Bmi 30. Slankeoperasjon

Jeg er selv 169 og veier 88 kilo men synes på ingen måte jeg er overvektig. Har gått fra 110-88 og har fortsatt 10 kilo igjen før jeg er fornøyd, og det krever beinhard jobbing og full fokus.
Kanskje du kan snakke med legen din om mindre dramatiske måter å gå ned i vekt, som ikke er så potensielt farlige for kroppen og dyre?
Bli med på en slankekonkurranse her inne og få tips til å gå ned i vekt og for en varig livsstilsendring?
Du skriver at du er redd for å bli skinn og ben, hvor mye ønsker du å gå ned?
Hva legger legen til grunn når han sier at han skal vurdere det?

Takk for svar alle sammen :) jeg får tenke mer gjennom dette. Har jo selvf ikke lyst men ser ingen utvei .. Jeg er bare ikke fornøyd med meg selv.. Og vil jeg bli det ? Stor eller liten? Kommer meg ikke ned i normslvekt uansett diett jeg går på..

Har du prøvd lavkarbo? Det funker fjell på meg i alle fall, mye mye bedre enn "trening og sunt kosthold" :)

Har du prøvd lavkarbo? Det funker fjell på meg i alle fall, mye mye bedre enn "trening og sunt kosthold" :)
Ja. Gikk ned 27 kilo på det. Men etter 6 mnd klarte jg ikke spise mer. Jeg ble kvalm av all lavkarbo mat og fett! Brakk meg bare. Klarte ikke se ett egg engang uten å brekke meg. Holdt vekten lenge etter det men nå fyker jeg opp.

er i samme situasjon! ble skikkelig irritert på vekten min og slike ting!
mitt problem var stress og at jeg spiste for lite!
men ville vurdert å spørre fastlege om det finnes et sted hvor du kunne fått veiledning først før du eventuelt tar sleeve, vet om steder hvor man kan få opphold på 2 uker med ernæringsfysiolog og personlig trener for å gå igjennom hva man eventuelt gjør feil, har man i tillegg sykdommer som gjør det vanskelig skal disse også bli sjekket opp der

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Ja. Gikk ned 27 kilo på det. Men etter 6 mnd klarte jg ikke spise mer. Jeg ble kvalm av all lavkarbo mat og fett! Brakk meg bare. Klarte ikke se ett egg engang uten å brekke meg. Holdt vekten lenge etter det men nå fyker jeg opp.
Hmm ok. Kanskje prøve en litt "mildere" variant? Vi gikk aldri på 100% lavkarbo, det ble for strengt. Så prøvde vi å unngå for mye fett for det blir man så lei av. Men skjønner godt behovet for en pause innimellom. Vi sluttet i februar da jeg ble gravid. Får ta det opp igjen etter fødsel.

Bare husk at dersom du opereres i utlandet, så har du ingen rettigheter gjennom norsk pasientskadeerstatning om noe skulle gå galt.
KFK Gjøvik er billigst i Norge når man må betale selv. www.cftk.no

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️
Det er nok sant. Men her er det et norskt firma og de følger deg opp etterpå også, så den er nok bra :)

Siden jeg ikke ser noen andre skrive dette, så gjør jeg det...: jeg har tatt slankeoperasjon... Og tidvis angrer jeg veldig... Hver gang jeg får "dumping", noe som skjer relativt ofte, så angrer jeg. Jeg er fornøyd med å ha gått ned i vekt selvfølgelig, men oppi hodet mitt kommer jeg aldri til å bli "slank", eller ordentlig fornøyd med meg selv uansett. Jeg anbefaler deg å ikke ta denne operasjonen...! Jobb heller med å bli glad i deg selv som du er! Så lenge du er sunn og frisk, har noen stakkars få kilo ingenting å si!

Sent from my iPad using BV Forum

Alle (99%) kan klare å gå ned i vekt på en sunn måte! Kom deg på et treningssenter og kjøp deg personlig trener og en kostholdsplan og gjør jobben, det er jævlig tøft og krever mye jobb men da går du ned og fortsetter du å trene så vil du holde vekta også!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Det slankeoperasjon gjør med deg er at du ikke kan spise for mye. Det samme kan selvdisiplin gjøre helt gratis. Slankeoperasjon er bare tull og ikke bra for helsa!

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er nok sant. Men her er det et norskt firma og de følger deg opp etterpå også, så den er nok bra :)
Hjelper ikke. De bare formidler for en utenlandsk klinikk. Var selv i kontakt med de, så derfor vet jeg det.

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

27 kg er jo kjempebra! Da klarer du jo å gå ned i vekt, du har jo bevist det for deg selv.
Jeg er veldig overvektig, men tørr ikke slankeoperere meg, det blir ikke lettere av den grunn. Man må fortsatt jobbe med kosthold og trening da også. Jeg gikk ned i vekt når jeg spiste vanlig sunn mat og trente litt ekstra, koste meg litt i helgene og var ikke fanatisk. Ingen kur, ingen quick fix, bare tålmodighet og disiplin.

Mamma slankeopererte seg i fjor. Men hun hadde bmi på 44 da. Opr gikk greit, og alt i etterkant også, men tror nok din bmi er for liten. Slankeoperasjon er heller ingen quick fix. Det handler om livsstil, ikke diett. Jeg har selv gått ned 30 kg ved hjelp av trening og riktig mat. Det er det eneste som duger. Mamma var ikke forberedt på å legge om livsstil. Hun så det som en enkel vei til å gå ned i vekt uten å måtte jobbe for det. Det kjenner hun på nå. Hun har begynt å gå opp igjen i kg og har akkurat samme dårlig innstilling som før.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Back
Topp