Blodtrykk?

Frøken Ustrøken

Gift med forumet
Hva er egentlig normalt blodtrykk??:) Var hos legen i dag og tok blodprøver og blodtrykk osv, men legen sa ingenting om blodtrykket mitt:p Så da regner jeg med at det er ok? Hun førte det bare på helsekortet, og sa ikke mer... Hva regnes som høyt/lavt, egentlig? Jeg sitter ikke inne med kunnskap om slik ;)

Mener at normalt for jenter er 110/80 ca, husker ikke nøyaktig:-) Men litt pluss og minus er helt normalt, mitt lå på 110-120/60-70 i forrige graviditet, litt lavt undertrykk som gjorde at jeg til tider ble lett svimmel, men legen var fornøyd:-)

Mener at normalt for jenter er 110/80 ca, husker ikke nøyaktig:) Men litt pluss og minus er helt normalt, mitt lå på 110-120/60-70 i forrige graviditet, litt lavt undertrykk som gjorde at jeg til tider ble lett svimmel, men legen var fornøyd:)
Hmm, da høres mitt rart ut:p Det lå nemmelig på 130/60... Vil det si at jeg har litt høyt overtrykk og litt lavt undertrykk da, eller?:p Skjønner ikke bæra av alle talla osv jeg, altså!:D Blir til tider lett svimmel jeg også, særlig hvis jeg snur brått på meg i senga etc:) Men satser på at legen hadde sagt noe om det dersom hun mente det var noe som ikke stemte helt;)

118/60 her.
Svimmel ja.

Overtrykket skal vel opp i 140-150 før det blir i overkant:-) Lærte dette da jeg hadde biologi på lærerskolen, men ser at jeg har glemt en del;-) Vi målte på skolen og fikk mange individuelle forskjeller, alt fra 110/60 til 140/90 men her spiller det jo inn når du spiste sist, om du er stresset eller om du nettopp har beveget deg. Legen gir uansett beskjed om det blir for høyt eller om noe ikke stemmer:-)

130/60 er innafor:-) Det skumleste i svangerskapet er å ha for høyt blodtrykk, lavt er bare litt ubehagelig pga svimmelhet.
Jeg hadde lavt blodtrykk i forrige graviditet. Visste at høyt blodtrykk ikke var bra, så sa jo så uvitende "åh, så bra med lavt blodtrykk! :-)", for om høyt er dårlig så må jo lavt være bra. Men fikk beskjed om at dette ikke var bra!

I mitt forrige svangerskap så hadde jeg 90/60. Mannen måtte være med på badet når jeg tok en dusj. Holdt på å svime av hver gang.

Jeg hr alltid lavt under svangerskap, men tror ikke jeg har vært så lavt som 90/60 altså, holder meg stort sett over 100 mener jeg

Problemet er at jeg har midlertidig blodtrykksfall når jeg reiser meg...

Jeg hadde lavt blodtrykk i forrige graviditet. Visste at høyt blodtrykk ikke var bra, så sa jo så uvitende "åh, så bra med lavt blodtrykk! :)", for om høyt er dårlig så må jo lavt være bra. Men fikk beskjed om at dette ikke var bra!
Neida, for lavt er heller ikke bra:-)

Passe lavt er fint, litt vel lavt er ubehqagelig, og skikkelig lavt er uheldig

Overtrykket skal vel opp i 140-150 før det blir i overkant:) Lærte dette da jeg hadde biologi på lærerskolen, men ser at jeg har glemt en del;-) Vi målte på skolen og fikk mange individuelle forskjeller, alt fra 110/60 til 140/90 men her spiller det jo inn når du spiste sist, om du er stresset eller om du nettopp har beveget deg. Legen gir uansett beskjed om det blir for høyt eller om noe ikke stemmer:)
Har vært gjennom blodtrykk i biologien jeg og, men det begynner å bli noen år siden, så min teflonhjerne har dessverre mista det..!:p
Hun sa jo som sagt ikke noe på det, så regner med at det er ok da;)

Har vært gjennom blodtrykk i biologien jeg og, men det begynner å bli noen år siden, så min teflonhjerne har dessverre mista det..!:p
Hun sa jo som sagt ikke noe på det, så regner med at det er ok da;)

Det er en grei regel det, de pleier si fra dersom det ikke er bra.

På helsekortet mitt står det 100/65. Betyr det at jeg burde egentlig være veldig svimmel?

Om du ikke ER svimmel, så er jo det flott.

Det er særlig blodtrykksfallet mitt som gjør meg svimmel, ikke de 118/60 i ste selv

Eg ligge stort sett på 110/60, legen lurte på om eg va mykje svimmel :P Går for da mesta fint, e vel helst når eg reise meg litt fort at da kan svimla litt ;)

Back
Topp