Blodtrykk

Strikkegal83

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Noen andre med høyt blodtrykk her?

Legen noterte obs obs BT!! på svangerskapspapirene mine da jeg var der på tirsdag.

Sjekket papirene fra sist jeg var gravid, og blodtrykket mitt nå er det samme som det var i uke 36 sist, rundt 130/90... Noen andre som ligger på det? Noen som vet om man kan bli satt på blodttykksmedisin under svangerskapet?

Bekymrer meg sikkert såpass for blodtrykket nå at det sikkert blir høyere pga bekymringene :p

Har blodtrykk på gjennomsnittlig 150/85 så hr fått time på sykehuset. Har måtte måle blodtrykket hver dag i en måned nå. For hadde 167/80 da jeg var på første kontroll hos legen.
Har til vanlig lavt blodtrykk:)

Lå på 100/65 ved forrige måling, så her er det så vidt det sirkulerer! Har alltid hatt et lavt blodtrykk, ligger i familien.

100/60 her.. Forrige kontroll hadde jeg 90/50 :o

Hos jordmor ligger det på 130/80. Det gjorde det hele forrige svangerskap også! Men tror det er litt legeblodtrykk, for når jeg måler det på jobb i fred og ro ligger det på 115/60.

Har hatt opptil 90 forrige sv.skap, men fikk igjen notis? :) nå ligger det på 80-85 tror jeg.

Tror det ble notert for jeg ble syk sist, og fordi det hadde økt veldig :) leste nå at hvis det kommer over 95 på undertrykk så begynner de reagere, overtrykk var ikke så farlig :)

Sniker fra oktober her :-) jeg fikk stigende høyt blodtrykk fra uke 19. Da var jeg på 160/100 på det høyeste. Så de har fulgt med meg hver uke siden da, og i det siste har det gått litt opp og ned. Er vel viktig å følge godt med når det er såpass høyt :-) føler jeg bli godt fulgt opp hvertfall :-)

Jeg hadde høyt blodtrykk sist svangerskap. Begynte å øke når det var ca fire månder til termin. Ble da sykemeldt og fikk tett oppfølging hos lege og på sykehus med ultralyder resten av svangerskapet. Jeg begynte på blodtrykksmedisin ca en månde før termin tror jeg det var. De prøvde å drøye det lengst mulig, men til slutt måtte jeg begynne på medisiner (trandate).

Jeg fikk svangerskapsforgiftning, så fikk BT på 149/95 i uke 33. I uke 34 dro jeg inn fordi jeg ble dårlig. Da var BT 210/110. Blodprøver viste akutt preeklampsi og hellp forgiftning. Akutt sectio.

Sier ikke det for å skremme, høyt blodtrykk alene kan være helt ubetydelig. Men hvis dere får mye vann i kroppen, proteiner i urinen, synsforstyrrelser/flimring på øynene og hodepine, så vær litt obs :)

Back
Topp