Blodtype (inspirert)

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Vet du hvilken blodtype mann og barn har?
Er det noe man burde gå rundt og vite?

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Nei, det vet jeg ikke..:)
Husker knapt hva jeg har selv:P

ja, det vet jeg. Og det kan være livsviktig hvis man havner i en ulykke eller akutt krise. Mann og barn har A+, mens jeg har B- Jeg har det nedskrevet i lommeboka og på mobilen.

Nei, vet bare meg selv. Har aldri fått vite hva barna har

Jeg vet min, jeg har 0...rhesus+. Samboer vet ikke, og jeg vet jammen ikke lillegutt sin heller. Hvor står det mon tro?

Man må ikke vite det...Fordi uansett hvilken blodtype man har så vil man alltid kunne motta blod fra type 0 ved feks ulykke. De som har blodtype 0 kan gi til alle. Litt usikker på om det gjelder de som er rhesus +, men iallfall alle andre.

Man må ikke vite det...Fordi uansett hvilken blodtype man har så vil man alltid kunne motta blod fra type 0 ved feks ulykke. De som har blodtype 0 kan gi til alle. Litt usikker på om det gjelder de som er rhesus +, men iallfall alle andre.
Mente motsatt;) Kan gi til rhesus + men muligens ikke rhesus negativ;) Så om man er rhesus negativ kan det jo være en fordel å vite det ja:) Men vil tro at dette er noe de finner veldig fort ut på sykehuset. Spennende dette med blodtyper igrunn:)

Mente motsatt;) Kan gi til rhesus + men muligens ikke rhesus negativ;) Så om man er rhesus negativ kan det jo være en fordel å vite det ja:) Men vil tro at dette er noe de finner veldig fort ut på sykehuset. Spennende dette med blodtyper igrunn:)

Ja er spennende det med blodtyper. Husker vi holdt på med dette i naturfagen på videregående, men husker ikke hva vi gjorde :p
Samboer vet ikke blodtypen sin selv heller, så ikke så lett å gjette seg til hva ungene har...

Men vet du om det er en type som er med "dominant" enn de andre?
kan feks jeg som har 0+ "danke ut" samboer sin blodtype hvis han har a Eller b?

Ja er spennende det med blodtyper. Husker vi holdt på med dette i naturfagen på videregående, men husker ikke hva vi gjorde :p
Samboer vet ikke blodtypen sin selv heller, så ikke så lett å gjette seg til hva ungene har...

Men vet du om det er en type som er med "dominant" enn de andre?
kan feks jeg som har 0+ "danke ut" samboer sin blodtype hvis han har a Eller b?
Den vanligste blodtypen er A, deretter kommer 0 tror jeg, så kommer B og deretter kombinasjonen AB som er den mest sjeldne. Siden det er mest av A vil jeg tro at den dominerer noe mer enn 0, men ikke sikker på om den danket ut 0 eller motsatt;) Mye mulig det er litt tilfeldigheter ute og går i kombinasjon med arv;) Er det ingen av oss her inne som er bioingeniør?:)

Jeg er AB+ og mannen er O+i
Mamma trenger nok ikke gå rundt å vite det. Men var til veldig nytte at mannen min visste blodtype min da jeg ble akutt syk. Nå har man "universelle" blod man gir ved blod overføringer men var visst til hjelp allikevel da jeg trengte blodoverføring i alle hast

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har alle O + :) Og de som har blodtype O kan vel få blod fra både A og B mener jeg.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta

Vet du.. der sa du noe.. det der har jeg tenkt på i lange tider, men glemmer stadig å sjekke opp i det.
For det slo meg plutselig en dag at jeg ikke har peiling på hva slags blodtype sønnen min har og det kunne jeg virkelig tenke meg å vite.
Men åssen får man svar på sånt da? Går det an å bare ringe sykehuset?

:)

Den vanligste blodtypen er A, deretter kommer 0 tror jeg, så kommer B og deretter kombinasjonen AB som er den mest sjeldne. Siden det er mest av A vil jeg tro at den dominerer noe mer enn 0, men ikke sikker på om den danket ut 0 eller motsatt;) Mye mulig det er litt tilfeldigheter ute og går i kombinasjon med arv;) Er det ingen av oss her inne som er bioingeniør?:)
Utrulig komplisert dette ;)
De med 0 kan gi til alle,men bare få fra dem med 0. de med AB kan få fra alle,men kan gi kun til de med AB ;) Og samtidig spiller resus + og - en stor rolle ;)
Jeg vet heller ikke blodtype til mine barn. Kanskje jeg burde fått det sjekket opp :)

Husker jeg er O + også er mannen du eller annet + mener det var AB + amina aner jeg ikke :p

Mannen har o. Men aner ikke hva jeg har :P

Back
Topp