Vet du hvilken blodtype mann og barn har?
Er det noe man burde gå rundt og vite?
Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥
Er det noe man burde gå rundt og vite?
Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mente motsattMan må ikke vite det...Fordi uansett hvilken blodtype man har så vil man alltid kunne motta blod fra type 0 ved feks ulykke. De som har blodtype 0 kan gi til alle. Litt usikker på om det gjelder de som er rhesus +, men iallfall alle andre.
Mente motsattKan gi til rhesus + men muligens ikke rhesus negativ
Så om man er rhesus negativ kan det jo være en fordel å vite det ja
Men vil tro at dette er noe de finner veldig fort ut på sykehuset. Spennende dette med blodtyper igrunn
![]()
Den vanligste blodtypen er A, deretter kommer 0 tror jeg, så kommer B og deretter kombinasjonen AB som er den mest sjeldne. Siden det er mest av A vil jeg tro at den dominerer noe mer enn 0, men ikke sikker på om den danket ut 0 eller motsattJa er spennende det med blodtyper. Husker vi holdt på med dette i naturfagen på videregående, men husker ikke hva vi gjorde
Samboer vet ikke blodtypen sin selv heller, så ikke så lett å gjette seg til hva ungene har...
Men vet du om det er en type som er med "dominant" enn de andre?
kan feks jeg som har 0+ "danke ut" samboer sin blodtype hvis han har a Eller b?
Utrulig komplisert detteDen vanligste blodtypen er A, deretter kommer 0 tror jeg, så kommer B og deretter kombinasjonen AB som er den mest sjeldne. Siden det er mest av A vil jeg tro at den dominerer noe mer enn 0, men ikke sikker på om den danket ut 0 eller motsattMye mulig det er litt tilfeldigheter ute og går i kombinasjon med arv
Er det ingen av oss her inne som er bioingeniør?
![]()
Nei, det vet jeg ikke..
Husker knapt hva jeg har selv![]()
Aner ikke hva jeg har selv engang jeg![]()