Ja det lurer jeg på også! Men tror en bør ha over 10..Hva er normalt bp egentlig?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja det lurer jeg på også! Men tror en bør ha over 10..Hva er normalt bp egentlig?![]()
Ja det lurer jeg på også! Men tror en bør ha over 10..
Hva er normalt bp egentlig?![]()
Da husket jeg rettHva er normalområdene for hemoglobin?
Normalområdet for gravide er det vel 10-13,5g/dL
- Barn til og med 12 år:
- Ved fødselen, 0 - 1 mnd: 14,5 - 22,0 g/dL
- 2 - 12 måneder: 10,0 - 13,5 g/dL
- 1 - 12 år: 11,0 - 14,0 g/dL
- Menn:
- 13,4 - 17,0 g/dL
- Kvinner:
- 11,7-15,3 g/dL
- Gravide har 5-10% lavere verdier
Så 12 er innafor?Da husket jeg rett![]()
Det er godt innaforSå 12 er innafor?![]()
Akkurat det jeg satt å tenke på også når jeg leste denne tråden!!Husker jeg hadde 8 på ungdomsskolen! usj, jerntabeletter, blæ ;p
Word.. Skal vi ta flere ganger? Tok bare en gang med storesøster og..Har dere sjekka dette mange ganger? ???
Her har jeg kun tatt blodprøver én gang, og det var på første kontroll. Da var alt normalt da.
Word.. Skal vi ta flere ganger? Tok bare en gang med storesøster og..
Jeg er rh- :/ ikke fått beskjed om å ta noe nytt :/ får høre neste gang!Blodprøver taes kun i starten, med mindre man har Rh Negativ. Da skal man vel ta rundt uke 28-30 også for å sjekke antistoffer eller noe. Og dersom man har katt og det er mulig for smitte av toksoplasma gondii.
Men jeg tar Hb hver gang, er jo bare et stikk i fingern som taes samtidig som jeg leverer urinprøven.
Jeg er rh- :/ ikke fått beskjed om å ta noe nytt :/ får høre neste gang!![]()
Skal absolutt høre på neste kontrollFant forresten dette, kanskje det er blitt forandre da...men det er jo rart igrunn.
"Viser prøven at du er rhesus negativ, tas det nye blodprøver i uke 32 og 36."