Blodtrykksfall

K.L#

Forumet er livet
Septembermødre <3
Marsmellows-15
Har noen andre kjent det nå? Jeg får det ofte! og det er ganske ekkelt. Aldri fåt d så tidlig i svangerskap før! Skjer flere ganger for dagen, reiser meg opp, tar 1-2 steg og må så holde meg fast inntil vegg/kommode for ikke falle, blir svimmel, prikker i armene, og små kvalm... Huff, håper ikke det varer sånn hele svangerskapet altså!!

Har d sånn selv, hatt d sånn i noen uker nå.. Blir fort sliten og anpusten og.. Er vel blodvolumet som øker kanskje?

Har det samme ja... For 2 år siden ble jeg diagnosert med en sånn blodtryksfall greie for eg besvimte opp til 10 ganger til dagen... Og nå besvimer jeg ca 3 ganger te dagen... Slitsomt

Sent from my iPhone using BV Forum

Skjønner jo da hvorfor jeg ikke er i form til å trene! Blir anpusten kjempe fort , og svett og sliten..... Ikke bare bare dette her :P

Uff ekkelt.. Sist sv.skap gikk jeg i bakken på jobb.. Ikke veldig gøy! "/
Heldigvis ikke plaget med mye svimmelhet og at det svarter ennå!

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app

No har æ generelt lavt blodtrykk (95/63), men merkes veeeldig godt når det e fall i blodtrykket. Æ blir så dårlig da, trur æ dør:p kvalm, svimmel og tungt og puste

Ortostatisk blodtrykksfall er veldig vanlig når man er gravid. Kan også få det hvis man har lavt blodtrykk. Blodtrykket mitt ligger på 120/45. Jeg blir svimmel hver eneste gang jeg reiser meg. Ca 2 sek etter jeg reiser meg opp også varer det i 2-3 sekunder bare. Skikkelig ubehagelig. Har også sånn skikkelig uro i beina. Fikk beskjed om å ta jerntabeletter:)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Ortostatisk blodtrykksfall er veldig vanlig når man er gravid. Kan også få det hvis man har lavt blodtrykk. Blodtrykket mitt ligger på 120/45. Jeg blir svimmel hver eneste gang jeg reiser meg. Ca 2 sek etter jeg reiser meg opp også varer det i 2-3 sekunder bare. Skikkelig ubehagelig. Har også sånn skikkelig uro i beina. Fikk beskjed om å ta jerntabeletter:)

Kanskje jeg skal prøve det :) For har ikke hatt d så gale før som nå!

Det kan og være lurt å bruke støttestrømper! Jeg bruker det hver dag på jobb. Sist gang besvimte jeg og gikk i bakken på jobb, ikke gøy! Men strømmene hjelper!

Har det også sånn. Målte blodtrykket mitt på jobb i dag, og som forventet var det litt lavt:p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app[/quote

Er også ekstremt svimmel, har vært det i flere uker. Var jo hos legen for 1 uke siden så ville jo tro legen hadde ringt da og bedt meg begynne på jerntabletter eller?

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Jern har i utgangspunktet ikke så mye med svimmelheten å gjøre tror jeg.. Er mer at jeg er så slapp og sliten. Men synes svimmelheten har blitt litt bedre:) Men er ikke farlig å være litt svimmel da. Bare litt ubehagelig!! Men det er jo ømme pupper og alle andre symptomer også:)

Back
Topp