Blodprosent og blodtrykk

Blodprosenten min har ligget på 8,6, fikk beskjed om jeg fikk lavere prosent enn 8,4 måtte jeg ha blodoverføring.. Trykket har ligget på 110/64, som også visstnok er ganske lavt(?) Fikk "diagnosen" anemi..:wideyed:
Jeg har høyere hm enn deg, men lavere blodtrykk. Har fått beskjed om at blodtrykket mitt er bra 100/60 o_O
 
Jeg målte blodtrykket i dag, og de målte meg til 150/100 og etter et par timer med flere sjekker så hadde det gått ned til 145/95.
Jeg pleier vanligvis å ligge på 125/80, så da sykmeldte legen meg.
 
Mitt blodtrykk har hele svangerskapet ligget stabilt på 110/70

Og blodprosenten ligger mellom 13.5 -14.5 hele tiden. Er ikke dette ganske høy blodprosent til at jeg ikke tar jern? Jeg skjønner ikke kvekket av blodprosent, men jeg har forstått det slik at det ikke er bra hvis det blir for høyt (over 16)

Hva ligger deres trykk og blodprosent på? :)
Det der er en kjempe fin blodprosent :D Før så regnet man jo det om til prosent også, derav navnet "blodprosent". Og 14,7/14,8 er jo 100 %, så du ligger jo flott an :) Jo høyere prosent, jo mer jern i blodet og det levrer seg/koagulerer jo raskere, derfor man sier at ikke det er bra, men da skal man opp i ganske høye verdier. Da er det fort risiko for blodpropp etc pga "tykt blod"
Vi kvinner (over 14år )skal ligge mellom 11,7 - 15,3, det er den optimale refereanseverdien :) Men så er det igjen forskjell fra person til person hva som er normalt for en :)

Selv har ikke blodprosenten min blitt målt siden jeg var på første kontroll, da lå den fint på 13,4 :) og jeg ligger normalt på 14,5 til vanlig, så bebisen tar sitt :)

Trykket mitt har alltid vært lavt, så jeg ligger på rundt 110/65
 
:laughing001


Nei det er jeg ikke :p

Men jeg har en drit sprek far og bror, så kanskje det er noe genetisk
Driver med epo du vettu... bloddoping :p Er derfor det er knall verdier, hehe
 
Det der er en kjempe fin blodprosent :D Før så regnet man jo det om til prosent også, derav navnet "blodprosent". Og 14,7/14,8 er jo 100 %, så du ligger jo flott an :) Jo høyere prosent, jo mer jern i blodet og det levrer seg/koagulerer jo raskere, derfor man sier at ikke det er bra, men da skal man opp i ganske høye verdier. Da er det fort risiko for blodpropp etc pga "tykt blod"
Vi kvinner (over 14år )skal ligge mellom 11,7 - 15,3, det er den optimale refereanseverdien :) Men så er det igjen forskjell fra person til person hva som er normalt for en :)

Selv har ikke blodprosenten min blitt målt siden jeg var på første kontroll, da lå den fint på 13,4 :) og jeg ligger normalt på 14,5 til vanlig, så bebisen tar sitt :)

Trykket mitt har alltid vært lavt, så jeg ligger på rundt 110/65

Med andre ord, enda en bloddoper :smiley-bounce015
 
Blodprosenten min har ligget på 8,6, fikk beskjed om jeg fikk lavere prosent enn 8,4 måtte jeg ha blodoverføring.. Trykket har ligget på 110/64, som også visstnok er ganske lavt(?) Fikk "diagnosen" anemi..:wideyed:
Blodoverføring? Blodtrykket ditt er jo veldig normalt.
 
Min ligger på 6, men har da aldri vært snakk om blodoverføring.
Det er jo veldig lavt o_O
Har du noe plager eller symptomer på anemi?

Min har gått ned en del de siste ukene, så de ville følge litt ekstra med på det, lege og sykehus.
Om jeg var deg ville jeg kansje bedt om en annen leges vurdering.
 
Mitt blodtrykk har hele svangerskapet ligget stabilt på 110/70

Og blodprosenten ligger mellom 13.5 -14.5 hele tiden. Er ikke dette ganske høy blodprosent til at jeg ikke tar jern? Jeg skjønner ikke kvekket av blodprosent, men jeg har forstått det slik at det ikke er bra hvis det blir for høyt (over 16)

Hva ligger deres trykk og blodprosent på? :)

Du har jo både kjempe fin blodprosent og blodtrykk, så du bør bare slappe av og være fornøyd med en frisk kropp :) Min HB ligger alltid mellom 14-15 og nå som jeg er gravid ligger den rett over 13. Både mamma og lillesøsteren min har også HB rundt 14/15 så vi er visst bare sånn! Heller det enn veldig lav sier nå jeg :)
 
Var på svangerskapskontroll hos jm i dag(29+6). Målte hb til 10,2 som visstnok er helt i grenseland for å ta jerntilskudd. Hun ville at jeg skulle få sjekket jernlagrene før jeg begynte med tilskudd. Sist jeg målte hb for ca fire mnd siden lå den på 11,7. Så den har nok gradvis sunket. Puls 110/60, og det var visst helt perfekt. Ble også henvist til glukosebelastning pga alder og fordi jeg har gått opp 15 kg så langt i svangerskapet. :rolleyes:
 
Er du sikker på at det er Hemoglobin som er målt til 6? 6 er altfor lavt, og jeg vil tro man absolutt burde hatt blodoverføring ved en så lav verdi.
Har hatt enda lavere enn det før også( uten å være å gravid), men har aldri vært snakk om blodoverføring likevel. Da hadde jeg en annen fastlege.
 
Det er jo veldig lavt o_O
Har du noe plager eller symptomer på anemi?

Min har gått ned en del de siste ukene, så de ville følge litt ekstra med på det, lege og sykehus.
Om jeg var deg ville jeg kansje bedt om en annen leges vurdering.
Er bare sliten og tiltaksløs, men er ikke så lenge til fødsel og kroppen bærer preg av de ekstra kiloene:p
 
Min ligger på 6, men har da aldri vært snakk om blodoverføring.
6!!! Og du er oppegående? Hadde en pasient på jobben som hadde 7 og hun ble sendt direkte til sykehus for blodoverføring
 
Jeg fikk også blodoverføring da min sank til under 7 ifm ulykke :/
 
Min ligger på 6, men har da aldri vært snakk om blodoverføring.

Hb under 8 blir betegnet som alvorlig anemi.
Hvorfor ikke blodoverføring?
Etter sist fødsel var min Hb 8, fikk vite at grensen for overføring var på rundt 7.
Spør som andre her: Fungerer du med så lav?:p Blir helt ødelagt jeg, og jeg har "bare" moderat anemi:p
 
Blodtrykket mitt ligger på 100/50. Er veldig svimmel og vondt i hode hver dag[emoji17]
 
Back
Topp