Blodtrykk?

Ideele BT er 120/80. Men det er ganske stor margin. Mat drikke stresset oppkavet +++ slår inn. Samtidig som legen er opptatt av symtomer ved for høyt for lite. Sier ikke legen noe er BT helt fint. Samt at BT for gravide vanligvis går ned fra normalen :)

Bt burde ligge på 100+alder (ikke over 140) over ca 80. Jeg ligger generelt på 110/65 og ingen problem med det. Det jeg sliter med er blodtrykksfall når jeg reiser meg, verst i svangerskapene. Hvis de måler med automatisk måler er den fryktelig enkel å manipulere. Bare du strammer armen bittelitt kan du få kunstig høyt bt! Måler helst manuelt selv, liker ikke de automatiske :)

Bt burde ligge på 100+alder (ikke over 140) over ca 80. Jeg ligger generelt på 110/65 og ingen problem med det. Det jeg sliter med er blodtrykksfall når jeg reiser meg, verst i svangerskapene. Hvis de måler med automatisk måler er den fryktelig enkel å manipulere. Bare du strammer armen bittelitt kan du få kunstig høyt bt! Måler helst manuelt selv, liker ikke de automatiske :)
Så grei forklaring, tusen takk!!:-D I såfall er det vel undertrykket mitt som er litt lavt da, 130 er vel ganske innafor siden jeg er 26;) Det var manuell hun målte med, forresten:)

Jeg ligger på 90/60 nå. Skikkelig ekkelt, spesielt om man er aleine og svimler vekk!
Jeg holdt meg mest i ro til mannen kom hjem. Hvis jeg blir like ille nå så må jeg spørre legen om hjelp. Har jo ei jente på snart 2 år hjemme sammen med meg.

Jeg hadde 100/60 når jeg var hos legen, fikk beskjed om at det var lavt og siden jeg bare var 9uker da forventet hun at det skulle gå ytterligere ned. Fikk beskjed om å reise meg forsiktig, siden det er da det svimler for meg.

Back
Topp