Bmi 30. Slankeoperasjon

Trillemille

Første møte med forumet
Ny
Hei. Jeg har bmi på 30. Sliter med overvekt! Ingenting funker og er lei å bruke all energi på slanking.. Ingen pauser! Jeg spurte aleris om operasjon. Og fikk svar tilbake at han kunne vurdere meg. Betale selv selvf. Hva mener dere? Redd dette skal gå galt og at jeg bare blir skinn og ben ? Veier 82 kilo. 165 høy..

Jeg syns heller ikke det ville vært forsvarlig å bli slankeoperert med BMI på 30.

82 kg er "nesten" ingen ting selv om det oppleves ille for deg, og jeg tror ikke du får slankeoperasjon. Søk råd hos fastlegen din og eventuelt få den til å søke deg til en ernæringsfysiolog som kan hjelpe deg med kostholdsråd :)

Oi... Samme som meg det... Ville aldri ha utsatt kroppen min for det :o

Venter på et lite nurk i februar ♥

Tror jeg ville prøvd alle andre muligheter.. Sett over kostholdet, hvor mye aktivitet du er i om dagen osv først.. Ville utsatt kroppen min for en slik oprasjon..

Jeg hadde BMI på 31, 87 kg og 168 høy.
Tok operasjon i nov-13, og angrer ikke et sekund. Betalte selv.
Tok sleeve, da GBP ville gjort meg undervektig.
Hadde forhøyet kolesterol (brukte 3 ulike medisiner) og var full av PCOS.
I dag er vekta normal, PCOS er i dvale (borte) og kolesterolverdier er normalt. Er også blitt gravid nå.

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

Man trenger ikke operasjon (med mange bivirkninger) for å endre kostholdet, den gjør bare jobben for deg egentlig. Ville heller ha søkt kostholdsveilending, gått kurs osv. for å få kontroll over matvanene - du slipper så mange bivirkninger av det. Jeg er 162 cm og 74 kg, føler ikke at jeg ville vært fortapt 10 kg tyngre, det er bare ståpåvilje og kunnskap rundt kosthold som trengs. Start med å spise hver 3 time, ikke spis mer enn at sulten forsvinner. Bruk gjerne 15-30 minutter på måltider :)

Mer jobb, men mer belønning ;)

<3 29.12.14 <3

Ta i så fall sleeve og ikke gbp:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg sliter selv med kraftig overvekt. 165 høy, og har vært 110kg på det største. 90 kg på det laveste. Har liggi på ca 95 en stund. Og kryper nok sakte oppover også. På en måte vil jeg operere, men nei.. man burde veie en god del mer enn meg også :) ei jeg tipper var ca som deg, tok operasjon.. Hu er nesten bare skinn og bein nå, ikke pent! ; )

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Du er like høy som meg og veien det samme som meg. Jeg ville aldri tatt en slankeoprasjon som jeg er nå.. Og jeg vet jeg har en del ekstra fett på kroppen.

Men Spis sunn mat og vær mye i bevegelse og se om det hjelper for deg :)

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Jeg ville heller aldri vurdert operasjon med den vekten.. Du veier ikke SÅ mye at du ikke klarer å gå ned med sunt kosthold og litt trening :) Operasjon er ingen enkel utvei..

Sent from my iPhone using BV Forum

Folkens. Ikke vær så krass.
Jeg har selv vært i den situasjonen. Er ikke alltid kosthold og trening hjelper. Jeg har vært aktiv hele mitt liv og spist masse sunt. Litt usunt spiser vi alle en og annen gang.
Det kan være ting som gjør at hun sliter med å komme ned i vekt.
Selv hadde jeg PCOS, som faktisk kan hindre vektnedgang.
Men mange er også imot operasjon, fordi de rett og slett ikke har peiling på hva og hvorfor.

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

Jeg har tatt ghb. Hadde bmi på 39, fikk den dekket. Angrer ikke men ville mye heller klart det selv, men det klarte ikke jeg.. Prøvde masse :( med meg har det gått fint.. Blir kvalm av enkelte ting jeg spiser bare :)

Jeg har tatt g. Hadde bmi på 39, fikk den dekket. Angrer ikke men ville mye heller klart det selv, men det klarte ikke jeg.. Prøvde masse :( med meg har det gått fint.. Blir kvalm av enkelte ting jeg spiser bare :)

Ojjj... Jeg kom borti.. var ikke menigen å sende det to ganger.. å mente så klart ikke ghb men gbp.. :)

Håper for din del at du kan finne en annen løsning. Operasjon er jo en stor påkjenning for kroppen din.

Jeg hadde ikke tatt operasjonen. Ville ikke ta noen slankekur heller siden man legger mer på seg etter man sluttet.

I følge kalkulatoren hadde jeg en bmi på over 35.

Jeg har klart å gått ned ca 10 kg bare med å forandre på kostholdet og trene ca 2 ganger i uka. Har gått opp litt i ferien, så nå blir det trening og mer sunnere kosthold.

Får ha lykke til med valget og håper du finner ut hva som er riktig for deg.

Back
Topp