Bokserie til 6-åring

Fride :)

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Hei er det noen som har tips til en spennende og morsom serie bøker til jente 6 år? Vi hører på lydbok eller leser høyt når hun skal legge seg, da koser hun seg veldig og roer ned.

Vi er nettopp ferdig med 11 (!) Isadora Måneblomst men nå er det ikke flere så vi trenger en ny serie :) Hun leser ikke selv ennå.

Isadora Måneblomst er kjempesøt! Jeg vet at forfatteren har skrevet noen flere bøker, men vet ikke om de finnes på norsk ennå.
Jeg syns Kitty bøkene av Paula Harrison (samme forlag og størrelse som Isadora bøkene) ligner litt, hva med å prøve dem?

Hei er det noen som har tips til en spennende og morsom serie bøker til jente 6 år? Vi hører på lydbok eller leser høyt når hun skal legge seg, da koser hun seg veldig og roer ned.

Vi er nettopp ferdig med 11 (!) Isadora Måneblomst men nå er det ikke flere så vi trenger en ny serie :) Hun leser ikke selv ennå.
Jeg aner ikke hva 6-åringer leser for tiden, men kan det være noen forslag her? https://www.barnasegenbokverden.no/bokklubber/Barnasegenbokverden/6-7/index.action

Isadora Måneblomst er kjempesøt! Jeg vet at forfatteren har skrevet noen flere bøker, men vet ikke om de finnes på norsk ennå.
Jeg syns Kitty bøkene av Paula Harrison (samme forlag og størrelse som Isadora bøkene) ligner litt, hva med å prøve dem?
Ja ser det kommer en til i mars :happy:

Takk for tips, skal prøve de :)

Detektivbyrå nr 2 har mange bøker! Skrevet av Jørn Lier Horst. Kapittelbok med bilder.
Ellers vil jeg anbefale "julegrisen" av samme forfatter som Harry Potter. Handlingen er lagt til julaften, men kan leses året rundt ;) ganske lang bok, ikke noe særlig med bilder, men så utrolig spennende! 6 åringen vår liker den kjempegodt :)
Roald Dahl har jo veldig mange bra bøker og, vi har lest SVK-Store vennlige kjempe, Charlie og sjokoladefabrikken, Charlie og glassheisen, (ett eller annet) Mikkel rev, Danny og fasanjakten..

:)

6-åringen her elsker Svein og Rotta bøkene :)

Enhjørningeakademiet.

Musse og Helium er en serie om to søte og modige mus.

Roald Dahl er alltid gøy!

Min snart 6-åring har blitt skikkelig Roald Dahl-fan, de fleste bøkene hans er fine både for voksne og barn :)

Back
Topp