barn som allerede har en mor, men jeg er nok en person i hennes liv som er glad i henne og ønsker henne godt. Jeg bidrar til å forme henne så godt jeg kan til å bli en fin ung jente og en god samfunnsborger. Det krever en landsby for å oppdra et barn sies det, og jeg ser på meg som en del av vår lille landsbyOg om mannen og jeg river oss i håret av uenighet så er det han som har siste ordet når det gjelder hans datter, uansett hvor irritert jeg kan bli ;-)
Veldig trist at du kun føler deg som en barnevakt, sånn skal det ikke være.Vi har lik fordeling som deg/dere med annenhver helg, men det er fordi det ikke lar seg gjøre annerledes.
Mor og jeg har nok veldig forskjelling syn på ting og prioriteringer i livet, så jeg er ofte frustrert over mor. Pga festing og hvordan hun fremstår som forbilde en del av tiden... Vanskelig å være bonus når man er uenig i ting, men ikke føler man har noe man skal ha sagt. Så jeg prøver jo å vise gode holdninger annenhver helg.
Likevel forsøker jeg jo å skape en vennlig tone og et "forhold" til mor for å vite litt hva som skjer i livet til bonusbarn. Og vil jo være med på positive begivenheter på lik linje med de andre. Trist at det skal føles som jeg kun er barnevakt annenhver helg :/