Blodprøver

Jeg fikk ikke svar med en gang :)

Jeg har ikke fått svar ennå og jeg tok i uke 5, er uke 15 nå. Tror jeg får dem av jordmor på neste time :)

Tar ca en uke fikk jeg beskjed om. :)

Jeg skulle få svarene på onsdag! Vært noe surr fra legesenteret sitt sin side!

Fikk beskjed at jeg ville få dem ved neste legetime, men var klare uken etter :)

Jeg fikk vite at så lenge prøvesvarene var normale så ga de ikke beskjed. Da kunne jeg evt spørre om det ved neste legetime. Så ca 1 uke etter legetimen fikk jeg brev om at jeg var rhesus negative. Men det viste jeg egentlig ; ) så da går jeg ut ifra at resten er som det skal ☺

Jeg fikk svar to dager etterpå. Legen min ringte meg med svarene. Kan tro jeg ble stressa når han ringte, og tenkte at nei nå har jeg vel både toxoplasmosis og listeria og det som verre er. Men alt så fint ut sa han, heldigvis :)

Fikk beskjed om at de skulle sende de i posten til meg. Men nå er det faktisk snart 3 uker siden jeg tok de... Skulle hatt de til onsdagen, har første jm time da :)

Edit: lå i postkassa i dag gitt :D

Last edited:
Hørte ingenting før jeg var hos jordmor 4 uker etter prøvene ble tatt. Men alt så bra ut så da bruker de ikke ringe.

Regner ikke med å få svar før neste kontroll om 3 uker :) De sier nok ifra om det er noe galt, om man har hiv f eks :P Husker sist at jeg ikke visste at de testet for det, men at det plutselig stod "Hiv neg." på arket, greit å ha testet "alt" liksom! :P

Hos meg blir det sendt rett til jordmor tror jeg. Men legen hadde glemt å ta rhesus av meg så jeg må sikkert ta på nytt:(

Jeg har tatt av veldig mye og har nettopp tatt masse blodprøver for å finne ut om det har gått utover kroppen min og lagrene. Noen som vet hva som skjer hvis disse kommer positiv tilbake? :(

Fikk de utlvert på onsdag! :)

Back
Topp