Blodpropp...

LSførstegangs

Glad i forumet
Dere som er kvalme og inaktive, er dere bekymret for blodpropp?
Typen og min bror skremmer meg med dette. Jeg er bare hjemme pga hyperemesis, rusler innimellom fra rommet til do og gjennom kjøkkenet når eg orker. :-/

Nei, det har jeg ikke tenkt på en gang. Har heller ikke hørt noe om det fra jm, ville trodd hun nevnte det vis det var noe økt risiko for det. Jeg beveger meg jo mer enn deg, men ligger ganske mye på sofaen pga kvalme og bekken. Tror ikke du skal være så redd for det. Så lenge du beveger deg litt er det nok ikke noe farlig <3

Det er jo økt risiko for blodpropp ved graviditet og fødsel, men tror ikke du skal bekymre deg bare fordi du ikke er aktiv.:) er nok helt andre årsaker. Man skal jo følge med på hevelser i kroppen og ødemer.:)

Jeg kjenner ei som fikk blodpropp etter sin andre fødsel. Det gikk heldigvis bra!

Nei, det er jeg ikke redd for før jeg eventuelt får symptomer på det. Lå i 9 mnd sist med ekstremkvalme og oppkast, mye stillesittende/liggende, ingen blodpropp. Prøver å bevege meg når jeg kan!

Dere som er kvalme og inaktive, er dere bekymret for blodpropp?
Typen og min bror skremmer meg med dette. Jeg er bare hjemme pga hyperemesis, rusler innimellom fra rommet til do og gjennom kjøkkenet når eg orker. :-/
Høres ikke greit ut med hyperemesis :( Synes det er dårlig gjort av de å skremme deg med blodpropp-prat, det er det siste du trenger å tenke på nå. Håper kvalmen blir bedre snart :Heartpink

Jeg fikk strengt sengeleie i forrige svangerskap pga rier i uke 28. Fikk beskjed om at det ikke var fare for blodpropp så lenge jeg bevega meg på kjøkkenet og do etc innimellom.

Nei det har jeg ikke tenkt på faktisk ! Men regner som andre sier med at jordmora hadde sagt i fra om det var fare for det! :)

Har tenkt tanken men er ikke bekymret. Er ganske sikker på at jeg ikke beveger meg så lite, går jo rundt i huset selv om jeg er kvalm :)

Siden din kjære er så "slem", kan han betale for det med å masere leggene og føttene dine daglig, for å holde blodsirkulasjonen i gang :D

Eneste tilfellet hvor jeg er veldig bevisst på dette med blodpropp, er med tanke på den lange flyturen jeg skal ha i sommer. Må være flik til å bevege meg mye i midtgangen, og ta noen "gym øvelser" underveis. Pluss at jeg skal kjøpe meg støttestrømper.

Siden din kjære er så "slem", kan han betale for det med å masere leggene og føttene dine daglig, for å holde blodsirkulasjonen i gang :D

Eneste tilfellet hvor jeg er veldig bevisst på dette med blodpropp, er med tanke på den lange flyturen jeg skal ha i sommer. Må være flik til å bevege meg mye i midtgangen, og ta noen "gym øvelser" underveis. Pluss at jeg skal kjøpe meg støttestrømper.
Det skal jeg jammen meg gjøre, hadde ikke tenkt tanken en gang eg ;-)

Prøv å beveg deg og bena dine litt, og gå på apoteket å kjøp deg støttestrømper! Veldig god hjelp i støttestrømper som hjelper bena dine å sirkulere:)

Back
Topp