Blodprosent og blodtrykk

Blodtrykket mitt ligger på 120/70 ca, bortsett fra hos legen, der har jeg høyt bt :p

Hb har sunket fra 12,7 til 11,8. Det tallet skal vel helst synke fra starten og til de måler igjen i uke 28. Men dette har helsepersonell kontroll på så hvis ikke de reagerer så er det nok ingen grunn til bekymring :)
 
Jeg målte blodtrykket i dag, og de målte meg til 150/100 og etter et par timer med flere sjekker så hadde det gått ned til 145/95.
Jeg pleier vanligvis å ligge på 125/80, så da sykmeldte legen meg.
Sniker: jeg håper han også sendte deg på ekstra kontroll på sykehuset?
 
Sniker: jeg håper han også sendte deg på ekstra kontroll på sykehuset?

Denne kontrollen var på sykehuset :) Jeg blir fulgt opp hele veien av jordmor på Rikshospitalet.
Og med litt synsforstyrrelser og hodepine siste par ukene, samt at jeg hr vært kvalm og kastet opp hele svangerskapet var det ikke noe bønn.

Skal til fastlege tirsdag og jordmor igjen torsdag for å sjekke blodtrykk og urin.
 
Synes det høres veldig rart ut at en gravid skal gå rundt med en hb på 6? Vi har da gitt blodoverføring til veldig mange med hb på 7, og du har jo et foster som skal ha nok oksygen også...
 
Synes det høres veldig rart ut at en gravid skal gå rundt med en hb på 6? Vi har da gitt blodoverføring til veldig mange med hb på 7, og du har jo et foster som skal ha nok oksygen også...
Hb på 8 kvalifiserer også for blodoverføring, så at det er hb'en som er på 6 håper og tror jeg er feil. Det kan være Ferritin evt.
 
Back
Topp