Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har ligget på rundt 140/80 hittil på medisin, og blir tett fulgt av lege og jordmor. 140 er litt høyt men det er greit, det er undertrykket som er farligst har jeg skjønt. Begynner det å stige blir det vel mer medisin da...
Her er «grensen» på 150/100. Så overtrukket bør være under 150. Mens undertrykket bør være mellom 80-100. Verken over eller under, spesielt om man har hatt høyr bt hele veien.
Her er «grensen» på 150/100. Så overtrukket bør være under 150. Mens undertrykket bør være mellom 80-100. Verken over eller under, spesielt om man har hatt høyr bt hele veien.
Hvor har du lest det med undertrykket hen? "Normalt" undertrykk er 80 for kvinner. Mange har langt under det, uten at det er farlig i det hele tatt. Jeg har undertrykk på 50, og det var helt uproblematisk, i følge både lege og jordmor.
Så undertrykket er det viktigste? Det er jo mange av oss som har lavere enn 80...
Jeg har hatt lavt blodtrykk i begge svangerskap, første gang de målte var mitt å 90/50 og sist 103/54. Men jeg har aldri vært noe spesielt svimmel for det, så både legen og jordmor sa at det ikke var noe å bekymre seg over da.