Blodtrykk

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Hvordan går det med blodtrykket deres?

Legen mente jeg hadde ganske lavt, og er mye svimmel og kvalm pga det :/ sist kontroll hadde jeg 100/55. Men vet liksom ikke helt hva det vil si :p har aldri fått det ordentlig forklart.
 
Undertrykket ditt er nok grunnen til svimmelheten. Jeg pleier også å ha så lavt trykk, men også overtrykket er relativt lavt. Sliter mye med svimmelhet... Men nå som jeg er gravid er blodtrykket mitt tipp topp ;)
 
har også alltid hatt vedig lavt blodtrykk, og alltid vært mye svimmel og kvalm grunnet det. Ikke bedre i graviditetn desverre
 
Sist kontroll, for 3,5 uke siden, var den 108/74. Har sunket for hver kontroll men var da helt normalt.
 
Jeg ligger til vanlig litt i overkant høyt, nå er det perfekt, så virker som det blir lavere under graviditeten for min del.
 
Har målt en gang hos legen og en gang hos jordmor , lå på rundt 110/60. Har bt apparat hjemme ,ble skikkelig svimmel og uvel en kveld og målte da , da var undertrykket på 52. Dagen etter var det 74! Tydeligvis litt svingende...
 
ja, det er jo normalt å få lavere blodtrykk under et svangerskap, så hadde forventa det denne gangen også.
Jeg ble sykemeldt på grunn av svimmelhet, og det ser ikke ut til å gi seg bare ved avslapping heller. Er alene på jobb så derfor vil ikke legen (eller jeg) at jeg skal fortsette å jobbe.

Men, er det ikke noe man kan gjøre for å hjelpe litt på blodtrykket?
Noe man kan spise eller drikke, eller noe sånt? :)
 
Mener å ha hørt/lest at lakris kan høyne blodtrykket, men vet ikke hvilke mengder det er snakk om, ei heller om det er anbefalt av leger.
 
Mener å ha hørt/lest at lakris kan høyne blodtrykket, men vet ikke hvilke mengder det er snakk om, ei heller om det er anbefalt av leger.

Aah, min mage tåler ikke så mye lakris så det blir nok ikke prøvd heller :p
 
Aah, min mage tåler ikke så mye lakris så det blir nok ikke prøvd heller :p
Nei da er det nok best å holde seg unna ;) Hadde ei venninne som drev og drakk noe saltvann som hun blandet selv, for å få opp blodtrykket under graviditeten. Men var et spesielt salt, husker ikke navnet, og det smakte skikkelig grusomt, så anbefaler igrunnen ikke det heller :p
 
Viktig å drikke rikelig :) Det får opp blodtrykket :)
 
Her har blodtrykket hvert helt fint så langt :) men det var det sist også ;-)

Merker dere at blodtrykket er lavt?
 
Sniker mitt blodtrykk har vært lavt hele svangerskapet. Å ikke noe bedre nå. 90/60 å er mye svimmel. Eneste som hjelper er å ta det med ro å drikke mye.
 
Mitt har varierer mellom 90-100/50-60 :) Jeg sliter ikke mye med svimmelhet, og hvis jeg blir svimmel, holder det å sette seg ned og drikke noe søtt :)
 
Fikk målt blodtrykket på kontroll i dag, da var det 109/70. Har aldri hatt problemer med blodtrykket.
 
Har selv lagt mellom 90/50 og 100/60.. Svimler litt til tider og bør helst ikke anstrenge meg for mye på kort tid, da faller blodtrykket og jeg deiser i bakken :p det hjelper som sagt å drikke mye! Ellers er det igrunn ro og hvile som hjelper meg :)
 
Fikk anbefalt av legen å drikke ren farris pga lavt blodtrykk. Å masse lakris. Var visst kun farris som funka av en eller annen grunn.
 
Fikk anbefalt av legen å drikke ren farris pga lavt blodtrykk. Å masse lakris. Var visst kun farris som funka av en eller annen grunn.

Farris pga. salt har jeg hørt. Det binder vannet i kroppen.
 
Ble sykemeldt i dag pga høyt blodtrykk 160/100, er vist nok fare for svangerskapsforgiftning, skal tilbake onsdag for ny vurdering før blodtrykksmedisiner. Aldri slitt med høyt blodtrykk (eller noe annet for den saks skyld) før.
 
Back
Topp