Blomster

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Dere med grønne fingre, vil dere hjelpe en stakkar i nød? :P

Jeg er en plantedreper :rolleyes: Som regel uaktsomt drap, i mangel på erfaring.

Hvilke blomster har dere inne? Bilde og navn?
Hvordan steller dere disse vakringene?
Hvor lenge er det vanlig at de lever? :P

Her vanner jeg blomstene hver fredag. Punktum finale, trenger de oftere/sjeldnere, så får de et kortvarig liv. :p
Men etter jeg begynte med det, har jeg faktisk bare drept kanskje 1/20 blomster/planter av drukning eller uttørking. :o

Kjøp sukkulenter. De tåler godt å vannes sjeldent :)

Jeg kan ikke ha planter når jeg er gravid, da dør det meste :( Men sukkulenter overlever! :D

Her vanner jeg blomstene hver fredag. Punktum finale, trenger de oftere/sjeldnere, så får de et kortvarig liv. :p
Men etter jeg begynte med det, har jeg faktisk bare drept kanskje 1/20 blomster/planter av drukning eller uttørking. :o
Haha! Kanskje det er noe i det. Men har en Hortensia nå. Den må vannes hver dag eller? For den ligger døende hver morgen :P

Haha! Kanskje det er noe i det. Men har en Hortensia nå. Den må vannes hver dag eller? For den ligger døende hver morgen :P
Den trenger en stor potte med ny jord og vannes ofte. Den liker ikke for sterk sol. Halvskygge er fint.

Ah takk! Hvor lenge pleier de å leve med riktig stell?
Da kan de leve ganske lenge. Akkurat hvor lenge vet jeg ikke. Men vil du at den skal vare, så gir du den ny potte når den vokser seg for stor og gir gjødsel som passer til hortensia.

DImageUploadedByBV Forum1462644862.020718.jpg Har ikke grønne fingre selv, men denne orkidén har stått uten blomster eller knopper i et år og nå for noen uker siden så kom det en haug :D Vanner den litt når det er tomt for vann ved røttene og har potte med hevet kant nedi :) slik at den ikke svømmer i vann :) ImageUploadedByBV Forum1462644996.539596.jpgen rot som stikker nedi den lille damen nedi der :) (ser jeg må vanne litt nå :) )
Den står i et veldig solrikt vindu hvor den får den varmen og solen den trenger og den er glad i varme :) ImageUploadedByBV Forum1462645075.153533.jpg
Denne har hatt blomstene sine i over 2 mnd nå :DImageUploadedByBV Forum1462645140.446049.jpg
Har stått på samme sted i et år nå :)

Aaaner ikke. Dersom jeg ser at noen av mine begynner å henge litt med hodet før tiden (altså fredagen), så flytter jeg dem bare. :rolleyes: kanskje de står for nærme vinduet med solsteik, kanskje de står i banen til varmepumpa... går som regel greit. Men går det ikke greit, så får den et kort liv og så kjøper jeg noe mer hardbarka neste gang. :p

Den har jeg klart å holde liv i noen uker og faktisk! Stolt av det haha! Men når den dør, da kommer det ikke opp ny sant?
Joda, jeg har hatt orkideer i mange år, som har blomstret igjen og igjen... Men er stilken død/helt tørr og brun skal du klippe den helt ned. Da kommer det etterhvert nye stilker ;) Pass på at den får nok lys, mine liker best å stå nerme vindu, bruker potter i glass og skyller gjennom dem en gang i uka når de ikke har blomster og to ganger i uka når de blomstrer :)

Her dør aaalt.
Til og med orkideer og kaktuser :-P

Tror eneste blomsten jeg hadde klart å holdt liv i måtte vært en som masa om mat slik som kiden i huset ;-) forstår ikke hvordan jeg klarer å ta livet av alle blomster...

Back
Topp