Blw

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Noen som tester ut baby styrt mattilvenning?

Her får han skive til frokost og litt div som bananlapper, eggerøre,frukt ig grønnsaker til lunsj.
Har gitt appelsin i båter og biter og agurk i staver - kjenner jeg er litt redd for å prøve nye ting..

Hvordan gjør dere de?
 
Han får grøt av meg til frokost ellers spiser han alt selv:) lager bare "normal" mat, men som det er enkelt å plukke opp selv. Skal vi noe eller er ute lager jeg ofte mettende smoothie som vi fyller i sånne poser så drikker han de selv :) lunsjen består ofte av brødskive, polarbrød, bananlapper, eggerøre, kokt egg, avokado og andre rå grønnsaker, matmuffins og smoothie! Lager all hans mat selv. Har lært at han klarer så mye mer selv enn man tror så nå tørr jeg å gi han mer eller mindre alt. Han har spist selv siden 6 mnd!
 
Har såvidt prøvd med brokkoli for en stund siden, men han klarte ikke plukke det opp. Har prøvd å gi litt brødskive, men han klarer ikke helt å få det ned, så venter litt :)
 
Vi har gitt BLW til frokost og lunsj fra de måltidene ble innført. Da får hun slå seg løs å spise og grise som hun vil. Middag ser jeg litt ann, ofte får hun BLW, samme mat som oss. Andre ganger får hun most mat som jeg gir med skje. Kveldsgrøten får hun også med skje. Så her går det litt i begge deler ;)

I dag så frokosten slik ut:
2 bananlapper med aprikosmos på, en halv pære delt i staver, 3 brokkolibuketter og vann. I går fikk hun en skive med hjemmelaget leverpostei, 3 brokkolibuketter og et egg delt i båter. Jeg tar egentlig bare det jeg har i kjøleskapet, men det blir ofte lapper eller skive, pluss litt diverse.
 
Han får grøt av meg til frokost ellers spiser han alt selv:) lager bare "normal" mat, men som det er enkelt å plukke opp selv. Skal vi noe eller er ute lager jeg ofte mettende smoothie som vi fyller i sånne poser så drikker han de selv :) lunsjen består ofte av brødskive, polarbrød, bananlapper, eggerøre, kokt egg, avokado og andre rå grønnsaker, matmuffins og smoothie! Lager all hans mat selv. Har lært at han klarer så mye mer selv enn man tror så nå tørr jeg å gi han mer eller mindre alt. Han har spist selv siden 6 mnd!

Takk for tips :) lyst å dele oppskrift fra mettande smootie?
Ja er vell kanskje vi foreldre som har en tendens til å undervurdere hva de klarer og spise selv.
 
Vi har gitt BLW til frokost og lunsj fra de måltidene ble innført. Da får hun slå seg løs å spise og grise som hun vil. Middag ser jeg litt ann, ofte får hun BLW, samme mat som oss. Andre ganger får hun most mat som jeg gir med skje. Kveldsgrøten får hun også med skje. Så her går det litt i begge deler ;)

I dag så frokosten slik ut:
2 bananlapper med aprikosmos på, en halv pære delt i staver, 3 brokkolibuketter og vann. I går fikk hun en skive med hjemmelaget leverpostei, 3 brokkolibuketter og et egg delt i båter. Jeg tar egentlig bare det jeg har i kjøleskapet, men det blir ofte lapper eller skive, pluss litt diverse.

Takk for tips :) gir du brokkolien rå?
 
Takk for tips :) lyst å dele oppskrift fra mettande smootie?
Ja er vell kanskje vi foreldre som har en tendens til å undervurdere hva de klarer og spise selv.
Selvfølgelig :) disse to er veldig poppis, tilsetter man en eggeplomme blir den proppfull av næring! Tilsetter også havregryn, gulrot osv osv.
ImageUploadedByBV Forum1459858759.806769.jpgImageUploadedByBV Forum1459858771.146261.jpg
 
Hun spiser brødskive selv, skjærer opp i små terninger. Ellers får hun mat med skje av meg :)
 
Prøver, men det går ikke så bra:p Hun plukker selv og alt går i munnen, men selv om hun har to tenner så skjønner hun ikke at hun må tygge. Så hun pakker alt i kinnene, til det til slutt setter seg i halsen... Ikke morsomt! Brødskiven må være i pittesmå biter for at den skal gå ned. Veldig rart, for hun er glad i hjemmelaget middag som ikke er helt finmost, og spiser fint middagsglass fra 8mnd som er biter i.. Ellers får hun gnage på agurk, gulrot og skorpe.
 
Vi prøver litt nå om dagen. Nå har vi fått kontroll på magen og allergien så har han så matlyst og brekker seg nesten aldri lenger. Han spiser brødskive hver dag, mais og hirsepops får ha noen ganger. Også har han prøvd torsk, melon og litt grønnsaker. Stor koser seg, men for to uker siden brakk han seg av alt. Så her har popsene fra hipp hjulpet veldig til å lære seg det:)
 
Her har vi allerede 8 tenner, men er nok ikke klar for biter enda. Brekker av biter og klumper. Holdt på å kveles her en dag vi prøvde, så vi venter nok par uker før vi prøver igjen..
 
Back
Topp