Bmi

Ekornmamma

Ønsker oss en liten en
Julikulene 2020
Hvor strenge er de på bmi rundt omkring? Hos oss er det spermen det står på, men min bmi er mer enn 33. Er alt håp ute da?

Kommer an på hvor dere hører til. St. Olav er opplevde vi som meget strenge. Både jeg og flere venninner har blitt nektet, selv om det var bare snakk om 0,5 i BMI over.

De er vist ganske strenge! I brevet jeg fikk når de hadde mottatt søknaden sto det at jeg må ned så så mange kg før jeg får behandling hos dem, så jeg bruker tiden jeg venter på å få startet med å gå ned.

De er strenge ja.
Jeg hadde bmi på 29 når vi var på samtale og fikk beskjed om at de ønsket st jeg kom ned til "normalen" på 25. Har aldri hatt bmi så lavt, men har karret meg ned til 27 før forsøk.

Send meg gjerne pm hvis du trenger noen å snakke med ang vekt, det er et så sensitivt tema! Ønsker deg masse lykke til :-)

Jeg har bmi på 26 og fikk ikke spørsmål om vekt engang. Tilhører Riksen. Har hørt de er veldig strenge flere steder.

Jeg hører til fertilitetssenter, hørte ikke snakk om bmi der når jeg fortalte minhøyde og vekt. Min bmi er på 28

Fikk beskjed at på St. Olavs var det max 32 og har inntrykk av at de er strenge der.
Har gått ned 21 kg og har 32,4 i bmi nå. Så skal bare kjøre på og komme enda lenger ned så de ikke sier nei til oss på forsamtalen. :)

De er strenge ja.
Jeg hadde bmi på 29 når vi var på samtale og fikk beskjed om at de ønsket st jeg kom ned til "normalen" på 25. Har aldri hatt bmi så lavt, men har karret meg ned til 27 før forsøk.

Send meg gjerne pm hvis du trenger noen å snakke med ang vekt, det er et så sensitivt tema! Ønsker deg masse lykke til :)
Men de kunne vel ikke nekte deg behandling når du var på 29? :)

Fikk beskjed at på St. Olavs var det max 32 og har inntrykk av at de er strenge der.
Har gått ned 21 kg og har 32,4 i bmi nå. Så skal bare kjøre på og komme enda lenger ned så de ikke sier nei til oss på forsamtalen. :)

Tror de er ganske strenge der ja! Jeg, med en bmi på 24 fikk beskjed om at jeg gjerne kunne gå ned litt før forsøk

St.olavs er veldig opphengt i vekt føler jeg.. samtidig har de ikke sagt noe om vekta så lenge jeg ligger under, og jeg ligger rett under grensa bare. De legger også vekt på hver gang jeg ser dem, at jeg legger på meg på de rette plassene, de som ikke er farlige. (Typ hofter og rumpe, ikke mage;) )

Takk for masse svar! Er vel bare å få treningsklærna på da :P jeg tror ikke jeg kommer ned i normal bmi igjen, men grensa skal jeg klare. Håper jeg. Makan å vanskelig det skulle være å få barn da! Trodde i min naivitet at det var årene etter fødsel som skulle bli en utfordring!! :rolleyes:

Fikk brev i juni fra Porsgrunn om at vi er på ventliste. Der stod det at BMI måtte vær maks 32. Har gått ned fra BMI 35,2 til 31,3 det siste året, men det har vært hardt.

Det er veldig motiverende måte å gå ned på, synes jeg. Føler jeg blir mer målrettet når jeg vet at det er for en sånn sak! :-)

Back
Topp